{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Hoppe er over beskyttende over for andre {{forumTopicSubject}}

Heej alle sammen smiley

Jeg ville lige høre om det er meget normalt at min hoppe (Mor til min plag) er stadig meget over beskyttende over for andre heste, når de kommer i nærheden af min plag?

Har lige flyttet dem til et nyt opstaldnings sted i fredags og de andre heste må egentlig ikke komme i nærheden af ham, selvom han gerne vil lege med dem, han fylder 3 til april.
Når hende jeg har hestene stående ved trækker sine ind fra fold og min plag kommer lidt for tæt på, går min hoppe hen og markerer overfor den/de andre heste at de ikke må komme for tæt på.
I dag da jeg mugede boksene ud tog jeg hendes først og der var ingen ting, da jeg så ville tage hans boks og min far tog ham ud på stald gangen, stod han med mule til en anden hest og snakkede også blev hun mega urolig og gik frem og tilbage i hendes boks og kaldte på ham.

Jeg har ikke set den her adfærd ved hende før, andet end jeg stod et sted med andre plage ungheste og ældre heste og der tog hun sig af dem som var de nærmest hendes egne..

Vi skiller dem ad en time om dagen, hvor hun står i boksen og han render og leger med de andre heste.
De har været skilt af ved fravænning også igen senere og der har ikke været de problemer med hende som der er nu.
Hun er en alletiders mor, men syntes det er synd at det stresser hende at han snakker med de andre..

Det blev lidt langt. Men ville gerne finde en løsning på problemet og kan ikke rigtig have dem stående på to forskellige steder selvom det nok i sidste ende ville være bedre...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hoppe er over beskyttende over for andre
  • #1   17. jan 2012 Min hoppe gjorde lidt det samme, da jeg flyttede dem. Plagen var dog "kun" 1½ på det tidspunkt. Først gik de alene i ca. 14 dage også blev de lukket sammen med en nyankommen hest, som først fik lov at komme i nærheden af plagen efter ca. 1 måned!

    Dog var min hoppe aldrig stresset i stalden hvis jeg gik med den unge, men tror det er et spørgsmål om tid og tilvænning.

    Nu går de på hver deres fold og nu er hoppen sur på den unge i stalden.

    I sommers kom de på fold sammen med en flok kvier, hvor hoppen i starten beskyttede den unge, men hun opgav hurtigt, da plagen synes det var sjovt at lege/drille kvierne:-)


  • #2   17. jan 2012 Ja du har måske ret smiley det er bare træls både for hende de står hos og for mig da hun ikk kan tage ud at ride uden at skulle jage mine væk, for min hoppe truer med at sparke den hest hun går med og jeg ved hun godt kan finde på det.

    Jeg har haft dem skilt ad på hver deres fold op til flere gange uden problemer og har også haft hoppen udlånt af to gange over nogle måneder og der er hun egentlig ligeglad for han er jo ikke tæt på smiley
    Men hun må da have nogle stærke moder følelser over for ham og det jo kun rart men det er bare rigtig træls at hun først begynder at opføre sig sådan her nu..
    Det gør lidt ondt når hun normalt bare er den her søde og dejlige pony alle kan gøre alt ved ..


  • #3   17. jan 2012 Kan godt se det er træls. Har desværre ikke nogen forslag til hvordan det kan løses.

  • #5   18. jan 2012 Heej ..

    Jaa det var også det jeg tænkte kunne være grunden..
    Men Syntes stadig det er helt ekstremt denne her gang..
    Men vil da lige give hende lidt tid også se om det ikke kan få hende til at slappe lidt af igen smiley


Kommentér på:
Hoppe er over beskyttende over for andre

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce