{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.851 visninger | Oprettet:

At få rettet tænder som voksen... {{forumTopicSubject}}

Jeg vil høre om der er nogen af jer, der har fået rettet jeres tænder efter I er fyldt 18 år?

Da jeg var 11-12 år skulle jeg have haft bøjle på, men min mor sagde nej, så det blev desværre ikke til noget smiley

Jeg skulle så igen da jeg var 17, så vi kunne komme igang inden jeg blev myndig, men jeg kom aldrig videre med det, hvilket jeg er enormt ked af idag.

Nu er jeg 26 år, og mit overbid generer mig gevaldigt. Det er så slemt, at jeg kan stikke 75% af min lillefinger ind, mens jeg bider sammen.
Det giver mig problemer når jeg tygger, da jeg udover selve overbiddet også har et skævt bid. Min kæbe siger kliklyde og popper.
Jeg har også store problemer med at lukke munden, hvilket jeg synes er enormt træls. Jeg skal simpelthen anstrenge mig så meget for at holde læberne lukket sammen, at jeg ofte bare står med åben mund og polypper. smiley

Jeg vil så gerne have det rettet, men forstiller mig det koster en evighed - og ja, en evighed står jeg desværre ikke lige med i pengepungen.

Er der nogen der har fået rettet deres tænder som voksne, og evt. kan fortælle hvad I måtte slippe for det (rundt regnet) - I er velkommen til at sende PB.

Og tror I mon det er noget man kan få tilskud til, nu da det forvolder problemer?

Billedet jeg her viser, skulle gerne sige lidt om hvor slemt det er, selvom det er taget for 10 år siden. Jeg bider sammen derpå.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At få rettet tænder som voksen...
  • #1   6. okt 2012 prøv og se om du ikke kan blive henvist til tandlæge-højskolen så koster det kun matrialerne smiley

• #2   6. okt 2012 Hvis du er medlem af Danmark er der tilskud at hente der. Ellers er man vist ret overladt til sig selv når det er tænderne smiley

• #4   6. okt 2012 Følger lige med, min almindelige tandlæge mente jeg skulle have bøjle, da mine fortænder/hjørnetænder er skæve, men specialtandlægen dengang mente det ikke. (var vel 16 år).

Det "sjove" ved det er så, at specialtandlægen kort efter blev pensioneret, da han simpelthen var blevet for gammel og "slidt" (dårlig) til at gøre hans arbejde ordentligt, og en ny blev ansat.

Jeg har i dag også gener af mine tænder, som min egen tandlæge forudså allerede dengang, at jeg ville få, så jeg vil også gerne have det rettet smiley

Men har hørt det skulle koste kassen smiley

• #5   6. okt 2012 jeg kender et par stykker som tager til tyskland for at få ordnet tænder. Det har været oppe flere gange i medierne om at det er meget billigere dernede.. måske er det værd at undersøge?

Held og lykke med det smiley

• #6   6. okt 2012 hvis dit bid irretere dig nu og ødelægger din mund, så kan du føle hele behandlingen dækket

Kommentér på:
At få rettet tænder som voksen...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce