{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan jeres
  • #1   7. mar 2012 nu har jeg ikke selv en på 10 mdr. længere, men da min var i den alder, kunne den altså heller ikke det helt vilde..
    men den kunne trækkes til og fra fold, stå kortvarrigt bundet, evt i en løs knude, få løftet hove, og rense dem meget hurtigt.
    derudover kunne den få grime på og røres og strigles over det hele..

    mener ikke føl skal kunne det hele vilde, det er også vigtig at lade dem lege med jævnaldrende og æde sig store i hø smiley


  • #2   7. mar 2012 Jeg har pt. to på 10mdr. de kan begge gå ture ved vejen alene, er ikke bange for biler, cyklister, presseninger og store sten. De kan stå bundet, få renset alle hove uden problemer, røres over alt, køres i trailer og læsses uden problemer. Det var lige det jeg kunne komme i tanke om nu smiley

  • #4   7. mar 2012 Okay smiley

    Så er vi godt med, dog har vi problemer med hendes baghove, hun vil ikke løfte dem

    Hvornår skal de ha smed på, for min har ikke haft brug for det endnu


  • #6   7. mar 2012 Min bliver 9 måneder på lørdag. Hun står fint bundet på staldgangen og i gården, går fint i trailer og står pænt når den kører. Kan blive striglet på det meste af kroppen og få løftet og renset 3 hove. Venstre bagben driller, efter hun rev sig på det som 7 måneders. Hun får fint grime af og på, sød at trække med, ikke bange for almindelig trafik eller rendegravere, men puch maxi knallerter er farlige i hendes øjne.

  • #7   7. mar 2012 mine er vel omkring 10md og de kan kun trækkes med. så jeg vil sige du er ikke bagud. Det er jo forskelligt hvad og hvornår man vil gøre noget ud af sin hest. smiley

  • #10   7. mar 2012 dejligt at høre det ikke kun er mig der ikke trænede vildt og voldsomt med mine da de var føl, og når jeg snart får føl igen..

  • #11   7. mar 2012 jeg synes personligt at de bare skal gå og lege mens de er føl, mine bliver send i molsbjerge hele sommeren, sammen med en masse andre ungheste hvert år. Så de kan være føl g ungheste mens de er det

  • #13   7. mar 2012 jeg har smed hver anden månede og han sige at hun har ikke bruge for det, men jeg synes bare at det er lidt mærkelig.

    okay tak for hjælpe jeg vil gå stille og rolig igang.

    jeg er glad for at der er andre som ikke træner deres føl helt vildt, så jeg ikke er den enste. min føl kommer når jeg kalder og gerne vil snakke, men når vi begynder og træne, så begynder hun og lege, så det er ikke nemt.


  • #15   7. mar 2012 okay.
    det er min smed som siger at hun ikke har brug for det endnu, men hun er 10 måneder. og jeg kender mange som har haft smed på osv.



  • #17   7. mar 2012 Først lige en lille rettelse: De er ikke længere føl, men plage smiley

    Min er også 10 mdr nu.
    Hun kan bare det helt basale som at stå bundet, blive rørt over det hele, rimelig til at løfte ben, blive trukket ( til tider med lidt ballade )

    Og så er hun bare vant til at jeg er rundt omkring hende, bliver nusset, leger med "farlige" ting: plastik, hurtige bevægelser, høje lyde, gå op på ting osv der gør hende mere stabil.

    Decideret "træning" vil jeg ikke kalde det.

    Fik meget stor ros af dyrlægen den anden dag, fordi hun bare opfører sig roligt som en anden ridehest ved undersøgelser m.m. smiley


  • #19   8. mar 2012 harlige fuldt lidt med her:) jeg kunne rigtig godt tænke mig at hører lidt om hvordan i gør jeres heste trafiksikre. jeg har en hingsteplag på snart 1år og jeg ville ikk turde trække ham ud på vejen hvis han nu gik i panik. han er allerede 153cm. hvordan har i vennet jeres til trafik?

  • #20   8. mar 2012 Jeg har vænnet vores to føller til trafikken, ved at have gulerødder med på tur. Hvergang der kom en bil, gik jeg så langt ud med følle, som rabatten tillod det, fortsatte med at gå(hvis man stopper bliver de oftest mere bange) og så får følle gulerød når bilen kører forbi. På den måde har jeg gjort alle vores tre heste trafiksikre, min ene var allerede meget trafiksikker som 5 måneders.
    Men får hesten noget lækkert når blierne kommer, så opfatter de på et tidspunkt bilerne med noget godt, og tilsidst kan de vænnes lige så stille af med, at få gulerød uden problemer.


  • #21   8. mar 2012 okay:) ja måske er det bare mig der er lidt en kylling med sådan noget;) men deskaljolære det før eller siden:)

  • #22   9. mar 2012 Man skal selfølgelig også passe på, og når din allerede er så høj er det også lidt noget andet. Mine er jo gjort trafiksikker fra helt små, hvor jeg stadig er stærker end dem(sådan da)
    Ellers er det også bare at jogge ud i marken, de første par gange der kommer biler, for lige at se hvordan hesten reagere.
    Du kan self. også prøve, at have en trafiksikker hest med, som din hest kan støtte sig op ad.


  • #23   9. mar 2012 Cassie, er nu 11 mdr og kan stå bundet, strigles overalt, få skyllet ben, rense hove, flytte sig nemt for tryk, gå meget små ture på 5 min. Er endnu ikke trafiksikker, da hun bliver meget overvældet bare ved at komme ud på gårdspladsen, men det går fremad. Hun er kun ude ca 15 min dagligt. De skal nemlig også have lov at lege og være babyer..
    Og som de andre siger, få smeden ud jævnligt for at tjekke op på fusserne, faktisk siger man at hvis der skal rettes op på noget skal det gøres inden de fylder 10 mdr. Cassie slider også selv, men får ham ud alligevel.


  • #24   12. apr 2012 min er 11 mdr og han kan:
    stå bundet på staldgang
    strigles/røres overalt
    løfte ben/rense hove og stå pænt ved beskæring
    gå ture
    få skiftet grime.


  • #26   12. apr 2012 Hej
    Det går bedre. Jeg kan tag hendes forben uden problemer
    Og jeg kan næste tag hendes bagben:)
    Og hun skal ha smed på, torsdag om en uge.:)


Kommentér på:
Hvad kan jeres

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce