{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

Brudte løfter og smadrede drømme - hævn, er det ok {{forumTopicSubject}}

Hej alle! smiley

Min far lovede mig en hest da jeg var 6 år gammel, tiden gik og jeg har stadig ikke fået nogen hest af ham, til gengæld har han lovet mig en del andre ting som han heller ikke har holdt.
Han får udbetalt en pæn sjat penge i løn hver måned og tjener over 600.000 om året, så vidt jeg ved har han gæld i bil og hus, men ikke mere end han har råd til at leve godt.
I slutningen af april giftede han sig med en ukrainer som senere er flyttet til landet med hendes datter, jeg har sjældent set ham så lykkelig som han er nu, og jeg synes da han skal være lykkelig, men det er blevet uden mig eftersom jeg endnu engang er blevet hans sidste priotet.

Jeg gik på efterskole i skoleåret 2010/2011 hvor jeg kom i kontakt med en venlig super dygtig DV-avler og jeg faldt pladask for en af hans heste som jeg senere har lånt over 2. gange, begge gange med et tilbud om billigt køb grundet vores fantastiske kemi.
Denne hest er virkelig HESTEN for mig, jeg er som rytter enormt ambitiøs, men når jeg har hende tæt på mig er jeg ligeglad med om jeg kommer op og springe M på landsplan, bare at det er hun er MIN hest og jeg kan bruge tid på hende er nok for mig. Når hun ikke er i min varetægt føltes det som om der mangler en kæmpe del af mig og jeg får et 'sort hul' i maven af savn.

Her for ikke så forfærdelig længe siden spurgte min svigerfar mig om jeg ville have hest - for så skulle vi til at finde ud af at lave et sted til den og stå. Jeg sagde at det ville jeg gerne, og begyndte ligeså stille at håbe og drømme at DV-hoppen kunne blive min. Min far har den seneste tid virket til at nu var tiden efterhånden kommet til at hestekøb var okay, og hans steddatter var også inde ved mig efter en diskussion og sige at hun var næsten 100% sikker på at han havde råd til at give mig en hest, men at han bare var i tvivl om at jeg virkelig ville det.

Jeg snakkede så virkelig seriøst om hestekøb med min far i forgårs og igår, og der fik jeg beskeden om at avler har sagt til min far at vi kan afbetale hende over et år (2500,- om mdr.), men at det har han simpelthen ikke råd til, og hvis jeg skal have hest må jeg sgu betale selv. Og det synes jeg simpelthen ikke er fair af ham at sige når han nærmest har pralet overfor mig omkring hvor meget han tjener + at russerne kan sige til mig at det har han råd til.
Jeg synes det er fair nok at jeg selv ville skulle betale opstaldning, smed, dyrlæge osv., men han lovede mig en hest, og jeg bliver både virkelig skuffet og ked af det, men også tosset over at han endnu engang bryder hans løfte til mig.

Men så var det at jeg fik den enormt egoistiske og egentlig ikke særlig pæne tanke om at hvis jeg hjælper min mor kan jeg komme til at få omkring 3600-4500 om mdr. i stedet for de 1200 kr. jeg får nu.
Såret som jeg er har tanken strejfet mig om at søge om de ekstra penge. Jeg klarer mig fint for de 1200 kr. jeg får udbetalt nu, men jeg bor også sammen med min kæreste hvor han står for de fleste udgifter. Men med de ekstra penge har jeg råd til at betale et afdrag på hesten + madudgifter og stadig have penge i overskud hver måned.
Indirekte ville han jo så komme til at betale hesten og dermed endelig holde sit løfte til mig.

Det ville sikkert skabe en smule splid mellem min far og jeg at jeg bad om ekstra penge, da han ved at jeg klare mig udemærket for det jeg får. Men jeg er efterhånden ret ligeglad, han har såret mig alt for meget nu, og jeg er virkelig træt af at være hans sidste priotet.

Men er det en alt for egoistisk tanke, eller er det fair at han ville komme til endelig at holde sit løfte, om end lettere uvilligt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brudte løfter og smadrede drømme - hævn, er det ok
  • #1   6. apr 2012 Synes du skal tage chancen, hvis du kan få din drøm opfyldt ved det. smiley


  • #2   6. apr 2012 Det tiltaler mig virkelig også mest lige nu ...

  • #3   6. apr 2012 Jeg ringer til statsforvaltningen tirsdag, han skal fanme købe den hest til mig! Det kan godt være det lyder pisse egoistisk, men nu vil jeg altså bare ikke lade den her hest glide ud mellem fingrene for hvad der kan blive sidste gang (der er to der er rimelig interesserede i at købe hende) ...

  • #4   6. apr 2012 Go for it girl, follow your dreams smiley

  • #5   6. apr 2012 Go for it!
    Vis det er din drøm så skal du ikke opgive den!
    Det er dig der kommer i første række og ikke din far!

    Held og lykke med det hele smiley


  • #6   6. apr 2012 Tak, min mor skriver en masse ting ned til mig som jeg kan nævne når jeg ringer til statsforvaltningen på tirsdag - alle de ting jeg har glemt for at beskytte min far ... Ved bare ikke helt hvad jeg skal skrive til avleren:

    Heeeej. Jeg vil enormt gerne købe din hest, men pengene, jeg skal lige igennem kommunen først for at få dem af min far, og i værste fald kan jeg først begynde at afdrage til december når jeg bliver 18 år ... Knus! ...


  • #7   6. apr 2012 jeg er ked af at sige det, men du må ganske enkelt, blive voksen, får dig et job og betale dine ting selv. det du har gang i her er ikke bedre end det opførsel din far udviser, så du bliver gnaske enkelt som ham.

    så nej jeg syntes bestemt ikke du skla hævne noget som helst, i sidste ende risikere du at det rammer dig selv


  • #8   6. apr 2012 Er lidt enig med "Rikke blume N". Det kan ramme sig selv, men det viser jo ikke at du er som din far? Din far holder ikke sine løfter, og sætter håb i dig gang på gang, men ender med at såre dig mere og mere.. Det er bare ikke OK!

    - Jeg synes du skal tage chancen.. Din mor er tilsyneladende på din side, hvilket jo er en RIGTIG god ting! Synes virkelig der er urimeligt at ham.. Men som sagt, fordi man ønsker sig en hest så brændende, skal prisen jo også kunne følge med din far. Jeg synes selv, at 2500 kr. om måneden er mange penge, men i sidste ende giver det jo 30000 kr. og det er jo egentlig meget billigt, hvis hesten kan rigtig meget!

    Held og lykke med det hele, og håber du holder os opdaterede med hvad der sker!:-)


  • #9   6. apr 2012 Min mor er 100% på min side eftersom det ikke er noget nyt at min far sætter sig selv og sin pengepung først. Jeg er bare dum nok til at tro på at han har ændret sig og han virkelig mener det hver gang.

    Hun kan ikke en hel masse, men hun er bare HESTEN for mig. Hun er velgående, har fin kapacitet indenfor springning, en fantastisk personlighed også har hun en stamtavle der kan avles videre på. Jeg synes 30.000 er billigt for en hest som hende.


  • #10   6. apr 2012 Synes oggså 30.000 er meget billigt, når de sikkert tit kan komme op på omkring 50.000:-)

  • #11   6. apr 2012 Ja, han havde også købt hende til mig i sommers hvis ikke det var fordi at jeg ikke ville smadre hende ved at sætte en fuldkommen nybegynder op på en dengang kun lige 4 årig hoppe med sine egne meninger ...

  • #12   6. apr 2012 Tak Irina! Har en super god kontakt med avleren, og han har sagt jeg bare skal skrive så har han en hest til mig, men der er ingen der er det samme som hende her smiley .

  • #13   6. apr 2012 Irina;

    Den har jeg brugt før - da han gik fra sin ekskone lovede han mig at jeg stadig kunne komme til England når jeg var færdig med folkeskolen, da tiden så kom til at vi skulle til at melde til sagde han også at han ikke havde råd - til trods for at han havde lovet at lægge penge til side til det 1½-2 år før, og der flippede jeg fuldkommen ud og sagde at det kunne fanme ikke være rigtigt at han ikke kunne holde hvad han lovede.

    Og da jeg ville flytte hjem til min mor havde han lige pludselig råd til at betale for efterskole/privatskole sådan ca. 1600 kr. i ugen eller 36.000 i kvartallet. Min far har råd, han vil bare ikke bruge pengene.


  • #14   6. apr 2012 Min far "lover" aldrig noget ... Han kan svare ja hvis man siger: lover du mig det? også har han stadig ikke lovet noget.

    Han har sine russere, og Victoria og Gabriella, det er hans første priotet, sådan vil det altid være ...


  • #15   6. apr 2012 og sådan ser dit liv ud, det er trist ja men du har 2 valg, enten at leve med at det er sådan, eller du kan gøre noget for at ændre din egen situation, du kan ikke ændre din far og hans beslutninger

  • #17   6. apr 2012 Jeg sys lige som så mange af de andre at du skal følge dine drømme og dit hjerte smiley

    Held og lykke med det hele :o)


Kommentér på:
Brudte løfter og smadrede drømme - hævn, er det ok

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce