{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Kan man tillade sig? {{forumTopicSubject}}

.. at skille sig af med sin hest, hvis man ingen kemi har?
Syntes sku det er svært at skille sig af med en hest af den grund, men så igen skal det jo være sjovt at komme ud til sin hest, og den finder det jo heller ikke sjovt. Har prøvet længe nu at få det til at fungere, men syntes jeg bare ikke det gør. Så er faktisk bare nysgerrig omkring hvad i mener? er det okay, eller skal man bare prøve at leve med hinanden? Nu tænker jeg ikke ridningsmæssigt men håndteringsmæssigt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man tillade sig?
  • #1   17. feb 2012 hvis du ikke syntes det er rart og dejligt at passe og omgås lige den hest du har, tror du så at du får gjort alt det som hesten har brug for og krav på??????? nej vel ! så svaret er ja smiley

  • #3   17. feb 2012 Det lyder hel fair for jer begge.... man kan jo os vokse fra en plag man har købt som måske som 3 års ikk li var det man søgte alligevel.... Og det handler jo os om a i begge får noget ud a jeres tid sammen smiley

  • #5   17. feb 2012 Jeg solgte min hest, da jeg ikke følte kemien var der, vi gik tit forbi hianden ;/
    Han var simpelthen en god hest, og jeg synes han var for god (min drømme hest) til at blive solgt!
    Men jeg fandt heldigvis en sød pige som nu har købt ham, og deres kemi er bare perfekt. Og da hun var ude og se ham første gang, lagde han sit hoved på hendes skulder smiley

    Min personlige mening er at ens hverdag IKKE skal være en "kamp"
    Men hvis du selv føler dig rigtig dårligt tilpas med det, vil jeg nok overveje det en ekstra gang, så du ikke inderligt fortryder.
    Jeg har ikke fortrudt mit salg, da jeg ved han har det perfekt.

    Jeg har nu fået en ny hest, hvor vores kemi bare svinger sammen smiley


  • #6   17. feb 2012 Mange tak, nu får jeg det lidt bedre med mig selv. For søger virkelig en hest jeg kan beholde de næste mange år, og som er en ven ligeså meget som en ridehest.. Tak for det allesammen smiley

  • #7   17. feb 2012 Det er selvfølgelig hverken rart eller fair for ejer eller hest, hvis kemi'en bare slet ikke er der. Så kan de være nødvendigt at sende den videre, MEN det kommer meget an på, hvor lang tid man har haft hesten, og hvor meget man har givet det en chance.

    Hvis man kun har haft hesten i kortere tid, syntes jeg ikke man har givet det en chance.
    Jeg syntes selv det tager en del tid førend man virkelig kan mærke en "connection", og det kan sagtens tage 4-6 mdr eller mere, førend man begynder at falde i hak med hinanden.


  • #8   17. feb 2012 Hvad er det for en kemi som ikke findes mellem hest og menneske?



  • #9   17. feb 2012 Har haft hende i 5 mdr, og syntes jeg har prøvet længe nu og prøvet en masse forskellige ting. Hun er en meget selvstændig dame, der egentligt helst vil være sig selv, hvor jeg gerne vil nusse og pusse og stå med min hest ude på folden og bare hygge, det gider hun ikke. Også går vi bare meget forbi hinanden i vores kommunikation, syntes jeg, som om vi søger vidt forskellige ting fra hinanden. Svært og forklare, syntes bare ikke det føles rigtigt.. Men ved ikke om jeg har gevet for hurtigt op? For det er skam ikke fordi jeg ønsker at skille mig af med den på den måde, føler mig bare lidt nødsaget til det.

  • #10   17. feb 2012 Er det dit føl/plag du synes du mangler kemi med?

    Hvis det er, så kan jeg fortælle ud fra egen erfaring at det kan du ikke "måle" før den bliver ca 4 år. Mange kan føles "rebelske og ustyrlige" i deres første leveår og det kan føles som om der ikke er kemi i flere år, men pludselig når hesten er blevet "voksen", så opstår den savnede og længe ventede kemi smiley

    Så hvis du kan se en fremtid med den lille som ridehest, så hæng i smiley

    Er det en ældre hest du ikke føler kemi med, så er det bare med at finde en anden ejer der synes den er fantastisk og du kan finde en anden hest som DU er helt forelsket i smiley


  • #11   17. feb 2012 Der er mange heste der ikke gider det der "omklamrende" nusseri ....

    Prøv at lade være at rigtig at "kræve" noget i en periode, og så evt bare gå nogle ture, bare vær i boksen, lad hende tage kontakt istedet for omvendt osv

    Så vender det måske, og I bedre lærer hinandens sprog at kende.


  • #12   17. feb 2012 Carina - det er som sådan ikke fordi hun er ustyrlig på den led, og ville heller ikke skille mig af med hende af den grund.
    men jo kan godt se hvad du mener.

    Camilla - Tak, det vil jeg prøve, det kan ogs bare være hun skal have lov at være sig selv, det næste lange stykke tid.


  • #13   17. feb 2012 men syns hel bestemt a man ska give den en chance, men syns os du ska følge dit hjerte... og hvis du inderst inde ikk tror i passer sammen, så er det bedste a sælge inden man blir rigtig træt og ked a det smiley det er jo ikk meningen smiley håber du finder en løsning smiley

  • #14   18. feb 2012 Er stadig lidt i tvivl.. For ved de kan ændre sig med alderen, men jeg vil da hellere ikke tvinge hende til at være en anden end hun er. Som sagt skal det også være sjovt at have hest smiley

  • #15   18. feb 2012 man kan os sig a med den tid det tager a sælge hest pt, sker der jo ikk noget ved a sætte den til salg og se om du kan finde et bedre hjem.... der kan jo nemt gå mange måneder før den er solgt og hvis du i mellem tiden syns det er blevet bedre kan du jo tag den a igen smiley

  • #16   19. feb 2012 Der er fuld returret indtil hun er 2, for samme pris som hun er købt.. Så det skal jeg heldigvis ikke bøvle med, hvis det endelig er.

  • #17   19. feb 2012 hej syntes at det er i orden at skilde sig af med en hest vis kemien ikke er der.

Kommentér på:
Kan man tillade sig?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce