{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
685 visninger | Oprettet:

Overvægtig pony {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

Jeg står med en pony som er.. Tja overvægtig. Jeg er i gang med at prøve på at få hende til at tabe sig men jeg mangler... Inspiration til træningen.

Jeg forsøger at motionere hende hver dag, men har lige haft eksamener og først nu er lysten til heste kommet igen efter en lang periode nede i kulkælderen, også derfor hun er blevet overvægtig.
Jeg veksler i træningen så der bliver longeret, jordarbejde, spring og redet (både tur og bane). Hun går mest på jordfold og nedbidt græs, en gang i mellem er hun nogle timer på græs. Hun har hø ude på jordfolden og får ca 300g horselux easy om morgnen så hun får sine vitaminer.

Er der andet jeg kan gøre, udover at have tålmodighed?:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overvægtig pony
  • carina J
    carina J Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 17
    #1   24. jun 2015 Fjern alt krybbefoder og giv hende kun vitaminer og evt en lille håndfuld lucerne. Pas på med mængden af hø og ikke give hende mere end max 1.5 kg pr 100 kg hest og pas på med græsset... Held og lykke. Mvh Carina

• #2   24. jun 2015 Carina - Hun får sine vitaminer gennem kryppefoderet, det kan jeg ikke tage fra hende.
    Når hun går på jordfold får hun alt det hø hun kan spise, skal ikke ende med en pony der får mavesår, det er heller ikke høet jeg bekymrer mig om feder. Græsset passer vi på med.

• #4   24. jun 2015 Mht. vitaminer og mineraler, så kan du købe sådan nogle 'bricks' hvor hesten er dækket ind ved omkring 3-6 stk. om dagen (alt afhængig af ponyens størrelse og hvilke bricks du vælger).
    Vi bruger Eggersmann, men ved at Horselux også har lavet nogle smiley

• #5   24. jun 2015 Tak Sværke! Det var da en god plan du har med din ishest.
    Hvis vi tager ud fra Natash som er i mildest talt elendig form, hvordan ville du starte? Altså tænker på at få hende trænet op igen. Jeg er altid så bange for at gøre noget forkert som gør hun får ondt så jeg er måske lidt for "forsigtig" :P.
    Pt er vores baneridning ikke vildt intens, hverken pony eller jeg er i særlig god form. Så det bliver typisk til 30 minutters ridning uden skridt varm/af. Og turene er forskelligt, og meget an på om bare skal være en skridttur eller længere tur med trav og galop.

Tak for svar i hvert fald, så er der lidt jeg kan gå ud fra :D.

• carina J
    carina J Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 17
    #6   24. jun 2015 Du kan købe rene vitaminer hos st. Hippolyt... Mavesår får de altså først hvis de står mange timer uden mad (de skal helst ikke stå mere end 5 timer). Så hyppig fodring, i slowfeeder net, det er vejen frem. Ellers må du bare vente på motionen gør sit.... Men tænk på at ponyer er nøjsomme dyr, der fra naturens side er vant til at leve på meget lidt mad, og gå store afstande efter det. En del af høet kan også udskiftes med halm for tyggetid, det feder ikke (men hesten bliver vommet). Mvh Carina

• #7   24. jun 2015 Det ved jeg Cecilie, det var meningen jeg ville have min pony og min unghest over på kun bricks :). Men det vælter mit budget hvis jeg går over på det, og pony fungerer helt fint på easy og det har ikke været et problem før at ladr hende gå på kun det om sommeren :).

• #8   24. jun 2015 Carina - Det er 4 timer så vidt jeg husker, og uanset hvad tager jeg ikke hømængden fra hende :). Halm har de allerede i deres løsdrift som hun nipper til en gang i mellem, men som jeg husker det så forebygger halm IKKE mavesår ligesom hø gør, + jeg er heller ikke interesseret i at hun bliver mere vommet af at få halm i stedet for hø :).

Så ja jeg må bare have tålmodighed og se hvornår motionen giver pote :).

• #10   24. jun 2015 Tak igen ^^!

Kommentér på:
Overvægtig pony

Annonce