1.918 visninger
|
Oprettet:
hoppen bløder efter bedækning??? {{forumTopicSubject}}
hej alle... min hoppe er i dag blevet kørt til hingst, og vi var med til den første bedækning... min hoppe har ikke haft føl før.
men efter hingsten havde bedækket hende kom der noget blod ud af skeden på hende, og nu kan jeg ikke lade være med at tænke på om det mon er normalt??
håber der er nogen der har forstand på det og kan hjælpe med mit spørgsmål...
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 63 Heste: 9 Emner: 136 Svar: 1.495
Det er jo også normalt ved os mennesker at bløde når man får taget mødommen.
Hvis det er hendes allerførste bedækning, så tror jeg jeg er meget normalt at hingsten kommer til at prikke til noget, hendes skede har måske været lidt snæver nu her første gang.
Men snak med hingsteholder, Hvis det er en erfaren hingsteholder, må de jo vide om det er forekommet før og om det er normalt. eller din dyrlæge. Så du kan få ro.
sep 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 16 Emner: 14 Svar: 65
hingsteholder sagde også at det ikke betyder noget.... MEEEEN jeg er nu alligevel lidt urolig for hende
jeg er sikker på de passer godt på hende, men bare det at hun ikke er hjemme lige nu så jeg kan holde øje med hende... det er jeg altså ikke helt tryg ved, så derfor tænkte jeg om der mon var nogen herinde der havde oplevet det samme...
men jeg ringer nu lige til min dyrlæge i morgen og hører hvad han synes om det...
sep 2008
feb 2007
Følger: 49 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 103 Svar: 1.444
sep 2008
ville bare lige være sikker på at det ikke var HELT unormalt, men jeg satser på at der ikke er grund til de helt store bekymringer
dec 2011
Følger: 187 Følgere: 255 Heste: 7 Emner: 763 Svar: 2.235
feb 2007
Følger: 49 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 103 Svar: 1.444
alle de maiden hopper jeg har haft inde bloeder en smule foerste gang,.. det ser ud af mere end det er da de bagefter toemmer vaeske fra saeden ud, og det jo saa er roedt...
Jo Lykke det er praecis det samme.
sep 2008
hoppen bløder efter bedækning???
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside