{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan jeres 2års ?
  • #1   8. mar 2012 Hun kan trækkes alene og med andre, 100% trafiksikker sammen med andre alene er ikke prøvet..
    Longeres i skridt og trav..
    Stoppe dreje og bakke..
    Er ikke bange for farlige ting som pressending, paraply osv..
    Vant til sadel spændt og trense med bid

    Stå bundet og blive striglet..
    Blive sadlet op/striglet uden hun står bundet..

    Der er sikkert os mere smiley


  • #2   8. mar 2012 strigles over alt,
    løfte hove,
    gå tur alene og med andre,
    gå i trailer uden problemer.

    til sommer skal hun lærer at ha sadel og trense på, og longeres med det 5-10 gange over sommeren og så er det det indtil tildridning smiley


  • #3   8. mar 2012 Det var nu sidste år mine var 2 års, men de kunne det, det skulle kunne for at deltage i 2 års hoppekåring og 2 års skuer smiley

  • #4   8. mar 2012 Min Tinker bliver 2 om 3 mdr.

    Hun kan strigles, løfte ben, være bundet, røres overalt, sikker overfor plastik, flagrende-larmende ting, blive trukket med, gå ind i trailer,
    trave, når jeg beder hende om det, flytte sig for tryk, have fast gjord på, og så er hun lige gået igang med at lære dobbelt liner/køreliner.

    Årh ja, og så har hun lært at lægge sig på kommando smiley

    Se evt nogle af mine videoer, hvor jeg viser lidt af hvad vi træner....


  • #5   8. mar 2012 Skal lige siges min meget snart er 3år faktisk om 5dage smiley

  • #6   8. mar 2012 Min han er næsten to, men han kan også lidt af hvert.
    han kan strigles over det hele.
    han kan også løfte hans hove og få dem renset.
    han kan have spændt sadel på uden at han siger noget til det.
    han kan gå ude i trafikken med mor uden han siger noget, alene er ikke prøvet endnu.
    han kan også stå bundet uden han siger noget til det.
    han går bare direkte op i traileren uden problemer.

    Der er sikkert mere han kan.:-)'


  • #7   8. mar 2012 ja min kan også stå bundet. det gør hun hver dag når der skal fodres

    står pænt både ved smed og dyrlæge


  • #8   8. mar 2012 Min kan finde ud af at blive halt.. smiley

  • #10   8. mar 2012 Min bliver 2 til Maj. Han kan stå bundet, løfte hove, strigles overalt, rykke til siden , bakke, stoppe, gå over pressening, trækkes på tur alene, har haft elastikgjord på, prøvet at have dækken på, få skyllet ben. Tilvænning til trense, longering og sadel er vi ikke begyndt på endnu. De trenser jeg har liggende som jeg er min hoppes er for store. Håber måske at kunne finde en til hest og ryttermesse. Bid har jeg heller ingen af han kan passe da han har et meget ædelt hoved med en lille mule. Han er varmblod men går stadig med cob grime eller en lille full.

  • #11   8. mar 2012 syntes tit man høre om folk der begynder på tilridningen et par mdr før de bliver tre også lader dem få vokse pause et års tid..
    hvad er jeres meninger om det ?



  • #12   8. mar 2012 Annemette..
    Min mening er at der først skal rytter på når den er min. 3år og den skal være helt klar..

    At man læner sig op af den, prøver sadel og trense samt longe er ikke et problem for mig, men i det øjeblik der kommer rytter på skal den min. være 3 år..

    Min hoppe er klar og skal i gang når hun er fyldt 3år her d. 13.03.2012 og ikke et sekundt før..
    Når hun kan rides i skridt og trav, måske galop skal hun have pause hele vinteren og først i foråret 2013 skal hun rigtig igang


  • #13   8. mar 2012 Min kan:

    Longeres, have sadel, trense, kapsun på. Har været oppe at ligge et sekund to gange (uden hjælper).

    Har stået på en skammel, og har lagt vægt i bøjlerne (trække med hånden), og har sat benet op til hendes mave, som om jeg ville sætte foden i bøjlen.

    Træner akademisk og snart skal jeg træne lidt longe terapi (ARR), så hun er klar til at få rytter på ryggen.

    Sadelmageren er bestilt, og hun har i øvrigt fået rutine i at stå stille under opsadling, som jeg synes er SÅ vigtigt. Også selvom jeg forlader hende.

    Det er rigtigt, det kan være en god ide at lade dem stå efter tilridning, for at hjernen danner nye nerve - synapser, så den lettere forstår træningen. MEN så skal man starte forfra med skævheds-terapien, ARR.


  • #14   8. mar 2012 rytter på før 3 år vil jeg aldrig nogen sinde anbefale, hellere ikke hvis den er i en vokse periode hvor den slet ikke hænger sammen når den er fyldt 3.
    min skal sendes til tilridning når den er 3, når hun er kåret efter tilridningen, skal hun ha vokse pause ind til hun er 4, og så går jeg selv igang med hende


  • #15   8. mar 2012 Min er kold over for alt. Han kan håndteres uden udstyr, løfter selv ben og stikker aldrig af smiley

Kommentér på:
Hvad kan jeres 2års ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce