{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
475 visninger | Oprettet:

HJÆLP!!! {{forumTopicSubject}}

hej HG smiley

som overskriften siger har jeg brug for jeres hjælp det er fordi at jeg rider en ældre heste som først lige er blevet tilredet hvilke kunne gøres på en unge i hvert fald med skrit og trave hvor galoppen kom sener da hun var klar MEN.. det var lige et side spor.

det jeg har brug for hjælp til var at jeg tror hun keder sig på vores bane for hun vil hele tiden stoppe altså hun går selvfølige i gang igen men det er lidt træls jeg prøver at gøre noget forskelligt hver gang så hun ikke kommer til at kede sig men det er som om hun kan mærke når vi rider dressur så går hun bare i stå.

jeg prøver også at ligge nogle bomme ud men hun er jo en ældre dame og har aldrig prøvet maget andet end at gå på marken så hun er lidt bange for at springe fordi hun ikke ved hvad det er. hun kan jo heller ikke holde til at springe så højt smiley

men jeg håber i har nogle ider til havd der kan gøre ridningen mere sjov for hende og gerne hvordan dressuren kan bliver sjover for hende smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP!!!
  • #1   13. apr 2012 prøv at veksle det meget med at ride i naturen... evt bare ride 20 min på bane og resten udenfor... bare indtil du finder ud af om hun syns dressur er "sjovt" og så lav masser af tempo skifte, det syns jeg liver dem op hvis de er ved at blive dovne,,

  • #2   13. apr 2012 da min hest var super dygtig på bane i går tog vi lige en markfræser for at han osse skulle lave noget andet og er der noget han elsker er det en rask tur på en mark smiley så når den fx har gået godt i 20-30 min måske mindre så lad den "lege" lidt frit eller måske skridt den uden sadel og måske tosse lidt rundt på den det vildt hyggeligt både for dig og hesten nogle dage så bare hygge ride den og så veksel i tempo af og til

  • #3   13. apr 2012 Hvis du i løbet af en uge har "tilredet" en halvgammel hest, som aldrig har bestilt noget som helst - så er den slet ikke i form til at du kan forlange noget som helst seriøst af den på en bane.

    Jo ældre hesten er, jo længere tid tager det at få den i form, og få styrket benene. Du kan med fordel bruge dyrlægernes genoptræningsprogram, som i løbet af ca. 3 måneder giver en hest i nogenlunde kondition - og så skal du tænke på, at styrkelse af knogler og sener i benene tager mindst den dobbelte tid.

    Dyrlægernes genoptræningsprogram kan du blandt andet finde på netdyredoktor.dk



Kommentér på:
HJÆLP!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce