{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

fra ingen sko til 4 sko.. {{forumTopicSubject}}

min DV-blanding skal have 4 sko på, til uge 32.
hun har ikke haft sko på før, så ved ikke hvordan hun vil ta' det..
er der nogen der har nogle gode idéer til noget der kunne gøre det lettere for hende, hvis hu skulle blive bange for det...

i må meget gerne skrive hvis der er nogen af jer der har prøvet det, og hvad i gjorde...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fra ingen sko til 4 sko..
  • #1   15. mar 2012 har aldrig oplevet en hest blive bange for at få sko på smiley

    den kan måske være utryg mens smeden er der.. men det er et spørgsmål om forberedelse og træning fra ejeres side...


  • #2   15. mar 2012 min hun var bange for sko. smeden måtte ogive også skulle jeg træne med hende hver gang jeg løftende hove skulle jeg slå på dem med hove renseren og og senere en lille hammer så hun vendte sig til det

  • #3   15. mar 2012 Du kan risikere at hun er så følsom over for vægten at det er bedst at starte hende op på aluminiumssko. Men det er meget forskelligt fra hest til hest.
    Men mht om hun bliver utryg ved at smeden skal til at slå søm i, kan du snildt træne selv med en hammer så hun vænner sig til bevægelserne. :o)


  • #5   15. mar 2012 Jannie B:
    Måske en lidt øv plan set fra smedens vinkel.. En god gang klister ned i nakken, når han skal pudse forben af?.. Hehe..

    Trådstarter:
    Du kan øve lidt med at banke lidt på kanten af hovvæggen, når du løfter hoven.. Og hvis hesten reagerer voldsomt på lyden fra hammeren, så put evt en stor tot vat i ørerne på hende..
    Men jeg er sikker på, at din smed nok skal hjælpe både hest og dig, så I får en positiv oplevelse..


  • #6   15. mar 2012 tak for de gode råd:)

  • #8   16. mar 2012 Det behøver ikke at være en sliksten, du kan også bare stå og give den godbider eller gulerødder.

    Kan din hest gå med klokker eller transportgamacher. Ellers kan du jo øve med at det er helt okay at gå med noget mærkeligt på føderne.


  • #9   16. mar 2012 Uhh ja det er ikke sjovt med en hest som er bange for smeden =/

    Har en hest på 10 år som desværre er blevet lidt bange for det med at smeden kommer. Der er intet sket i mens han har været der og han har før slet ikke været bange for det. Men efter vi har klippet ham her i vinters, er han simpelthen blevet en kylling. Og især fordi min smed varm skoer, så den lyd der kommer er han slet slet ikke vild med.

    MEN hvis bare der står en og giver ham nogle heste guffter en gang i mellem, så er der ingen ting, og så kan smeden ellers bare fortsætte.
    Her er det også sindsygt vigtig at man har en tålmodig smed, som ikke bliver sur på hesten. =)


Kommentér på:
fra ingen sko til 4 sko..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce