{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Balancen, at gå lige {{forumTopicSubject}}

Jeg har et lille problem el. forvirring omkring min hest Picasso på 5 år. Efter ridebanen er blevet OK efter i vinters begyndte jeg at fokusere på at få ham til at gå i balance i skridten og traven. Og det faktisk det vi har arbejdet på siden januar, februar. Problemet er at han på venstre volte ville gå ind i volten med skulderen, og på højre volte ville gå ud af volten med skulderen. Jeg er så blevet enig med mig selv i at må være svag el. stram i højre skulder siden han prøver at aflaste det (enig?). Så har jeg prøvet at bruge nogle uger på at ride ligeud og på volte mest i skridt, kun meget lidt trav, hvor jeg forsøgte at få ham til at gå lige. Altså hver gang han falder ind flytter jeg ham ud igen osv. Men jeg synes bare ikke rigtig det bliver bedre, det svinger utrolig meget om det går godt eller dårligt, og jeg synes helt ærligt at det er sjældent jeg kan få ham til at gå lige. Når skulderen så er på plads, ryger bagparten ud eller han får øje på et eller andet og så falder det hele fra hinanden. Men så kom jeg til at tænke på, at jeg måske skal ride ham frem og ned et stykke tid før jeg begynder at fokusere på at han går lige? Det kom jeg til at tænke på, fordi jeg læste i en tråd at han ikke kan gå lige før hans forpart og hals er blevet styrket. Det prøvet jeg så, men jeg hader bare at mærke at han går så skævt under mig hele tiden. Jeg føler ikke at jeg kan være bekendt at ride på ham, når han overhovedet ikke har lige meget vægt på 4 ben eller højre eller venstre side. Det må jo skade ham, eller i hvert fald slide. Han er rettet af en kioprakter, så der burde ikke være nået fysisk galt med ham.

Når jeg gerne ville have ham i balance mener jeg at han går lige og søger frem og ned. Men jeg synes bare ikke jeg kan få det til at fungere. Hvor ville i starte? Jeg havde fra starten bare tænkt, som beskrevet ovenfor, at jeg ville ride ligeud og volte, også korrigere ham hver gang han falder ind eller ud. Men det fungere ikke.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Balancen, at gå lige
Kommentér på:
Balancen, at gå lige

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce