{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

Grimme uheld på hesteryg. {{forumTopicSubject}}

Jeg kom til at tænke på, om i nogensinde har været "tilskuer" til et grimt uheld? Jeg snakker ikke at blive smidt af, og forstuvet en finger, men sådan, virkelig?

Igår, var jeg desværre ude for det. Puha hvor er det ikke rart, at sidde med en god veninde, som er totalt bevidstløs, uden nogen form for kontakt, i længere tid. ØV, en af de ting jeg håbede jeg aldrig skulle opleve.. ):

- Men hvad med jer? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grimme uheld på hesteryg.
  • #1   22. maj 2012 Har prøvet, hvor vi skulle se spring konkurrence og så var der en hest, der væltede:-)
    Ellers har jeg kun prøvede selv at vælte ikke par gange(Hvilket gjorde meget avs;-)) Hehe:-)

• #2   22. maj 2012 ja det har jeg det gik så ikke lige så galt men hendes pony var mega ude af den da hun lige var kommet op så han næsten ikek kunne styre den

• #3   22. maj 2012 åh ja har oplevet en masse af den slags.

jeg havde en gang en kæreste der var gardahusar, og blev ved juletid da de skulle motionere hestene, smidt af en hest og rendt ned af den bag ved han brækkede ryggen.

havde en veninde en gang der blev smidt af og lå bevistløs meget længe, og hun gik i kramper der midt på vejen

det var bare to episoder, men jeg har oplvet mange desværre

• #4   22. maj 2012 Jeg ved ikke om det direkte var et "grimt" uheld, og det er så godt nok mig selv det gik ud over den gang... Jeg er en gang faldet af, da min hest landede efter et spring. Jeg husker ikke, at jeg ramte jorden og jeg var kortvarig bevistløs. Hvor længe "kortvarig" er, har jeg ingen anelse om. Jeg husker bare nogle spring, som jeg så i en slags drøm. Jeg slog hovedet i faldet, men heldigvis slap jeg med en hjernerystelse og en masse hudafskrabninger smiley

Det lyder virkelig ikke sjovt med din veninde! Jeg håber hun har det bedre!

• #6   22. maj 2012 Puha, det lyder ikke rart..
    Mit var godt nok heller ikke rart.. Jeg så bare hesten falde og lande oven på hende.. Hesten lå desværre fast, og lå på hende i længere tid. ):
    Håber virkelig aldrig jeg oplever det igen... /:

Rikke: - Hvor ubehageligt!! Begge dine er godt nok også slemme!!

• #7   22. maj 2012 Jeg har selv prøvet det. Ved ikke om det var et "grimt" uheld, men jeg faldt af under en springtime og landede næsten på benene. Det resulterede i et brækket ben, så jeg skulle på operationsbordet samme nat. Blev opereret 3 gange i det hele smiley

• #8   22. maj 2012 ja, man føler bare sig magtsløs, når sådan noget sker. men det plejer detsværre at være mig der kommer til skade.

• #10   22. maj 2012 Heldigvis bevarede jeg roen for så vidt muligt, jeg koncentrede mig 100 % om min veninde, og om hendes tilstand. Først bagefter brød jeg sammen.. smiley
    Vi havde også 3 heste som flygtede ud på en MEGET befærdet vej, ved ullykken..

• #11   22. maj 2012 ja det var nogle ret voldsomme styrt.... jeg selv har fået flænset mit højre lår da min hest smed mig af, samme hest har brækket min næse,midt over så knoglen stak ud og ligget og rullet rundt oven på mig, i en grøft, slået min skulder af led og så stak den af og lod mig ligge blødende tilbage

• #13   22. maj 2012 Har desværre også været ude for nogle dårligeoplevelser!
    Vi var nogle veninder der skulle ride en tur, og de fleste af os havde lånt hestene.
    Vi rider en fin tur, og kommer ud på en mark, hvor nogle af os vil havde en gallop tur. To af os sætter i gallop, men desværre havde en af mine veninders hest lidt krut i røven. Den løber ind i siden på den anden hest, og sadlen var åbentbart løs, så min veninde røg af og hesten løb videre med sadlen om maven. To af mine veninder sætter afsted efter den løbske hest, mens vi andre (blandt andet mig) blev ved veninden. Hun havde slået sig bevidstløs, men kom hurtigt op og ville efter sin hest. Vi var meget bekymret for hende da hun var oppe at kører.
    Vi rider efter hesten, mens veninden kommer hjem til min anden veninde. Vi rider op i byen hvor vi ser en kvinde trække med en af hestene der var med på turen, mens veninden blev bragt ind i en bil. Vi for at vide at hun er styret og har fået hesten over sig (koldblodshest)

Det resultere i af den ene får en hjernerystelse, og den anden brækker armen, og får en forstuvet fod og lidt mere. smiley

• #15   22. maj 2012 jeg har prøvet hvor min rigtig gode veninde skulle springe og så stoppede hesten og hun faldt ud til siden så hun lå halvt under hesten og med hovedet mod barriaren. Hun faldt så under hesten og lå bare og skreg.. Skreg af smerte.. Hold kæft hvor var det hårdt at se ens veninde ligge og skrige af smerte smiley

• #16   22. maj 2012 Jeg har været til et terræn stævne, hvor en hoppe faldt og brækkede benet på første spring, hoppen havde et pleje føl, som næsten lige var født : /

• #17   22. maj 2012 Tilføjer lige noget til MieJunge's opslag, da det var mig som var pigen som blev smidt af hesten som løb væk, og hesten er Baloo som er på min profil.
    Det er nok det vildeste jeg har prøvet, jeg fik ikke kun slem hjernerystelse jeg fik også ødelagt min ryg, så min rygsøjle er skæv og går med ryg problemer hverdad:(
    Og så gik min ride hjelm i stykker, så jeg ramte ret hårdt ned.. Jeg kan slet ikke huske hvad der er sket, jeg kan først huske fra da jeg ligger på hospitalet smiley

• #18   22. maj 2012 Jeg er stævne fotograf, og var på et tidspunkt ude til et springstævne.. En pige og hendes pony startede LA, og startede rigtig fint ud, da de kom til omspring, fik de alt for meget fart på, så hesten gled rundt i et sving, rytteren fløj fremad og styrtede lige ind i en støtte, hvorefter hesten kom væltene over hende, hun blev kørt på hospitalet osv.. Men ved desværre ikke hvad der skete derefter.. /:

Men det er forfærdeligt at se!

• #19   23. maj 2012 Jeg har ikke været tilskuer, men den var desværre mig:/

Jeg blev først kørt i ambulance hen til lægehelikopteren, så har selv været ude for noget. Det har så resulteret i ondt i hofte, læn og ryg her snart 4 mdr. Senere, og det er noget jeg sikkert skal gå med resten af livet, og jeg har virkelig svært ved at stole på en hest.

Håber din veninde klarer sig, det er ikke sjovt som hovedperson, kan ikke sige noget om det som tilskuer, for har aldrig set et voldsomt fald.

• #20   23. maj 2012 jeg har oplevet det nogle gange hvor hesten er hoppet over et spring, snubler og ruller over sin rytter. men har også selv været ude for et uheld hvor hele min venstre side af ansigtet var revet op og havde fået hjernerystelse jeg tænker tit på hvordan det har været for min mor som var tilskure og de andre tilskuere:)

• #22   23. maj 2012 Har oplevet til et millitary stævne hvor jeg stod øh kiggede på min veninde der red dressur, pludselig kommer der en pony løbende uden rytter, og en svensk kvinde stiller sig ud næsten lige foran den for at stoppe den, desværre løber den hende bare ned og hun bliver smidt op i luften og lander på ryggen. Hun kunne godt snakke lidt, men ikke rykke sig. Jeg ringer efter en ambulance, og de kommer meget hurtigt.. Ved ikke hvad der videre skete smiley

• #23   23. maj 2012 jeg har ikke selv set det, men jeg har prøvet det på egen krop... Det er en virkelig lang historie, og jeg kom på Århus sygehus, direkte i koma og respirator.. Da min mor var hende ved mig var jeg bevidstløs, trak ikke vejret. vi fik senere af vide af lægerne at havde jeg ikke båret hjelm og vest var jeg ikk overlevet ;S

Kommentér på:
Grimme uheld på hesteryg.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce