{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
641 visninger | Oprettet:

Muskler + energi? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har denne 'unghest' som er 8 år, og før i siger 'det ikke nogen unghest!!' og bla bla bla, så er hun meget ung i hovedet da hun ikke har været brugt (;

Men jeg vil rigtig gerne bygge flere muskler på hende og have mere energi i hende når vi rider smiley
for når hun er på folden, i longen osv. så har hun energi men når man vil have hende til at skridte eller trave lidt friskere fordi hun er ved at gå i stå ¨så stopper hun bare op? og det har jeg undret mig over hvorfor hun gør? smiley

og så vil jeg rigtig gerne have flere muskler på hende før jeg begynder at samle hende osv. jeg har selv tænkt at gå ture med hende (vi har mange bakker osv her) og longere hende (:

- hvad siger i til det? og har i råd til det men energien? (;


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muskler + energi?
  • #1   20. jun 2012 Bruger du samme kommandoer som fra jorden af? For mig lyder det som en små-forvirret hest. smiley
    Muskler kan du jo bl.a., som du selv nævner, opbygge ved hjælp af bakker og evt. bomme. smiley


  • #2   20. jun 2012 altså når jeg sidder på hende klikker jeg med tungen og siger kom, og ligger et lille pres på siderne af hende og fra jorden klikker jeg med tungen og siger kom (;
    så jeg ved ikke hvad hun skulle blive så forvirret over (;


  • #3   20. jun 2012 Nej, det er ikke til at vide så... Du laver ikke et pres i grimen, muligvis uden at tænke over det, som får hende til at gå fremad?

  • #4   20. jun 2012 hmm nej ikke så vidt jeg ved, men vil prøve imorgen enten at gå en laaang tur med hende og så kun bruge stemme komandoer og så fredag se når jeg skal op på hende igen om det har hjulpet ellers ved jeg sku ikke helt hvad jeg skal gøre :S

  • #5   20. jun 2012 Du kan ikke få en til at hjælpe dig fra jorden, mens du sidder på ryggen af hende? Eller, hvis du i stedet for, når du går med hende går forrest, så får du hende til at øge tempoet først? Det har hjulpet på min at han ligesom bliver "selvstændig" og øger tempoet / stopper osv. inden jeg, så det ligesom er mine kommandoer han lytter til og han ikke bare følger min krop? smiley

    - Det er bare et forslag, og jeg håber du forstår? smiley


  • #6   20. jun 2012 jeg forstår ikke helt hvad du mener, altså at jeg går forrest? eller hun går forrest?

  • #7   20. jun 2012 Hesten går forrest, du går ved dens skulder, bruger samme kommandoer som du ville fra ryggen og på den måde styrer hesten. smiley

  • #8   20. jun 2012 nååårh på den måde (;
    ja det vil jeg gøre når jeg tager på en gå tur med hende imorgen smiley
    tusind tak smiley


  • #9   21. jun 2012 du kan give den en omgang build up smiley

  • #10   22. jun 2012 Det med musklerne vil jeg give dig ret i med bakker osv! Også lange skridt/trav/galop ture, hvor hun kommer ned i et forholdsvis langsomt tempo i en lang strækning! smiley

    Med energien har jeg selv haft problemer med, med min unghest. Jeg tror ikke islændere er meget anderledes end andre heste i forhold til det - Men jeg har forhørt mig omkring at alle ungheste ikke har særlig meget energi, til at starte med. Og at det nok skal komme med alderen smiley
    Jeg har dog holdt en pause på omkring 4 måneder på min, fordi at han kedet sig rigtig meget og simpelthen ikke gad mere. Efter han har stået stille, har han fået meget mere vilje og energi og mere mod på træningen end før smiley

    Jeg håber det kunne hjælp dig!


Kommentér på:
Muskler + energi?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce