{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Hjælp til nybegynder {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er helt ny indenfor kørsel med heste, og vil gerne have lidt råd til hvordan jeg bedst griber det an.

Jeg har indtil videre lært begge mine heste at gå for lange liner, altså med en longeline i hver side af biddet og så gennem en longegjord.
Og så har begge heste lært at skifte tempo via stemme.

Er det forkert grebet an?
Hvad er evt. næste skridt?
Er det muligt at spænde to heste for vogn hvis de slet ikke er samme højde?
Findes der en gruppe i nordjylland som mødes og træner sammen?

Mvh. Maria L


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til nybegynder
  • #1   23. apr 2012 Hej Maria
    Det bedste angående træning med at er at kontakte Nordjyllands kørselsforbund smiley
    Men du har grebet det HELT korrekt an smiley næste skridt vil være at lære dem at noget følger efter dem en vogn eller andet der siger lyde smiley hvis du har mulighed for det så spænd et dæk fast som en vogn bag ponyen og lær den at trække det afsted smiley og tager den det helt med ro så prøv og sænk en vogn ned over og er den ligeglad med at den følger efter så ville jeg spænde den fast og gå lidt og så tage den af igen smiley dette vil jeg gøre i noget tid hvor jeg kun går lige ud med en trækker ved hoved og man selv styrer den bagfra smiley så vil jeg øve den i at dreje og først der vil jeg sætte mig op og køre smiley
    Håber det hjalp dig lidt smiley


  • #2   23. apr 2012 Lad endelig være med at spænde noget fast efter hesten foreløbig!

    Næste skridt er at få fat i en sele, et kørehovedtøj og en line - og få det tilpasset rigtigt - og så går du videre med det arbejde, du er i gang med nu.

    Som guldklumpen skriver, så er Vendsyssel Køreforening et rigtig godt bud på næste skridt. De afholder jævnligt kurser, hvor man lærer at køre, samtidig med at man tilkører sin hest. Det kræver blot at du har hest og sele med - samt en hjælper, der kan assistere dig med træningen, både på kursusdagene og i hverdagen.

    Tilkørsel er nemlig ikke et projekt, man skal begive sig ud i alene smiley

    Det er en god ide at vænne hesten til at noget følger efter den - men du skal ikke spænde noget fast, før du og hesten er klar til det. Lad i stedet din hjælper trække tingene ved siden af/bag hesten. På den måde kommer ingen af jer til skade.


  • #3   23. apr 2012 Mimre - det er helt det samme vi skrev smiley og det er klart den bedste fremgangsmåde at tilkøre sin hest/pony på smiley og ligesom hvis man skal tilride sin hest/pony skal man have en hjælper - som altid er med smiley

  • #4   23. apr 2012 Prøv at kontakte dem her: http://www.vendsysselkoreforening.dk/8880/Vendsyssel%20K%C3%B8reforening

    Lad være at begynde at spænde noget efter hestene før du har en erfaren kusk med på sidelinien, det kan gå galt, og er hesten først blevet rigtig bange, er det ikke sikkert den nogensinde kommer til at kunne køres.



  • #5   24. apr 2012 Erfaring få en prof til at hjælpe dig, Jeg ligger med en brækket nakke, da jeg er komme ud for en ulykke med min hest og vogn.

  • #6   24. apr 2012 Hej Tajac

    Jeg læste om dit uheld - sikke noget skidt!
    Jeg håber at du kommer ovenpå igen uden mén.



  • #7   24. apr 2012 Tusind tak for hjælpen, jeg vil finde en erfaren "kørelære" smiley Der kan hjælpe mig videre.

  • #8   24. apr 2012 Tak Mimre det håber jeg inderligt også jeg slipper for.

Kommentér på:
Hjælp til nybegynder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce