{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

føler mig nice :) {{forumTopicSubject}}

Så endelig er der gang i den. Folk spørger hist og her om jeg vil tage billeder af dem. De spørger hvad de skal give og jeg aner det virkelig ikke. For mig er det lidt lige meget, for kan egentlig godt lide at tage billeder, uden at få penge for det. Men det bliver flere og flere, og nu hvor de spørger hvad jeg skal have for det. HVAD SKAL JEG SIGE??? - fordi hvis jeg vil noget med denne branche, bliver jeg nød til at begynde et sted.
Ved godt mange har snakket med dette emne, men nu spørger jeg smiley

Hva siger i?:D

Danke på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  føler mig nice :)
  • #1   17. aug 2012 mener ikke jeg er verdens største prof, men synes nu heller ikke jeg er dårlig smiley http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/off_topic/376751-fotos

  • #2   17. aug 2012 50-200 kr er et fint sted at starte, synes jeg (det der med et vis beløb pr. billede, er noget pladder. En fin ordning, hvis du kun sælger ét billede til noget bestemt, men er der tale om et shoot eller en serie, så tag hellere et fast beløb for en hel session. Det er meget nemmere, mere overskueligt og meget mere professionelt.) Og så efterhånden, som du får flere kunder, flere jobs og bliver mere kendt samt også udvikler dig som fotograf, så kan du jo prøve at sætte prisen op gradvist. Jeg kan kun sige prøv dig frem: får du kunder gør du det jo fint, får du ingen, kan du prøve at sætte prisen ned. Det vigtigste er jo at du får kunder, og så er det jo dejligt, hvis du også får noget for det. Du slider jo dit udstyr samt bruger en masse tid på det, så det er jo kun fair, at du får noget for det.

    Personligt tager jeg normalt 200 kr. for et shoot, og for de penge får kunden så alle de billeder de vil have (er normalt 150-300 billeder max., efter sortering), de får originaler, redigerede, s/h og sepia. Så dermed får de jo en masse for pengene.

    Og nu vil du sikkert høre fra mange, at man ikke kan tillade sig at tage særlig meget for sine billeder, når man ikke er professionelt eller uddannet, men så vil jeg gerne påpege, at det er noget pjat! For det første er der ingen definition på hvornår man er professionel, for det andet er der mange fotografer, som ingen uddannelse har, men som har jobs for meget vigtige og store kunder, og for det tredje, så er det fløjtende ligemeget hvad andre synes om din fotografering - bare kunderne er tilfredse, det er det vigtigste (det er trods alt kunderne der betaler ;))


  • #3   17. aug 2012 0-25 billeder - 0-50 kr
    25-50 billeder - 50-75 kr
    50-75 billeder - 75 100 kr

    Bare et forslag :))


  • #4   19. aug 2012 Det kommer an på hvad du skal tage billeder af. Jeg synes ikke dine heste billeder er ret gode, tilgengæld er nogle af dine landskabs billeder lige i skabet.

  • #5   19. aug 2012 tager nu stort set heller aldrig heste billeder. Meningen er at det er mennesker, der skal stå for kamera smiley

Kommentér på:
føler mig nice :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce