7. dec 2011 Følger: 187 Følgere: 255 Heste: 7 Emner: 763 Svar: 2.235
Fantastisk oplevelse med ny smed! {{forumTopicSubject}}
Hvor var det bare dejligt at have smed idag.
Grundet slem sur stråle og meget nedslidte hove, skulle Pearl have 4 sko på. Jeg var meget betænkelig ved det, da det var en ny smed jeg kun havde set kort én gang før (igår), og ligeledes er det første gang Pearl bliver skoet mens jeg har haft hende.
Har før oplevet smede være en anelse hårdhændede, selv hvor det måske ikke er nødvendigt, og selvom Pearl er rigtig flink på staldgangen vil hun som regel gerne snakkes med, og forsøger gerne selv at tage kontakt - Det kunne bl.a. ved at nulre ens numse, når man ordner hove. :o)
Men men...Pearl var SUPER! Hun stod bumstille og tog det hele i stiv ben.
Smeden roste hende både mundtligt, men også med kløen og kælen - Ikke engang klap fik hun. Det var simpelthen SÅ skønt.
Der var to smede om hende, da de samarbejdede om to heste, og begge behandlede begge heste suverent, til trods for at den ene hest téede sig en smule. Der blev snakket lidt - og hævet stemmen, men uden at råbe - og det var det. Ingen skubben, slåen eller andet, og den anden hest faldt til ro. Sådan skal det være!
Nu har Pearl fået 4 sko på, og så skulle hun gerne være rideklar om 7-10 dage - Skal vi så ikke håbe at det går fremad nu, uden flere skrammer og forslåelser? Nu vil jeg altså gerne snart i sadlen igen.
sep 2008
Følger: 140 Følgere: 139 Heste: 2 Emner: 418 Svar: 1.890
Hvem har du brugt? :).
Altid dejligt med en god oplevelse.
aug 2008
Følger: 40 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 58 Svar: 255
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 113 Svar: 1.086
nov 2011
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 24
Jeg skal finde en smed, og kender til en dame vis hest har været skadet i snart et år pga. smed.
Jeg er meget nervøs for at skulle vælge en, når jeg nu ikke har nogen erfaring for dette... Jeg tror på, at er man gammel i faget, så er det nok ikke et tilfælled. Så kan jeg lokke et navn ud af dig...
aug 2007
Følger: 43 Følgere: 86 Heste: 5 Emner: 107 Svar: 263
Fantastisk oplevelse med ny smed!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside