{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

åbner munden {{forumTopicSubject}}

Hej der ude
Jeg rider på en hest der er meget slem til at åbne munden..
Så hvordan får jeg den til at lukke munden... Det skal siges at jeg ikke har mere end 100 g. i hver hånd og der åbner han stadig munden..
- Vi har prøver med forskellige bid og tænderne blev ordnet for ikke så længe siden.
-han får reglmæssigt fys.
-sadlen ligger som den skal (sadelmager er med over)
-han bliver redet efter at skulle bærer sig selv, han kan godt blive lidt tung, men der laver vi gerne en halv parade og så er han let igen.

Jeg nægter er snøre munden ind på ham, da det ikke er en løsning.

men kom gerne med ideer og erfaringer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  åbner munden
  • #1   28. sep 2012 Nogle slags heste har det med af "leg" med biddet i munden, og når de først har fået den vane blive de ved med det. Mit forslag ville være af ride bidløst i en periode, og så se om problemet ligesåstille holder op smiley

• #2   28. sep 2012 jeg havde faktisk overvejet at ride bidløst en periode. men så skal jeg ud og invistere i et nyt hovedtøj. det er også lidt træls

• #3   28. sep 2012 Ja, det er self. træls men hvis det hjælper er det jo det værd smiley Du kan jo også ride bidløst lidt bagefter, min elsker det smiley

• #4   28. sep 2012 kan det være at den vil have at du har mere fat i hesten? Det er ikke sikkert den føler du støtter den nok fortil... Indvidere kan det skyldes at bidet sidder enten for høj, så er det jo lige meget om du holder "løst" hvis hovedtøjet holder det stramt, eller bidet sidder for løst så den mangler støtte, eller at bidet genere en tand selvom det ser ud til at side rigtigt. Det kan også skyldes tandspidser - nogle overser desværre ting der kan genere i hestens mund (har jeg selv oplevet), men held og lykke med at finde en løsning smiley

• #5   28. sep 2012 Du behøver ikke en trense for at ride bidløst? smiley Du kan bare nøjes med en grime og nogle tøjler smiley Så er det i orden smiley

• #7   28. sep 2012 Det er enten fordi du tager for hårdt i munden - selvom du ikke tager særlig meget kan det stadig godt være for hårdt.
    Ellers er det fordi den er blevet redet længe hvor den er blevet taget for hårdt i munde så det nu bare er en vane.
    Den åbner jo munden for at fortælle dig at der er noget som generer..
    Kan ikke lige tænke på andre ting smiley

• #8   29. sep 2012 Den er redet med meget hård hånd før. så det kunne godt tænkes at det er der det stammer fra.
    han åbner kun munden mere af at der er mere kontakt på biddet.
    Jeg tror jeg vil prøve at ride med kapsun en af dagene. og se om han kan rides på det...
    Det er bare så surt. for vi er lige nået op på mb niveau, men det kan vel være at han ikke kan klare den samling vi forlanger af ham der. øv

men måske senere

• #9   29. sep 2012 Det er forresten dobby inde på min profil

• #10   29. sep 2012 fordi den åbner munden kan det godt hænge sammen med at den har noget med tænderne, det var i hvertfald grunden til at min pony gjorde det.

• #12   30. sep 2012 Jeg synes egentlig jeg har en meget rolig hånd... Hans holdning er helt korrekt... selvfølgelig er der momenter hvor han ikke er hvor han skal være, men ellers synes jeg det går rigtig fint. jeg rider efter at han skal bærer sig selv og at han runder korrekt og er oppe de korrekte steder i hals og ryg

• #13   2. okt 2012 hestens måde at sige av et gør ondt i min mund er at åbne den. derfor er hageremmen opfundet, nogen ville lukke munden på hesten. Problemet er bare at hageremmen ikke er løsningen, det gør jo stadig ondt smiley Du siger også selv at du ikke vil snøre munden sammen på ham smiley Du kan prøve at træne ham til at gå med fx. kun 1 gram i hver hånd og så om det hjælper. Personligt er min Tir trænet efter 1 gram i hver hånd og han er blevet SÅ let at styre fordi han ved at han ligeså godt kan reagere på det bløde signal i stedet for at jeg skal til at hæve signalet, for han gider da ikke at jeg hiver ham i munden, så han har fanget at det bedst kan betale sig at lytte med det samme smiley

Kommentér på:
åbner munden

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce