{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.372 visninger | Oprettet:

"Ordentligt ridning" landkollektiv? {{forumTopicSubject}}

Hej venner

Jeg smider lige en bold op i luften - glæder mig virkelig meget til at høre jeres svar! smiley

går med nogle tanker for tiden, som jeg gerne vil dele med jer, og høre jeres mening om. Lidt historik:
Jeg er en pige på 18 år, der indtil sidste år havde en hest (se Bøffer i min profil) og gik i 2.g i København (Rysensteen gymnasium). Jeg droppede ud fordi jeg blev involveret i en masse Occupy aktivisme (jeg er en af de der ustyrlige bidløse vegetar anarkist permakultur pippi man-skal-have-det-skæg-uden-regler-(men-være-ordentlig) piger) - Siden da har jeg aktivistet, demonstreret, arrangeret, organiseret, skraldet, sunget, levet, blaffet, rejst, filmet, udgivet, mødt, SNAKKET, tænkt og drømt, og levet som en sigøjner, tjent penge ved at være gademusikant og været FRI!

Men her på det sidste har jeg fået virkelig meget lyst til at "slå mig ned" for et stykke tid. Jeg vil gerne læse bioteknologi på uni - men så skal jeg jo liiiiige ha en HF først - jeg vil gerne have en hund, jeg vil gerne tage kørekort, jeg vil gerne være delvist selvforsynende, jeg vil gerne bo på landet tæt på den natur, jeg har savnet så inderligt som "fri" i byerne, og jeg vil gerne være sammen med - og især <i>om</i> heste igen.
For alting er altså bare sjovere når man er flere om det, der kan hjælpe hinanden, og have en fest! Og indtil videre i de forskellige muligheder jeg har undersøgt med tanke om at flytte på landet (fx at leje et værelse på en gård eller leje de mindre huse tilhørende forskellige godser og slotte) har det netop været det sociale, man bliver nødt til at ofre, for at bo på landet, hvis man ikke har en familie.

Jeg har lagt mærke til, at mange akademisk ridende personer (nævner ingen navne :P) bor forholdsvis isoleret rundt omkring i DK (og Skåne :P). Og at disse mennesker ofte - altså ikke for at generalisere, eller udelukke nogen!!! smiley - men ofte, er disse folk der, som mig, altid har været alene med et projekt, ofte har den der snusfornuftige tilgang til sagerne, tør gå en anden vej end flertallet (og der er altså også en del vegetar anarkist typer xD). Og så tænkte jeg på, hvor sindssygt nice det ville være at bo og have heste sammen, mange af "akademisk" folk!!!!!! Det er vist aldrig før set smiley E

<b>Et "ordentlig ridning" landkollektiv.</b>

Det gav mig bare et sus da jeg fik idéen! For der ville alt bare klikke. Det er billigt at leje et stort sted på landet og deles om det, og en billig måde at have hest på. Det er godt for dem der bor der hestemæssigt, fordi vi kan undervise og lære af hinanden, dele dyrt udstyr (fx hestevogne....), hjælpes ad med at passe heste osv. Det ville være fedt med en lidt større hesteflok end de 2 det nok ville blive, hvis jeg skulle have hest selv (og hunde!! :D). Det ville være vidunderligt at bo langt ude på landet i smukke omgivelser, men med venner tæt på.
Og så har jeg bare på fornemmelsen, at hvis der er nogen, der er med på idéen, at de mennesker så faktisk ville passe rigtig godt sammen smiley at det bare kunne blive et SINDSSYGT fedt sted at bo med en masse likemindede, men forskellige personer! Hvis alle er venlige imødekommende, usnerpede og passer på hinanden, kunne det seriøst blive det bedste!!

Praktisk:
jeg er personligt fuldstændig ligeglad med hvor det er, så længe det er i danmark (skal bruge en hf-uddannelse), på landet, og et naturskønt sted - allerhelst tæt på skov og strand.
Man kunne enten købe en andelsbolig, men jeg ved også, at det er muligt at leje et passende sted, også med grund. Fx et sted som dette:
http://www.boligportal.dk/lejebolig/Hus_villa_%C3%98ster_Vr%C3%A5_1211788.html
- det er altså bare et eksempel, hurtigt fundet, men et hus på omkring 300 m2 med stort nok jordareal til hestefolde.
Jeg er ludfattig, så det skal være et billigt sted, primitivt, men komfortabelt og holdbart. Altså ikke noget liebhaveri smiley og regner stort med at hestene kan gå på løsdrift også smiley og at man generelt kan leve med primitivitet. Det skal være sådan at alle - også på overførselsindkomst - kan være med, som unge som mig smiley




Jeg håber ikke jeg har været for generaliserende eller ekskluderende!!! skriv skriv skriv skriv - er det en latterlig umulig ting at gøre? kunne det lykkes, ville det blive fedt? er der nogle, der er med på idéen?

jeg er hooked!


Kommentarer på:  "Ordentligt ridning" landkollektiv?
  • #1   23. jul 2012 Der er en lippizaner-dame ( smiley ) i sydårhus der har lavet ca. samme foresprøgsel på det sidste. Du får lige et link:

    (link fjernet)


  • #2   23. jul 2012 ideen er da god... jeg vil anbefale dig at besøge andre kollektiver for at se hvilken model der passer bedst..og høre om deres anbefalinger når man skal dele liv.... der er f eks mange underlige regler omkring forsikring... ja jeg ved det godt..regler er ikke noget for dig smiley men surt at stå med skægget i postkassen, pga uvidenhed...
    jeg ved blandt andet at der er et kollektiv i Gug i Nordjylland hvor de også har heste...


  • #3   24. jul 2012 Team Academia: Det er samme person i det link jeg lagde ind smiley bare for at undgå forvirring

Kommentér på:
"Ordentligt ridning" landkollektiv?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce