HJÆLP!!! Dyrlæge skræk {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
jeg skriver i håbet om der er nogen der kan hjælpe mig. Min tinker hoppe på 8år er så skrækkeligt rad for dyrlæger.
Det er så slemt at hun bliver helt vild og ustyrlig, så det faktisk er umuligt for dyrlægen at undersøge hende, eller behandle hende. Hun sparker, maser og vrider sig for at undslippe og ikke engang jeg kan dysse hende ned. Sidst hun skulle kigges på og KUN kigges på, hjælp både jeg, dyrlægen og smeden med at holde hende, for dyrlægen kunne se på hendes mule.
men selve dyrlæge skrækken mener stammer fra da hun stod på en rideskole, hvor jeg så ikke selv var tilstede da de ville behandle hende for en hovbyld, så ved ikke helt hvad der er foregået desværre, men noget der har gjort meget ondt ( som hovbylde i sig selv jo gør) og har gjort hende bange. Og det hjælper heller ikke at hun har svært ved at stole på mennesker og det tror jeg hænger lidt sammen med at hun er blind på det højre øje.
Nogen der muligvis har oplevet det samme og nogen gode råd til hvordan jeg måske kan vende det til en knap så anspændt situation, for både, mig og dyrlægen??
jul 2007
Følger: 90 Følgere: 91 Heste: 11 Emner: 103 Svar: 1.546
okt 2008
Følger: 18 Følgere: 16 Heste: 5 Emner: 27 Svar: 124
Og ja det med bedøvelse kender jeg også alt for godt til, men igen også et problem at få gjort i sig selv, da hun hopper og springer, selvom hun evt har fået bremse på, så det er bare så svært.
jul 2007
okt 2008
jul 2007
okt 2008
jul 2007
HJÆLP!!! Dyrlæge skræk
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside