{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.918 visninger | Oprettet:

hoppen bløder efter bedækning??? {{forumTopicSubject}}

hej alle... min hoppe er i dag blevet kørt til hingst, og vi var med til den første bedækning... min hoppe har ikke haft føl før.

men efter hingsten havde bedækket hende kom der noget blod ud af skeden på hende, og nu kan jeg ikke lade være med at tænke på om det mon er normalt??

håber der er nogen der har forstand på det og kan hjælpe med mit spørgsmål...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hoppen bløder efter bedækning???
  • #1   20. jun 2012 Jeg kender umiddelbart ikke noget til det ved hopper, men jeg arbejder med grise til hverdag, og jeg ved at det er meget normalt ved søerne.

Det er jo også normalt ved os mennesker at bløde når man får taget mødommen.
    Hvis det er hendes allerførste bedækning, så tror jeg jeg er meget normalt at hingsten kommer til at prikke til noget, hendes skede har måske været lidt snæver nu her første gang.

Men snak med hingsteholder, Hvis det er en erfaren hingsteholder, må de jo vide om det er forekommet før og om det er normalt. eller din dyrlæge. Så du kan få ro.

• #2   20. jun 2012 mange tak for svar... jeg arbejder også selv med grise, så jeg har også "trøstet" meg selv med at der er det meget normalt...

hingsteholder sagde også at det ikke betyder noget.... MEEEEN jeg er nu alligevel lidt urolig for hende smiley

jeg er sikker på de passer godt på hende, men bare det at hun ikke er hjemme lige nu så jeg kan holde øje med hende... det er jeg altså ikke helt tryg ved, så derfor tænkte jeg om der mon var nogen herinde der havde oplevet det samme...

men jeg ringer nu lige til min dyrlæge i morgen og hører hvad han synes om det...

• #4   20. jun 2012 jamen problemet er bare at hun stadig er ved hingsteholder... smiley

• #5   20. jun 2012 lad nu vaere med at gaa i panik, det er helt normalt og det goer alle hopper der bedaekkes naturligt den foerste gang. Der er INGEN grund til at tage temperatur paa hende, imorgen er alt normalt og hun bloeder ikke neaste gang.

• #6   20. jun 2012 tak jane S... jeg synes heller ikke jeg går i panik, men kan ikke lade være med at være lidt bekymret, dog synes jeg heller ikke der var volsomt meget blod og blødningen så også ud til at stoppe umiddelbart efter bedækningen...

ville bare lige være sikker på at det ikke var HELT unormalt, men jeg satser på at der ikke er grund til de helt store bekymringer smiley

• #7   21. jun 2012 Jeg har ikke selv hørt om det før, men er det ikke ligesom med mennesker - at man bløder en smule den første gang?

• #8   21. jun 2012 der er ingen grund til bekymringer overhovedet saa ikke engang de smaa bekymringer... den eneste maade du kan undgaa de bloeder er ved ikke at bedaekke dem.

alle de maiden hopper jeg har haft inde bloeder en smule foerste gang,.. det ser ud af mere end det er da de bagefter toemmer vaeske fra saeden ud, og det jo saa er roedt...

Jo Lykke det er praecis det samme.

• #9   21. jun 2012 tusind tak for svar jane S... jeg stopper mine bekymringer, glæder mig til at få hende hjem igen... og håber hun er ifolet smiley

Kommentér på:
hoppen bløder efter bedækning???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce