{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.430 visninger | Oprettet:

Dyrlæge Poul Hellmers - erfaringer {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer om Poul Hellmers.

Jeg kan selv fortælle mine;

Vi skulle i dag have handelsundersøgelse på min pony i forbindelse med salg til Norge, og køber valgte Poul Hellmers. Han kom ud og begyndte at undersøge ham. I løbet af nok 20 min. var han færdig, og vi manglede blot lige bøjeprøven. Da bøjeprøven var udført, var hans konklusion, at min pony havde en reaktion på alle fire ben. Det var så det, vi fik ikke noget at vide om, hvorvidt vi skulle gøre noget ved det, eller om han kunne gå som ridehest, og eventuel hvor lang tid han kunne gå som ridehest.
For 1,5 måned siden fik vi også lavet handelsundersøgelse på min pony, dog af Dyrlægegruppen Frijsenborg. Deres konklusion var, at han havde en lille reaktion på VF, og vi fik at vide, at han ikke troede, at det ville have en betydning for ridningen, men at det nok ville være en god idé, at få taget nogle røgntenbilleder og scanninger, for at se, om der nu var noget at se. Derudover kan jeg sige, at hele handelsundersøgelsen ca. tog 1,5 time i forhold til den halve time, som den tog ved Poul Hellmers.
Udover den store forskel i bøjeprøven, undersøgte Poul Hellmers kun hjertet, til dels vejrtrækningen, synet, benene og tænderne, hvor Dyrlægegruppen Frijsenborg tjekkede ryg, smidighed, reflekser, kranie, hove, og de så ham i longe. Oven i det, blev alle de ting nævnt ved Poul Hellmers tjekket noget grundigere ved Dyrlægegruppen Frijsenborg.
Alle de ting som Poul Hellmers ikke tjekkede, stod jo også i handelsundersøgelsen, så der skrev han bare "ingen anm." ved.

Det der undrer mig mest er nu bøjeprøven.. At min pony på 1,5 måned kan få en reaktion på 3 ben, når han ikke har vist NOGEN tegn på halthed eller er blevet brugt anderledes, undrer mig altså meget. Og at han ikke tillægger det nogen betydning, undrer mig endnu mere.. Det undrede mig også meget, at han kun ville se ham i 5 skridts trav, hvor jeg vist nok husker, at de gerne må halte en smule de første par skridt..

Ja, som i nok kan fornemme, har jeg ikke ligefrem haft den bedste oplevelse med Poul Hellmers, og det er nok sidste gang jeg bruger ham.

// Rikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge Poul Hellmers - erfaringer
Kommentér på:
Dyrlæge Poul Hellmers - erfaringer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce