{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Hjælp til nybegynder :-) {{forumTopicSubject}}

Hej jeg hedder Katrine og er 17 år og rider en 2'er pony som er 16. Han er springpony og elsker at løbe stærkt. Jeg har aldrig oplevet han er blevet træt og begynder at blive sløv, heller ikke selvom han sveder og pruster efter at have vundet omspringningen i en LA springklasse. Eller for 3 gang skal springe banen til undervisning en varm sommerdag.
Igår satte jeg mig til at lave en salgs annonce på ham da jeg skulle til at krydse af i alle de former for ridning som han er redet i slår det mig at han sikkert ville være god til at ride distance.
Så går jeg ind og læser omkring disciplinen og finder ud af jeg stadig kan starte på ham selvom han er pony og jeg er 17.
Jeg var ude og ride tur idag på 7 km. som tog os 52 min. og det var halvdelen af turen i rolig trav smiley ellers skridt. Det syntes han hvis ikke var særlig hårdt.
Kan se der bliver afholdt stævne i Aaskov.
Men hvis jeg skal starte der skal skal jeg ud og ride nogle længere ture og håber en her inde fra vil forklarer mig lidt hvordan det hele forgår. Måske en som vil følges på turen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til nybegynder :-)
  • #1   10. mar 2012 Det kommer an på hvor langt du agter at ride, altså hvilken klasse du vil tilmelde dig. Den korteste tur er 15 km, så jeg vil anbefale dig at måle en tur op på en 12 km, og ride den et par gange inden I skal afsted.

    Man rider ikke rigtig selve distancen ved et ridt under træningen, men bygger op til den, så hesten "topper" på selve dage. Ligesom en maratonløber.

    Inden ridtet begynder er der infomøde hvor man får nogle infomationer om ruten mm. samt et dyrlægetjek. Du får at vide i programmet hvornår dit tjek er. Ved dyrlægetjekket må pulsen på hesten må være max 60, den tjekkes igennem og den skal mønstres - vises i trav.
    Siger dyrlægen ok er I klar til start.

    15 km er med enkeltstart, så du får et tidspunkt du skal begynde dit ridt. Så rider du turen, ruten er markeret med flag, så der er ikke noget at være i tvivl om.

    Hastigheden i 15 km hedder max 12 km/t min 7 km/t, dvs at du hurtigst må ride de 15 km på 1 time og 15 min og du skal senest være i mål efter 2 timer og 8 minutter.
    Har du redet turen mellem disse to tider, og går hesten gennem dylægetjek igen, så får du en roset, da klassen er en clear round.

    Dyrlægetjek nr 2 er max 20 min efter du har passeret mållinien.


  • #2   10. mar 2012 Tusind tak (-:
    Det hjalp mig meget ;D

    Er der nogen bestemte eller særlige ting som er vigtigt at medbringe på dagen?


  • #3   11. mar 2012 Mediccard som kan findes her (link fjernet)
    Godt humør,
    et ur,
    mad og drikke til dig og hesten,
    afhængig af vejrudsigten så skridttæppe (gerne kun lændedækken) eller solbriller
    et fleecetæppe til at ligge over hesten efter ridtet.
    En dressurpisk hvis det er svært at få hesten i trav til mønstringen
    mobiltelefon hvis nu uheldet er ude...

    Distance har sin egen tilmeldingsblanket som også kan findes her (link fjernet)


  • #4   11. mar 2012 ov ja glemte helt at du også skal have hestens pas med ( vaccinationer) og hvis du vil ride lidt længere, dvs. LB så skal du have rytterlicens, hesten skal være registreret som konkurrencehest og du skal have en kilometer bog som kan købes i DRF shoppen. http://shop.rideforbund.dk/search/?q=distance

    Kilometerbogen skal altid følge hesten, også ved salg ligesom de gamle vaccinationsbøger.


  • #5   11. mar 2012 jeg har redet 48km i aaskov paa min gamle springhest uden nogen former for turtraening eller special udstyr, men bare en god kondition som springhest, saa start du bare i aaskov...

  • #6   11. mar 2012 Okay tusind tak alle sammen smiley


Kommentér på:
Hjælp til nybegynder :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce