{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.824 visninger | Oprettet:

Stævne.. Voksen rytter på pony. {{forumTopicSubject}}

Vores DSP hingst ska ud og starte lidt stævner i efteråret.
Da han endnu ikke har en pony rytter, ville jeg lige høre reglerne for stævner.
Men må han starte de små stævner rundt om på rideskoler med voksen rytter?? Og hvordan "kvalificere" ponyer sig til at gå videre og blive a-b osv pony.
Skær gerne ud i pap;)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stævne.. Voksen rytter på pony.
  • #2   28. mar 2012 Jeg har fået afvide jeg gerne må starte klubstævner i heste klasser på min dsp. dog må den så ikke starte pony klasser med en anden også til stævne.

    Prøv at ringe til drf, det gjorde jeg og de var søde til at svare på mine spørgsmål.


  • #3   28. mar 2012 Oprettede det her emne engang, forklares meget godt heri! smiley
    http://hestegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?msg_ID=716918


  • #4   28. mar 2012 Jeg har startet flere af kærlund ponyerne som heste - til d- stævner kan de startes uden af blive klasset op, men hvis de skal gå til c-stævner skal de klasses op inden ved rideforbundet, mener jeg.

  • #5   28. mar 2012 Den må gerne startes som hest til klubstævneTil samme stævne må den også gerne startes som pony. Dog ikke med samme rytter og kun 2 på hinanden følgende sværhedsgrader.

    Det er så ingen problem når den kun er 4 år. Da må den kun startes i sværhedsgrad 0. Det vil sige max lc3.

    Startes den som hest er den startsberettet fra den 01.05.12. Som pony er den først startsberettet den 01.08.12

    Selvom ponyen har en aut. ponymåling må den såfremt den er målt til Kat. 1 pony stadig startes som hest til en klubstævne.

    Den skal først opklasset til hest, såfremt den skal gå som Hest ved C stævner. Da må den ikke startes som pony.

    For at blive kvalificeret til B stævner ( Det der før hed B-pony) skal den gå til 2 x 65% eller 1 x 67% i sværhedsgrad 5 ved C stævner

    For at kvalificcerer sig til A stævner. 2 x 65 eller 1 x 67 % i PRT eller PRM til B-stævner

    Ponyer skal dog være 6 år gammel før de må starte sværhedsgrad 4+5+6

    B-stævner må de først startes fra 1.april det år de bliver 6 år



  • #6   27. apr 2012 Jeg har fået at vide ... at hvis en pony skal starte til den første maj som hest, skal den være målt over af DRF - ellers fastholder DRF at der er tale om en pony.
    Vi starter vores ponyer ( som ikke er målt grundet uddannelse af en voksen rytter ) ifølge PONY regler altså tildligst d . 1/8 i det år de fylder 4 i hesteklasser .
    Skal de kvalificere sig til B stævner er det efter hesteregler - dvs M spring M dressur og M military.
    Vores ponyer går D klasser til C stævner og C klasser i military for heste.


  • #7   27. apr 2012 Kay: Jeg snakkede med DRF sidste år omkring hvornår en pony må starte og fik beskeden som jeg skriver ovenover.

    Jeg kender der har fået samme svar af DRf som jeg har. Vi har også drøftet det på et af vores kursus/møder.


  • #8   28. apr 2012 Ok ... vi har talt med dem da Hanne starter Sinzano i hesteklasser - men han er jo 6 år .
    Mht til vorers 4 års - har vi fået at vide for 14 siden at han må starte efter 1 august .
    Vi har talt med military udvalget under DRF.


  • #9   28. apr 2012 Ok Kay. Måske det er anderledes inden for Military end inden for dressur smiley

  • #10   28. apr 2012 Ja Mona ... det kunnne være - og måske også springning .

    Der er jo rigtig meget forskel på sværhedsgrad 0 i alle 3 discipliner , så mon ikke det er disciplin bestemt . En LC hest spring er jo faktisk en LA for en pony !

    Men drf kunne faktisk godt indskrive det tydeligt i reglementet !


  • #11   28. apr 2012 Enig.
    Syntes heller ikk jeg kan læse mig til regler punkt for punkt smiley


Kommentér på:
Stævne.. Voksen rytter på pony.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce