7. dec 2011 Følger: 187 Følgere: 255 Heste: 7 Emner: 763 Svar: 2.235
Så kom hun til hingst i Tyskland - Se ham her... {{forumTopicSubject}}
Vi har lige været i Tyskland med vores hoppe, hvor Pearl skulle tjekkes af en osteopat. Vi fik bl.a. at vide, at Pearls kissing spines ikke var Pearls hovedproblem, som vi ellers gik og troede, men det var noget med slid i hendes kodeled på forbenene, som gjorde at hun ikke brugte bagparten. Jeg er endnu ikke sikker på hvordan det hele hang sammen (hun snakkede ikke perfekt engelsk, og jeg var ikke sikker på at jeg forstod alt korrekt, så venter på et skiftligt udlæg).
Men i hvert fald var det ikke nær så seriøst som jeg troede, og hun sagde endda, at der måske var mulighed for at hun kunne rides let, med korrekt arbejde. Hun ville dog ikke anbefale at jeg både red hende og ifolede hende - Det måtte være enten eller.
Da jeg allerede er afklaret med tanken om, at Pearl aldrig vil blive ridehest, og jeg er for bange for at spolere det ved forkert ridning, har jeg valgt at ifole hende. Med træning og øvelser vil hun sagtens kunne gå igennem et drægtighedsforløb, og jeg kan få mit drømmeføl (eller i hvert fald tæt nok på).
Så nu har vi efterladt Pearl i Tyskland, hvor hun så vil blive testet og (hvis alt går vel) ifolet med en sort hingst.
Han er bl.a. far til Tanjas tidligere hest Joyce (som er her på HG).
I kan se billeder af ham her:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.258292194283311.54019.104103199702212&type=1
Jeg er meget meget spændt på hvordan den næste måned kommer til at gå. Hun er i bedste hænder, men det var hårdt at efterlade hende dernede.
Dette vil blive mit allerførste føl, selvom jeg havde min tidligere hoppe i 5 måneder efter ifoling. Jeg er enormt nervøs for at noget skal gå galt, men jeg er også enormt spændt på hvordan det hele ser ud om et år.
Lige et glædesindlæg fra mig :o)
dec 2011
Følger: 187 Følgere: 255 Heste: 7 Emner: 763 Svar: 2.235
Og Pearls KS generer hende ikke, som vi troede før, så det er dejligt at høre.
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.106
maj 2008
Følger: 93 Følgere: 90 Heste: 10 Emner: 32 Svar: 548
Hvilke farver er der sandsynlighed for når du krydser pearls utrolig lækre og specielle farve med en sort?
Og er da også lidt nysgerrig for at vide, om de ting hun fejler, var noget du vidste da du fik hende hjem?
dec 2011
Nej, jeg købte hende desværre i den tro, at jeg fik en god og fejlfri hest, som jeg kunne ride og få føl på. Jeg havde endda allerede planlagt to shows med hende, inden jeg fik hende hjem, men ingen af disse bliver desværre til noget.
Men nu har jeg istedet planer om en fremtidig ridehest - Føllet. Dog vil jeg først få mulighed for at ride i 2016, hvilket er en ret så deprimerende tanke :o(
dec 2011
Jeg har ikke sat procenter ind, da Pearl ikke er farvetestet, så jeg ved ikke om hun er bærer af rød eller er homozygot for agouti.
Derudover er jeg ikke sikker på om hun er splash eller sabino, så nu skriver jeg kun hvilke farver der er mulighed for, uden splash eller sabino - Alt efter om det er splash eller sabino, vil dette også komme som mulighed på alle farverne, ligesom tobiano.
<b>Farvemuligheder:</b>
Buckskin
Buckskin Tobiano
Amber Champagne
Amber Champagne Tobiano
Amber Cream Champagne
Amber Cream Champagne Tobiano
Bay
Bay Tobiano
Black
Black Tobiano
Smoky Black
Smoky Black Tobiano
Classic Champagne
Classic Champagne Tobiano
Classic Cream Champagne
Classic Cream Champagne Tobiano
Chestnut
Chestnut Tobiano
Palomino
Palomino Tobiano
Gold Champagne
Gold Champagne Tobiano
Gold Cream Champagne
Gold Cream Champagne Tobiano
feb 2009
Følger: 197 Følgere: 175 Heste: 6 Emner: 439 Svar: 2.953
- Glæder mig også til at se farven.
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.106
maj 2008
Følger: 93 Følgere: 90 Heste: 10 Emner: 32 Svar: 548
Ærgeligt, du ikke får den ridehest du regnede med. Du er godt nok uheldig, men hatten af for at du så ser nye muligheder! Håber det kommer til at gå helt fantastisk med ifoling, opvækst og ridning når du når dertil, det fortjener du sku snart
Nyt spørgsmål: Hvordan var det, det var. Fik du hende foræret, i stedet for føllet du skulle have haft, eller måtte du betale for hende, og i såfald, får du så nogle af dine penge tilbage?
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 137
jul 2007
Følger: 149 Følgere: 194 Heste: 13 Emner: 642 Svar: 5.686
Har Tanja ikke Joyce mere?
Så kom hun til hingst i Tyskland - Se ham her...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside