{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
649 visninger | Oprettet:

2er med "voksen" rytter til stævne {{forumTopicSubject}}

er jeg den eneste der er virkelig træt af at man ikke kan ride 2er pony til stævner når man er 18?... jeg er selv 1,56 m og jeg rider en super fin 2er pony, men jeg må ikke starte stævner på ham fordi jeg er for gammel -.-' det er fint, jeg kan jo bare skaffe mig en hest, men med min højde, så skal jeg ud og finde en hest der ikke er højere end 155- 160 ellers kommer det til at se uharmonisk ud... og ja dem er der mange af, men jeg gider da ikke skifte hest bare for at starte stævner + jeg ville jo starte stævner fordi jeg ville vide hvor lang mig og min 2er var kommet.. men niks nej..

undskyld bare et brok indlæg herfra

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2er med "voksen" rytter til stævne
  • #1   8. apr 2012 er den officielt målt?

er den ikke det kan du i princippet melde den til klubstævner som 1'er pony

Fra fællesbestemmelser side 16
    "E- og D-stævner og E- og D–klasser: Ikke-målte heste/ponyer: Det er rytterens ansvar at foretage en skønsmæssig måling af hesten/ponyen. Officielt målte ponyer skal starte i den kategori, de er målt til. Kategori 1 ponyer må dog også starte som heste. En pony må starte som både pony og hest ved samme stævne dog ikke med samme rytter."

• #2   8. apr 2012 synes at det er helt fair (:jeg synes prersonligt ikke at det er fair at yngre børn skulle starte mod voksne mennesker, som sikkert har mere erfaring..

• #3   8. apr 2012 og med melde til stævne som 1'er pony mener jeg at den meldes som 1'er imod hestene

• #4   8. apr 2012 Så man må jo vælge..
    Hvis du vil beholde din 2'er, så er det jo bare ikke stævner i skal, hvis du vil ride stævner, så er det jo ikke den 2'er du skal have..

Men hvis du vil se hvor langt den er kommet, hvorfor så ikke bare finde en rytter der er startberettiget på den og lad hende starte den?

Du behøver jo ikke købe en hest for at starte hesteklasser, men blot nøjes med en 1'er..

• #5   8. apr 2012 Må man starte mod heste på en 2'er pony?:)

• #6   8. apr 2012 lise: nej det må man ikke... men er den ikke officielt målt tager man som rytter selv et skønsmæssigt mål af ponyen, der kan man jo godt have målt den til 141 cm

• #7   8. apr 2012 Jeg er enig det er en latterlig regl, for hvis du ser på de høje piger der rider rundt på en lille 2. er så er der slet ingen logik i det, personligt menere jeg at jeg bør ride 2er eller 1er for at passe dyret, men det negter reglerne mig...

Jeg sørger for jevnligt at fortælle rideforbundet om den skævhed, for mange af os passer bedere til de ponyer end de unge og høje piger gør...

Skriv til drf.

• #8   8. apr 2012 Carina O: Ja okay smiley Synes det er fair nok man som voksen ikke må starte mod børn, det ville jo ikke være helt rimeligt, men hvis man kan starte mod heste, så er det jo fint nok smiley

• #9   8. apr 2012 Nu er jeg ikke helt klar over hvor du bor henne af men disse kunne måske være noget for dig (link fjernet) der må man starte pony imod hestene

• #10   8. apr 2012 han er hollandsk sportpony, og det er da fint jeg kan få en anden til at ride ham, men så finder jeg jo ikke ud af hvor langt vi er kommet sammen smiley han er officialt målt ellers måtte han jo ikke starte spring på distrikt mde gl rytter smiley

hvis nu man lavede det sådan at man kunne lave specielle pony-voksne klasser smiley så ville det fungere fint for mig smiley og jeg skal jo ikke ride en lc, vi er oppe i en lb/la og der regner jeg da med at børnene har nogelunde erfaring smiley

• #11   8. apr 2012 Man må gerne starte ponyer i hesteklasser men der skal være harmoni rytter og pony imellem. Ingen ponyryttere i hesteklasser. - det forstår jeg ikke?

• #13   8. apr 2012
    Melissa P
    Ville da mene det ville være synd at sætte en 2'er ind på en springbane med heste afstande, det er jo bare dømt til at gå galt..

• #14   8. apr 2012 "ingen ponyryttere i hesteklasser" må betyde at ryttere der er startberettiget i ponyklasser ikke må starte hesteklasser.

du er ikke startberettiget på pony i ponyklasser derfor må du starte imod hestene....

har selv startet der med min pony

• #15   8. apr 2012 okay smiley

• #16   8. apr 2012
    Synes det er en helt fin regel, så man ikke ser alt for store ryttere på små ponyer + ældre ryttere kan have en fordel mht erfaring og motorik.

Men du kan vel ride uden for konkurrence eller starte mod heste?

• #17   8. apr 2012 Hvorfor hører du ikke ad i en klub som afholder stævne om du må starte til bedømmelse, men uden for konkurrence?

Det har jeg da været ude for tidligere, at der har været tilmeldt 2ere kun til bedømmelse. PÅ den måde kan du jo få en vurdering af jer som par - du kan bare ikke hente en roset med hjem.

• #18   8. apr 2012
    Sanne Kolind * Fotograf

En stort gående 2 kan vel tage lige så store skridt som en hest på 149 der har små skridt, så den vil jeg bestemt ikke give dig ret i.

Hertil kommer at det jo er rytterens problem, den 2er skal jo også springe 20 cm højere, end der er normalt for den str, hvis den starter som hest, men jeg ser ingen problem her i hvis ponyen kan så skal den da have lov, det har da intet med rytterens alder at gøre om den kan eller ej.

• #20   8. apr 2012 ahh... juliiiiiiie god ide smiley

Kommentér på:
2er med "voksen" rytter til stævne

Annonce