{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.021 visninger | Oprettet:

Mistet føl 2 år i træk {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg for andet år i træk mistet mit afkom på min hoppe CA Esna, og både mig og indtil videre 2 dyrlæger er på herrens mark, med hvad årsagen er.. hans bedste bud var at det enten var blodforgiftning, eller infektion.. hvilket han ikke forstod, da navlen var perfek, ingen sår eller skrammer, lunger, hjerte, mave osv. var fine osv. - hun var noget dum til at fatte at patte til at starte med, men fik fattet det og spiste fint, men var noget apatisk, og virkede ikke til at udvikle sig med normal hastighed. Og på 4 dagen kolapsede hun så pludseligt
.. dyrlægen prøvede ,med smertestillende, beroligende, cortison og antibiotika og et klyster, for at prøve at dække alle muligheder... men desværre forgæves.
?... er der nogle der har erfaringer med lignende?? jeg tænker at Esna måske ikke har antistoffer nok i råmælken?? eller der kan være samme problemer med heste, som med mennesker, med rhesus problemer med at blodet/mælken er skadeligt for følle??
Hun har haft et hingsteføl (hendes første) hvor der ikke var problemer.. men de 2 hoppeafkom er begge gået ti på 5 dagenl.. og ved ikke lige om hun skal opgives som følhoppe (for det er synd for hende at miste sit afkom..) alla bud på årsag eller mulige testforslag modtages MEGET gerne...

Forhører mig også mandag, hos flere dyrlæger...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skydedøre til IKEA skab + Diverse 849 kr.
  • gulvafhøvling 6.500 kr.
  • Flytterengøring af 54 kvm, 2 værelses lejlighed 1.500 kr.
  • Utæt rør under køkkenvask 1.350 kr.
  • Handyman to build a bed and drawer 540 kr.
  • Afmontering af kompresser på luft til vand system. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mistet føl 2 år i træk
Kommentér på:
Mistet føl 2 år i træk

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce