{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
420 visninger | Oprettet:

Er det angst eller uvillighed? {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder inde med den dejligeste vallak på 7 som jeg elsker over alt på jorden!

Jeg har løs sprunget ham de sidste par uger.. Og det går praktisk talt af helveds til smiley

Alene: har han sprunget 40 cm.
Med mig løbende ved siden af: 1m

MEN, så idag ville jeg prøve at springe en lille bom på ham.. det vil sige en bom der har et bildæk under sig i hver ende..
Og jeg startede med at tage springet et par gange hvor jeg sprang med over, og det gik helt perfekt smiley
Så satte jeg mig op, og så snart vi nærmede os springget (2 meter fra) Begyndte han at små stegle og dreje rundt om sig selv??
Dette gjorde han hvergang jeg red mod det (dette gjorde jeg først 5 gange) Så hoppede jeg af også sprang han perfekt med mig ved hans side igen??

Jeg prøvede at sætte mig op igen også begynte han forfra? smiley

Det skal lige siges, at når jeg er i skoven med ham. Vil han HELLERE END GERNE springe over små træstammer med mig? og det er i alle højder og bredder! Men så snart vi er på banen er det som om han går i panik?? o:

Nogle der kan hjælpe?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det angst eller uvillighed?
  • #1   1. jul 2012 Kan han have haft en meget dårlig oplevelse med tidligere ejer der gør at han er bange for at springe på bane ?

• #2   1. jul 2012 har han haft oplevet noget som har gjort ondt på springbanen enten landet forkert eller styrtet måske, det lyder lidt som angst. heste jan godt forbinde ting med ubehaligheder hvis de har været udsat for noget som gjorde ondt i situationen.. men prøv at få en til at trække dig hen til springet uden du drivet på ham og så hav nogle guffer med og giv ham så han for positiv oplevelser med det..

• #3   1. jul 2012 kan du ride over bomme på jorden med ham, på ridebanen? min var længe om at bestemme sig til at en bom var ok- hver gang. nu gør han det bare, men det har taget tid, og indtil videre springer jeg max 40-50cm på ham, mens han hopper omkring en meter alene.... nu er jeg begyndt at stille 2 spring sammen, (altså det ene bag det andet) så det bliver bredere, og det tror han heller ikke han kan komme over, så det kommer også til at tage tid at vænne ham til, måske har din det på samme måde?

• #4   2. jul 2012 Han har ikke været sprunget nmed sidste ejer (af hvad jeg ved) men det bare meget mærkeligt at han godt kan i skoven smiley men tror bare jeg giver ham tid til at gå og "tænke" over om han vil over med mig smiley for har ikke lige pt en der kan hjælpe mig smiley men tak for hjælpen til jer ! Vil prøve smiley

• #5   2. jul 2012 Min tøvede i starten, man skulle skridte over springene, nu elsker han at springe. Var du lidt nervøs? for det kan de mærke, jeg ville skridte over, indtil i stoler på hinanden og starten fra bunden med at springe over bomme på jorden og bygge videre derfra, han kan mangle balance, du kan have lænet forkert, det er ikke til at vide, bare byg hans selvtillid op med dig på ryggen,

• #6   4. jul 2012 Der er stor forskel på om man er ved siden af hesten, eller på ryggen af den. Når du er på jorden og den stoler på dig, er springet ikke farligt, men sidder du på ryggen af den, så kan den ikke se dig og hvem skal så passe på den?

Jeg ville få en anden til at løbe ved siden af hesten, eller sætte en rytter på og selv løbe ved siden af over springet og langsomt øge afstanden, til den finder ud af det ikke er farligt.

Kommentér på:
Er det angst eller uvillighed?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce