{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
492 visninger | Oprettet:

Få skyldet ben. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg har lige brug for nogle tips fra jer!

Min nye 3-årige (4 til sommer) barockpinto har et meget stort problem med at på skyldet ben! Han plasker med glæde igennem alle former for vandpytter. Det er han fuldstændig kold over for. Men få skyldet lidt vand på benene, DET kan han ikke.
Jeg har prøvet at komme lille bitte smule vand på en svamp og aet hans ben med den, men så bliver han meget urolig og er slet ikke til at have med at gøre.
Den øvelse har resulteret i at han spænder op i kroppen bare jeg aer ham med en TØR svamp!
Han kan sagten få striglet ben med alle striglere og på alle måder. Det nyder han bare. Det er bare lige det der med vandet han ikke kan tage.

Han er en høj hest så når der er noget han ikke vil er han et stort dyr at bakse rundt med.
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre, eller hvor jeg skal begynde.... HJÆLP!
Vi er jo lige i mudder-sæsonen så det vil jo være rart at få rene ben bare en gang imellem...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Få skyldet ben.
  • #2   5. jan 2012 Min ville heller ikke have skyllet ben, men jeg fik min søster til at stå ved hende, og så startede jeg med en lille stråle, og hen til hendes mule, så hun kunne drikke af den og undersøge den, og efter lidt tid kunne jeg få lov at skylle hende over det hele :i smiley

  • #3   5. jan 2012 En til at holde hesten og stoppe den med gullerødder, også starter du ellers bare på hoven. Flytter den sig, så går du med og bliver ved med at vaske, står den stille så fjerner du straks vandet så det bliver en belønning at den står stille.

  • #4   5. jan 2012 lær den klikkeren at kende så er dit problem over på meget kort tid smiley Skrive evt. pb for mere info smiley

  • #5   5. jan 2012 Altså jeg har lært min frieser, at acceptere vandet, ved at lære hende at vandet først gik væk, når hun stod stille. Jeg fik hende som 5-års og der var hun helt rå - hun kunne ikke en gang trækkes ..
    Hvis han hopper meget rundt, så ville jeg anbefale at du gjorde det uden at spænde ham fast men bare havde ham i træktov et sted med masser af plads.. Og bare start med at tænde for vandet uden at ramme ham, hvis han danser rundt, slukker du først vandet når han står stille. Også rykker du ellers bare vandstrålen tættere og tættere på ham, og slukker først når han står stille.
    Det er vigtigt, at du først fjerner vandet, når han står stille - ellers lære du ham det modsatte, at når han hopper rundt så forsvinder vandet.

    Håber du kunne bruge det smiley


  • #6   5. jan 2012 ^^De plejer at fange det rimelig hurtigt, der gik i hvertfald ikke lang tid før jeg kunne skylde ben på min .. Og nu kan jeg skylde hende over alt .. smiley

  • #7   5. jan 2012 Tusinde tak for de gode råd !! Tror jeg vil prøve mig lidt frem :)!
    Han er desværre ikke så madglad at det overgår hans angst. Klikketræning er vi allerede i fuld gang med ! smiley


  • #8   5. jan 2012 Ved ikke om i har vaskeplads. Men min ville absolut heller ikke være med til det i starten. Hun trampede rundt og sparkede bagud og ned i jorden.
    Jeg fik en til at holde hende og "mase" hende op mod væggen. Så hun stod helt op af væggen og med hovedet mod hjørnet, så hun ikke kunne løbe fra os, som hun ellers ville have gjort. Og så holdt jeg bare strålen mod hendes ene forben og blev ved selv om hun trampede rundt.
    Efter et par gange, kunne jeg faktisk binde hende på vaskepladsen og skylle ben på hende selv. Hun trampede stadig noget rundt og masede sig over mod mig. Men det er blevet bedre og bedre for hver gang.
    Og nu står hun lige uroligt lige i starten, til sidst står hun helt stille.


  • #9   5. jan 2012 Tak for rådet men vil nu helst undgå at tvinge ham til noget han er bange for. :-). Tror heller ikke jeg kan !! smiley

  • #10   5. jan 2012 Tja min ville ikke engang ind en vandspiletovet. Og hun er også en stor dame på 167, så jeg tog en kæde på, og en med en pisk bagved til at få hende ind. Da hun så kunne gå ind bandt jeg hende bare fast og skyllede, hun synes bestemt ikke det var sjovt og hang i kæderne. Men da hun ligesom fattede det ikk fik det til at gå væk accepterede hun det til sidst, nu er der ikk noget når vi skylder ben:)

  • #13   6. jan 2012 Klikker er en god ide! Men du kan også bare bruge et ord. Mine reagerer 100% på "DYGTIG", hehe. Men bruger også ind imellem klikker, den "misforstår" de ikke, fordi det ikke er et ord.

    Men jeg gav op med min den gamle, FØR jeg opdagede klikker. smiley

    Så jeg vasker hende bare med en svamp og spand. Det virker optimalt. Hun er for gammel til, jeg gider lære hende nye tricks lige på det punkt. smiley


Kommentér på:
Få skyldet ben.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce