{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
556 visninger | Oprettet:

23 eller 42 km? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min hest og jeg skal have vores distancedebut i år, og jeg regner helt sikkert med at det bliver ved jerup ridtet.

Er der nogle af jer, som kender området? Hvor krævende er det?

Jeg er rigtig meget i tvivl om hvilken klasse jeg skal melde os til i. Det terræn vi normalt rider i, er nemlig MEGET kuperet, vi rider et tempo mellem 10 og 14 km i timen, og distancen er mellem 10 og 15 km. Det rider vi 2 gange om ugen, og så rider jeg dressur og spring 2-3 gange om ugen.

Han er typen der bruger sine kræfter meget fornuftigt, og han bliver sjældent træt. Hvad vil i mene vi skal starte? Vi er vant til stævner og dyrlægetjek (military), så det er ikke et problem. Overvejer at tage hans puls efter en skovtur, men det er Jo svært at regne med, når distancen og hastigheden ikke stemmer med stævnerne.jeg følges med et par travheste (løbsheste) og er derfor ikke ene om at bestemme turens længde og hastighed.

Egentlig ville jeg starte ud med en klasse omkring 30 km, men det er der jo ikke. Så hvad skal jeg vælge? 23 eller 42 km?

Håber mit lange indlæg giver mening. smiley

På forhånd tak.
Marie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  23 eller 42 km?
  • #1   26. mar 2012 Du kender din hest bedst, så du skal selvfølgelig gøre som du synes passer jer, men min tanke er at jeg hellere starter i det små. Så er man helt sikker på at hesten kan klare det, og evt har så meget overskud bagefter at den ikke lægger ud med at forbinde stævnerne med (for) hårdt arbejde. smiley

  • #2   27. mar 2012 Jeg ville råde dig til at starte den korte..

    Starter altid selv sæsonens første distancestævne med en kortere rute end jeg rider resten af sæsonen.. Dette gør jeg af flere grunde.. men hovedsageligt for at have et godt første ridt og for at vurdere vores kondi efter vinteren...


Kommentér på:
23 eller 42 km?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce