{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Hej alle. {{forumTopicSubject}}

Jeg kom lige til at tænke på, hvornår jeres hyp havde tandlæge for første gang? altså at der enten skulle trækkes nogle tænder ud, eller at de skulle raspes..

min er 3 år, og har ikke fået det gjort før - men jeg regner med at få dyrlægen til at tjekke hans tænder, når han skal vaccineres i næste måned smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hej alle.
  • #1   10. jun 2012 Hmm.. Jeg har en 5 års, han har aldrig fået tjekket tænder endnu. Der har intet problem været så jeg har ikke set det som et must. smiley
    Men det da godt lige at få tjekket smiley


  • #3   10. jun 2012 Min var 3 smiley

  • #4   10. jun 2012 tusind tak - ja for mig er det også vigtigt smiley
    jeg ved godt at det er meget forskelligt, hehe smiley


  • #5   10. jun 2012 ^^Jeg undskylder overskriften.. Det plejer ikke at ligne mig ikke at lave en sigende overskrift smiley

  • #6   10. jun 2012 Altså nu ved jeg ikke med hvor mange af jer andre, men jeg rider 100% bidløst, og min vallak har aldrig set skyggen af et bid smiley
    Så det kan måske også gøre noget ved hvordan hans tænder holder sig.


  • #8   10. jun 2012 mine to gamle hade tandlæge her for 3mdr siden ca.. der ville min dyrlæge ikke se min knap 3årig. men hun ville tjekke hende ved næste besøg, da jeg så var gået igang med ridning af hende... (har/hade været ½år pga min gamle hoppe)
    men da jeg lige har lagt hende ned her i onsdags skal jeg jo ikke have tandlæge vært ½ år. så derfor bliver min 3årig tjekket når hun skal have sin årlig vacc nu her om en måned ca...
    men ellers har jeg altid fået tjekket dem vært år eller efter behov... smiley


  • #9   10. jun 2012 HUSK NU AT LAVE EN SIGENDE OVERSKRIFT ......

    Mine får tjekket tænder lige fra de er føl. Min yngste på 1 år skal have tin første tandpleje på tirsdag, når dyrlægen kommer.

    Min 2-års skal have ordnet tandspidser og ligledes med min 5-års.

    Om man er bidløs eller ej, har intet med tandplejen at gøre. De kan få både tandspidser, ulvetænder m.m. Som kan genere selvom hesten aldrig får bid i munden.

    Ser tandplejen som en lige så vigtig del som hovplejen , og det skal tjekkes jævnligt.



  • #10   10. jun 2012 Johanne: Bestemt, og mine heste bliver skam også tjekket. Men min unge dreng på 5 år har ikke været der endnu, altså han er ikke blevet tjekket endnu. smiley

    CoDoK: Synes det lyder som en god vane, at gøre det en gang årligt. smiley

    Line: Nej, de har som du rigtig nok siger ingen tænder hvor bidet sidder, men hvis du bare vidste hvor mange heste der fik ødelagt den "forreste" tand i hver side af tandrækken længst oppe i kraniet.. Det er HELT vildt så mange det er, jeg siger ikke at det lige er dig. Men der er sørme mange som ikke rider med den rigtige størrelse bid, hiver ekstremt i tøjlerne eller andet der gør biddet smækkes op på disse tænder.. smiley Som du også siger ja, det har indflydelse på hvordan de spise drikker osv. så jeg får tjekket mine heste efter behov. Det er jo ikke fordi jeg aldrig får dem tjekket? Det var ikke det jeg skrev. smiley


  • #11   10. jun 2012 Camilla Kaaber - Barockheste og Tinkere.
    ROLIG NU! - hvis du læser har jeg også undskyldt for det, og taget mig selv i det smiley


  • #12   10. jun 2012 Jeg er skam rolig, men er nødt til at påpege det, da jeg rent faktisk skulle til at slette dit emne, men lod det stå trods overskriften pga der allerede var så mange svar....
    smiley


  • #13   10. jun 2012 jeg forstår ikke hvorfor jeg skal mindes om det - når jeg selv har opdaget fejlen og undskyldt for det ..

  • #14   10. jun 2012 Jeg havde ikke set du havde skrevet det....

  • #15   10. jun 2012 min 3 års fik tjekket for en mdr. siden ca. han havde ikke nogle tandspidser dog var begge hans ulvetænder halvløse og blødte da hun rørte ved dem så ud måtte de.. og hun hjalp ham også lige med at trække en mælketand af. han fik tjek fordi jeg var starte med tilridninge og fordi han ikke kunne li at have bid i munden så trorede det var tændernes skyld. MEN han kan stadig ikke fordrage at have det i munden = han krænger læberne op i siden..


  • #16   11. jun 2012 Min 3 års vallak fik tjekket tænder og raspet dem i starten af maj og jeg ville mene at det er en god idé hvis du fik tjekket din også, min viste sig og have en del spidser samt ulvetænder og efter at dyrlægen har været er han blevet meget bedre til at spise og han acceptere bidet bedre smiley Generelt synes jeg at man skal få tænderne tjekket så snart man begynder tilridningen, eller hvis hesten viser tegn på at alt ikke er som det skal være, f.eks. hvis den spiser rigtig dårligt. Tandspidser hos heste kan være meget skarpe og jeg kan godt forstå hvis det kan være ubehageligt for dem, så få dem tjekket og spørg evt. dyrlægen om du kan få lov til at mærke spidserne inden han fjerner dem, det fik jeg nemlig lov til og blev faktisk overrasket over hvor spidse de kan være. smiley

  • #17   11. jun 2012 Min var 4 første gang. smiley Han fik trukket 2 små tænder ud og filet tænder!

    Han har bølgebid, (at hans kindtænder har forskellig højde) smiley

    Han har tandlæge hvert 6. måned, pga. bølgebiddet. Med tiden rettes det ud smiley


Kommentér på:
Hej alle.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce