{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

Overvægtig pony... {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har en overvægtig pony, som bare ikke kan tabe sig igen. Hun kan dog godt tabe sig liiidt og meget langsomt. Men hun tager det endnu hurtigere på igen.
Nu er sneen kommet og der er kommet halm ude på deres fold. Og efter at hun har gået og spist den halm i to dage, har hun allerede taget meget på.
Jeg har intil videre gjordt al hvad jeg kan for at få hende til at tabe sig. Men forgæves....
Jeg føler lidt at jeg står alene i denne her kamp mod kiloene. For næsten alle derude hvor jeg står med min pony, giver hende ekstra mad, udover den mad som jeg giver hende. Så hun fåer både morgen wrap, eftermiddags wrap og dobbelt op på efter middagswrap....
Og nu gider jeg snart ikke at have min pony på slankekur mere, da jeg virkelig må "kæmpe" for det. Så jeg overvejer stærkt bare at sige: " Nu sæte jeg hende bare op i mad, og er fuldstændig ligeglad med hendes vægt, selvom det betyder at jeg nok ikke kommer op og starte højere end LB 1 på hende, og ikke når min "drøm" og mine mål."
Og det ville aflaste både mig og min pony gevaldigt...
Men jeg er stadig i tvivl... Så...
Hvad syntes i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overvægtig pony...
  • #1   31. jan 2012 sig til dem der ejer stedet at de skal give hende mindre mad? smiley

• #2   31. jan 2012 Det har jeg lidt "prøvet" men hende som giver hende mest mad, er den som red hende før jeg fik hende:)
    Og hun bliver kaldt "forvalteren" derude fordi at hun altid har styr på alting og ved det meste. Og det er rigtigt nok...
    Så det er letter sagt end gjordt lige at sige det til dem. Og især når man er så genert som mig:)

• #3   1. feb 2012 skriv på en tavle i stalden og hæng et skilt på boksen hvor der står at den ikke skal have godbidder og ekstra wrap. og så sæt den ned i foder, giv vt noet andet foder som kun giverenrgi og ikke feder smiley hvis det er muligt

• #4   21. feb 2012 hvis du gerne til have hesten til at tabe sig så sæt en stopper for det ekstra foder så hun kun får det hun skal have, og den rette træning, evt træn meget tempo skift da det får pulsen op, en god hjælp som jeg selv bruger året rundt det er at min hest får økologisk æblecider eddike / æble eddike, den kan købes i de fleste daglig vare butikker smiley jeg kommer en meget lille slat i foderet, det kan også kommes i vandet, det er med til at affaldsstoffer ikke hober sig op og bliver til fedme smiley jeg er fuld tilfreds med virkningen på min hest. og det blev nemmere for ham at tabe sig, og knap så nemt til at tage for meget på igen smiley

• #5   22. feb 2012 Mange tak det vil jeg prøve!:)

Kommentér på:
Overvægtig pony...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce