{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
570 visninger | Oprettet:

Ny hest - nederst i hiraki {{forumTopicSubject}}

Øv øv og atter øv!

Coda har siden han flyttede kun stået med én anden hest. Det var i sig selv fint nok, men hans foldkammerat blev så ked af det hver gang Coda forlod folden at hun sprang over hegnet (hver gang!). Så hende skulle man tage med ud og sætte ind på en anden fold og have hende med tilbage igen bagefter og .. ja, det var ret bøvlet.
Jeg har så længe gået og ønsket at der skulle komme nogle flere ude på folden og det kommer der også nu. Problemet er bare det, at det er de samme heste som han stod sammen med på det gamle sted.

Da han kun stod sammen med hoppen (som han også stod sammen med det gamle sted) var han nederst i deres lille hiraki. Hun flyttede rundt med ham og drev ham nogengange væk fra mig, når jeg skulle have Coda ind fra fold. Men samtidig kunne hun ikke leve uden ham og endte, som skrevet, med at hoppe over hegnet.
De to fik ny fold ved siden af nogle andre heste og hoppen har ikke sprunget hegnet siden.
Der kom for en måned siden en ny hoppe og de har gået fint nok rundt. Det har på mig virket som om at den nye hoppe bare har hunget ud sammen med de to "ældre" og de alle 3 har haft det fint med hinanden.
MEN idag kom der så en ny hest (som også var på den gamle gård) og den "nye" hoppe kanøflede den hver gang den nye vallak kom for tæt på den "gamle" hoppe - fred være med det, de to hopper er åbenbart gode veninder. Men hver gang den nye vallak blev kanøflet, gik den væk og lige i flæsket på Coda og han er sådan en sød lille sjæl, og gik bare sin vej.
Det endte så med at den springglade hoppe fik lov til at stå i ro og mag, den nye hoppe holdt den nye vallak væk, og den nye vallak holdt Coda væk - og helt ude af flokken.
Jeg er sikker på, at den gamle hoppe vil forsvare Coda overfor den nye vallak, men kun hvis Coda står lige i nærheden af hende.

Jeg synes det er så træls, for der er vel ikke så meget jeg kan gøre ved at Coda ikke ender i bunden af hirakiet, vel? Jeg har bare ikke lyst til at se ham blive sådan en underkuet og outsider-agtig hest som han var på den gamle gård smiley
- Der kommer to mere fra den gamle gård efter nytår.

Det blev nok lige lidt langt, men håber I kan holde styr på det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hest - nederst i hiraki
  • #1   30. dec 2011 Jeg synes bare du skal lade dem ha deres rangorden på folden smiley
    De finder selv ud af hvor de skal være smiley


  • #2   30. dec 2011 Kender godt følelsen (: Men man skal nu og engang ikke blande sig i hestenes rangorden selvom man har lyst til at forsvare sin babyhest (':

  • #3   30. dec 2011 du kan og skal intet gøre, det er naturens orden, og han falder ind i flokken der hvor der er plads til ham

  • #4   31. dec 2011 Min part er også i bunden ud af 9 heste... lidt trist at se han bliver bidt og sparket smiley men han har heldigvis en ven der er næsten ligeså langt nede som ham, så de har hinanden smiley

    Du må håbe at een af de nye heste der kommer efter nytår finder sammen med coda smiley

    nogle gange kan man ikke forstå hvorfor de små heste ikke siger fra og slår igen smiley


  • #5   1. jan 2012 Forstår dig skam godt, men der er ikke noget at gøre ved det. Der er altid en der vil være i bunden, og er det ikke din hest er det en af de andre. ):

  • #6   1. jan 2012
    Neeej, jeg ved det godt, men jeg håber virkelig ikke at det kan mærkes på ham ude fra folden også :s

    Jeg tror dog også grunden til at den nye vallak gik i flæsket på Coda, skyldtes at den nye hoppe er meget hingstegal og jeg så den nye vallak hoppe på den hende flere gange igår.
    Så jeg håber det bliver bedre, når hun ikke længere er i brunst.


  • #7   4. jan 2012 Iiih .


    Jeg kan leve med at Coda sår lidt udenfor flokken og er en outsider, men når jeg tager Coda ind fra folden følger resten af flokken med ned til leddet og så bliver pladsen pludselig trang og din nye vallak angriber Coda mens jeg står med ham - det er fanme farligt at han angriber Coda, mens jeg står med ham i træktov og leddet i den anden hånd. Så er der sure heste og elektrisk hegn ud over det hele. Øv !


Kommentér på:
Ny hest - nederst i hiraki

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce