{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

Herpes udbrud {{forumTopicSubject}}

INFO TIL HESTE FOLK:
NORDDJURS:
Send venligst videre til andre folk, der har hest:
Der er konstateret et alvorligt herpes udbrud på Liltved (Norddjurs), og stedet er i karantæne! Heste indenfor en radius af 10 kilometer SKAL vaccineres i følge dyrlægen. Tag venligst jeres forholdsregler og hjælp med at stoppe smitten, ved at viderebringe informationen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Herpes udbrud
  • #2   30. jan 2012 Puha jeg er heldigvis lang væk men følger lige med

  • #3   30. jan 2012 den er gammel den advarsel, og eftersom virus ikke er luftbåren, men smitter ved kontakt er der ingen grund til bekymring

  • #4   31. jan 2012 Hvor lange er klubben i karantæne, for det er ca. 2 uger siden jeg hørte om det første gang - men kunne i de efterfølgende dage ikke finde noget på klubbens hjemmeside eller noget andet sted. Syntes det er kritisk at klubben ikke advare mod det smiley
    Det var min farfar der bor 2 km der fra som sagde det til mig, så jeg ikke red den vej på hans heste som jeg ellers tit gør..


  • #5   31. jan 2012 Mie >> du skla bare lade være at ride den vej, det smitter ved kontakt, så hold dig fra stalden.



  • #7   31. jan 2012 det stod ikke på klubbens hjemmeside dagene efter jeg fik nyheden at vide... Men det er da godt de snart er ude af det igen smiley

  • #9   1. feb 2012 Okey, på den måde, men igår fik jeg lige at vide at det også er kommet til tjerrild. (Staves?) så nu er samtlige heste i kongsvad vaccineret...

  • #11   1. feb 2012 tror det med et sted i Thorsager er der hvor jeg snakker om, det ligger nemlig ret tæt på - jeg kender ikke til det med vacciner osv, ved bare de er blevet stukket fordi det var så tæt på.. Men jeg har snakket med dyrlægen som sagde man skal slappe af, for det smitter kun gennem kontakt, og vi skulle bare lade som ingen ting og lade være med at snakke direkte med de heste som var syge, så mine heste er ikke stukket (De står heller ikke i Thorsager men 6 km i fulelinje der fra) og kommer heller ikke i de smittede stalde smiley

Kommentér på:
Herpes udbrud

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce