{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
668 visninger | Oprettet:

HJÆLP!!! Dyrlæge skræk {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
jeg skriver i håbet om der er nogen der kan hjælpe mig. Min tinker hoppe på 8år er så skrækkeligt rad for dyrlæger.
Det er så slemt at hun bliver helt vild og ustyrlig, så det faktisk er umuligt for dyrlægen at undersøge hende, eller behandle hende. Hun sparker, maser og vrider sig for at undslippe og ikke engang jeg kan dysse hende ned. Sidst hun skulle kigges på og KUN kigges på, hjælp både jeg, dyrlægen og smeden med at holde hende, for dyrlægen kunne se på hendes mule.
men selve dyrlæge skrækken mener stammer fra da hun stod på en rideskole, hvor jeg så ikke selv var tilstede da de ville behandle hende for en hovbyld, så ved ikke helt hvad der er foregået desværre, men noget der har gjort meget ondt ( som hovbylde i sig selv jo gør) og har gjort hende bange. Og det hjælper heller ikke at hun har svært ved at stole på mennesker og det tror jeg hænger lidt sammen med at hun er blind på det højre øje.

Nogen der muligvis har oplevet det samme og nogen gode råd til hvordan jeg måske kan vende det til en knap så anspændt situation, for både, mig og dyrlægen??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP!!! Dyrlæge skræk
  • #1   21. feb 2012 kender det alt for godt. min heste skal bedøves bare for dyrelæge må rør ham.. hvad du kan gøre ved jeg desværre ikke da jeg ikke selv har fundet en løsning

• #2   21. feb 2012 Jeg har også tænkt mig at hun skal have sit foder lige når dyrlægen kommer og så hun bliver vaccineret før de andre, for at se om det kan hjælpe, for de andre gange har jeg ladt dem vaccinere de andre først, for hun måske kunne se at det ikke er farligt, for de er ikke bange overhovedet.

Og ja det med bedøvelse kender jeg også alt for godt til, men igen også et problem at få gjort i sig selv, da hun hopper og springer, selvom hun evt har fået bremse på, så det er bare så svært.

• #3   21. feb 2012 kender det godt min spriger og så rundt selv om han har brems på. men prøv evn at tage fat i øret mens den har brems på det kan nogle gange hjælpe smiley

• #4   21. feb 2012 nej det med øret vil jeg aldrig bruge igen, for var en af de metoder dyrlægen tyede til, da hun var på den rideskole, hun fik både breme på, vredet begge øre og fik en bluse for øjene, så det tror jeg har gjort det endnu værre. måske hjælper det for nogen, men ikke hende her.

• #5   21. feb 2012 nej kan godt se det ikke hjælper hvis hun har fået vredet hendes øre tidliger smiley men kunne heller aldrig tænke mig ogvrede øret på min vi holder bare i det smiley men han er bange bare han ser en dyrelæge eller lugte dem trods de ikk har dyrelæge tøj på smiley

• #6   22. feb 2012 Ja min er også bange, uanset hvad tøj de har på. Hun hader dem bare som pesten. og er sikker på det er de dårlig oplevelser hun har haf som gjorde ondt.

• #7   22. feb 2012 jah det aldrig let og finde ud af hvad der er skyld i det. men da vi fik ham var der aldrig noget. men efter han havde haft kiroprakter 20 gange på et år. var det som om at nu er de bare farlige smiley trods det en lige har hjulpet ham

Kommentér på:
HJÆLP!!! Dyrlæge skræk

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce