Er bare så skuffet. {{forumTopicSubject}}
Kender i til den fornemmelse, at man har en forventning til nogle og så handler de helt anderledes.
Historien er at, vi har haft en lånehest i 3 år som er blevet afleveret i dag.
Vi har i den periode fået udleveret 5 x foder og resten har vi betalt. Jeg forspurge ejer før påske om, hun ville ælge hesten, hvilket hun blev meget forbløffet over. Hun troede ikke vi ville købe den, men jeg tænker bare man har nok ikke en hest boende i 3 år, hvis man ikke er glad for heste. Jeg tilbød kr. 15.000,- for hesten som er en snart 5 årig islandsk hoppe. Synes selv det er en ok pris for en hest som jeg selv har passet og fodret på i 3 år. Ejeren havde tænkt den skulle koste omkring kr. 25.000,- Jeg bad hende tage højde for de omstændigerheder, at det var os som havde passet og plejet den. Hun lovede at vende tilbage, men jeg hørte intet. I går skrev jeg så, at jeg måtte konkludere, at hun ikke ville sælge og hesten jo så skulle hjem. Skrev afslutningsvis, at hun jo kunne overvej, hvad hun synes var passende, at give for foder.
Enden på det hele blev så, at min mand kørte hesten hjem i dag og hvad har han fået for foder - kr. 0.
Fatter bare ikke hvordan man kan være så snæversynet - nu har hun fået en hest hjem fit for fight som helt sikkert sælges videre.
Håber mest af alt, hesten snart får et andet hjem, hvor hun kommer i hænder som vanligt, men må tilstå jeg har en dyb følelse af, at være blevet snydt og er rigtig skuffet.
Hvad tænker i - er det mig som har været for blåøjet?.
feb 2007
Følger: 49 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 103 Svar: 1.444
naar du laaner en hest er det din pligt at fodre paa den, med mindre andet er aftalt paa skrift.
at du har passet hesten paa laan i 3 aar betyder heller ikke hun SKAL gaa 10000kr ned i pris...
I mine pejne har hun handlet ganske OK, at det desvaerre ikke endte lykkeligt for dig er saa en anden sag.
jun 2008
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 191
Fuldstændig enig i at hun ikke SKAL gå ned i pris,men tror jeg har udtrykt mig forkert. Jeg er skuffet over, at hun ikke vender tilbage som aftalt og siger hun ikke er interesseret. og endnu mere skuffet over hun ikke siger tak for pasmningen. Hun har ikke en enste gang været ude og se til hesten.
At hun ikke vil sælge, er self ok det er hendes hest.
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 59 Svar: 882
Det er aldrig sjovt at yde en indsats og gøre noget for andre, hvis man ingen tak får for det.
Det minder mig om dengang jeg skulle købe min første hest. Sælger ville have xxx antal 1000 kr. påtrods af næsten alt den kunne var noget jeg havde lært den, i de måneder jeg havde redet hesten inden salg kom på tale...
Vi fandt dog i fællesskab frem til en mere rimelig pris
Jeg må dog sige, at jeg ikke forstår at du/i (din mand og du) ikke har lavet nogle mere konkrete aftaler? Eller det har i måske, men de blev ikke overholdt??
For det virker umiddelbart som om, at i ingen aftaler havde, og i det tilfælde har du nok været lige naiv nok.
Som jeg opfatter det du skriver, så har i haft en andens hest på kost i 3 år og det er først nu, at du kommer i tanke om at det da vist er forkert...?!
Hvis det er rigtig opfattet, så synes jeg ærlig talt du er så sent ude, at du ikke kan gøre det store ved det.
Jeg forstår måske heller ikke hvorfor du, skriver at hun skal overveje betaling for foder, for så alligevel at aflevere hesten, før i laver en klar aftale ang. betaling.
På den måde lader du jo hende bestemme, og i lader hende gøre det eftersom din mand, som jeg læser det, ikke forlanger noget i det han afleverer hesten.
Det her lyder nok hårdere end det er ment, det beklager jeg
Men det krævede bare et lidt længere svar, end ja/nej.
Men sure lærepenge er det da helt bestemt.
jun 2008
Tror bare det var en lektion for mig ift hvad man ikke skal gøre igen.
Har ingen og har aldrig haft en forventning om kæmpr beløb for pasning. Det trigger mig bare, at hun slet ikke spørger til det.
feb 2007
Følger: 49 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 103 Svar: 1.444
hvis du mangler en ny isunghest har jeg en veninde i aarhus med en hingst fra sidste aar, han kan koebes for seadens omkostninger, og kan leveres som vallak mod betaling af omkostninger.
jun 2008
Tak for jeres indput.
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 1.497
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
Standard for et udlån er, at låner afholder udgifterne på hesten, måske pånær forsikring og vaccination, som nogle ejere vælger selv at afholde, selv om hesten er udlånt. Ved forkøbsret/evt. salg skal der aftales en pris ved udlånet.
Jeg kan sagtens følge, at du er skuffet over slet ikke at få nogen former for tak for den tid og det arbejde, du har lagt i hestene, men ejer har på ingen måde handlet forkert. Hun er i sin fulde ret til at forlange den fulde pris for hesten, selv om du har haft den i 3 år, og du kan ikke forlange, hun skal betale for foder, hvis dette ikke på forhånd har været en del af en skriftlig aftale mellem jer.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
Men jo nemt at være bagklog. Markedet for heste er ikke for godt, så langt fra sikkert de kan få 25000 for den. Så ærgeligt de ikke var til at tale med.
Positivt set har hesten haft en god ungdom. Og ja i har haft en sød unghest det må man jo bare glæde sig over
jul 2007
Følger: 81 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 464 Svar: 5.919
Altså jeg har en lånehest, og da jeg startede med at søge hest, søgte jeg disideret en Låne hest, da jeg ikke havde pengene til og købe hest for. =)
Min udlåner stod og havde en part som stoppede, da hun skulle på efterskole, og udlåner har ikke selv tid til ham, så hun søgte en låner =)
Jeg har dog Kontrakt på Dufaux, dog står der intet om salg da hun ikke vil sælge ham.
Er bare så skuffet.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside