{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

åbner munden {{forumTopicSubject}}

Hej der ude
Jeg rider på en hest der er meget slem til at åbne munden..
Så hvordan får jeg den til at lukke munden... Det skal siges at jeg ikke har mere end 100 g. i hver hånd og der åbner han stadig munden.. Vi har prøver med forskellige bid og tænderne blev ordnet for ikke så længe siden.

Jeg nægter er snøre munden ind på ham, da det ikke er en løsning

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  åbner munden
  • #1   28. sep 2012 en åben mund er oftest et tegn på stress og/eller ubehag..

min gamle hoppe gjorde det også, vi fik ordnet tænderne og troede det ville hjælpe men det gjorde det kun lidt..

vi fik derefter en anden dyrlæge (tandlæge) til at tjekke hendes tænder, og av for et dårligt arbejde den forrige dyrlæge havde lavet :/..
    efter hun blev ordnet igen, forsvandt problemet stort set..

min første hoppe gjorde det, hvis næsebåndet ikke var spændt i yderste hul..

er den tjekket for sadeltrykninger, spændinger, låsninger osv ??
    måske ridemåden ikke passer hesten eller dens niveau?..

• #2   28. sep 2012 Den mangler ingen form for pasning med det du spørg til. men det kan da være det med speciel tandlæge kunne være noget

• #3   28. sep 2012 ja jeg måtte bittert erfare, at en alm dyrlæge simpelthen ikke er god nok til at ordne tænderne...

så jeg bruger nu kun en dyrlæge med speciale i tænder til det, ganske enkelt fordi de er bedre/grundigere uddannet i hestenes tænder, end hvad de lærer på det alm dyrlægestudie smiley

Der findes selvfølgelig også "snydere" inden for hestetandlægerne, men ham jeg har er i hvert fald meget kompetent, både til tænderne og resten af hesten smiley

er det under hele ridningen at den åbner munden, eller ved bestemte øvelser, på en bestemt volte?

• #4   29. sep 2012 Når han har hel løse tøjler er der ingen ting.
    når vi laver volter er der protester ved han åbner munden, men ellers gå han og åbner og lukker lidt hele tiden...

Vi har haft kandar på ham 3 gange i håb om at et mere roligt bid kunne hjælpe

Kommentér på:
åbner munden

Annonce