{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

Essay {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg skal skrive mit første essay men jeg ved ikke helt om jeg har gjordt det rigtigt. i må meget gerne hjælpe mig og skrive hvad i synes om det smiley

Mit Essay:
Unges sprog er, gået lidt i den forkerte retning, vi taler måske ikke så pænt, som vores forældre, nok gjorde da de var på vores alder.
Jeg synes ikke generelt, at vores sprog er et problem, men det kan godt være fordi at jeg selv taler det, og derfor lægger jeg måske ikke så meget mærke til det. Jeg kan godt høre og se at vores/unges sprog ikke er det samme, som det måske var i 70’erne, men jeg kan ikke se, det helt store problem i at vores sprog ændre sig, men jeg kan selvfølgelig lidt også godt, se og høre det fra de ældres synsvinkel af, at det ikke lyder så pænt, at for eksempel, gå rundt og kalde hinanden Bich og så vider, og mange kan også godt misforstå det, det har jeg også selv oplevet.
En af mine veninder og jeg var for sjovt begyndt at kalde hinanden for Bich, og det gjorde vi i noget tid og havde det virkelig sjovt med det, men så en dag kom jeg til at kalde en af mine andre veninder for Bich, det var selvfølgelig også bare for sjovt, men hun tog, det på en hel anden måde, end jeg hade regnet med at hun ville, så jeg blev nød til at forklare hende det hele og sige til hende at det ikke var sådan ment.
Der så jeg faktisk hvor meget man endelig kan misforstå, og det fik mig til at tænke meget over det.
Jeg har tænkt så meget over det at jeg også har sagt til alle mine veninder at jeg ikke har lyst til at gå rundt og kalde dem sådan nogen også selvom det bare er for sjovt, jeg kan godt se at det kan være sjovt en gang i mellem, men jeg har ikke lyst til måske at mindste nogen af mine veninder, på grund af nogen ord man kalder hinanden.
Jeg synes selv at jeg taler ’’pænt’’, selvfølgelig bruger jeg nok også de bande ord men jeg synes ikke det er slemt, for jeg synes selv at det er sjældent at jeg bruger bandeord, men grunden til at jeg nok ikke bander og taler så grimt, er nok fordi mine forældre altid konfrontere mig med det hver gang de høre mig sige et bande ord, så det er nok mest dem der har gjort så jeg ikke bander så meget, men det er nok også fordi jeg ikke rigtigt er venner med nogen der taler ’’grimt’’.
Min holdning til sproget er, at jeg synes det mest er forældrene og dem man er sammen med/ens venner og så vider, det er dem der lære dig hvordan du skal tale, for jeg tror at hvis mine forældre bare lod mig tale som jeg ville og aldrig konfronterede mig med det, og var sammen med nogen andre, så tror jeg ikke at jeg ville kunne styre det, så tror jeg at jeg ville tale grimt.
Så efter min mening så dem der virkelig taler grimt og ikke kan styre det, det er måde deres egen skyld men også deres forældres skyld.
Men til gængæld synes jeg også der er forskelige måde at tale grimt på for, fordi hvis man bruger bande ord med veninderne men ikke med familien og så vider, så kan man jo godt styre det også synes jeg ikke der er noget problem i det.

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Essay

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce