{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.240 visninger | Oprettet:

Longering {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har et lille problem
Jeg har fået et ryg problem, hvilket gør jeg ikke kan løbe, cykle, ride eller gå så godt smiley Jeg prøver alt hvad jeg kan... Jeg har redet på min hest to dage i træk, og den første dag gik det fint, men så i dag har min ryg fået det værre og jeg tvivler på jeg kan komme op på mit dejlige dyr smiley

Pedro skal trænes meget i dressur! Han havde ingen muskler eller fedt på kroppen da jeg fik ham, så har fået ad vide af min opstalder, at han skal motioneres hver dag! Der er bare det problem at når han longere løfter han sit hovedet MEGET højt! Og det er ikke godt for hans ryg, jeg har prøvet det meste. Min optalder sagde jeg skulle prøve at ligge tøjlerne bag sadlen... Men han ville ikke gå frem. Jeg har en schambon, men tør bare ikke bruge den på ham fordi han har en meget lang hals. Han går rigtig flot under rytter, men der er ikke nogen der kan ride ham for mig. Så er nød til at longere ham, men for at undgå han ødelægger sin ryg! Hvad skulle jeg så gøre? Skulle jeg prøve at bruge min schambon så han ikke løfter hovedet! Eller skal jeg bare løslongere ham uden udstyr? (det kan han godt, vi træner meget fra jorden) men jeg er bare i tvivl om løs longering er noget der træner de rigtig muskler?

Hjæææææææælp mig!!! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Longering
  • #2   10. okt 2012 Nu lyder jeg nok dum, men hvad er det? smiley

• #3   10. okt 2012 Når jeg longerer, så gør jeg det enten uden udstyr eller med longeringsgjord. Eller med longeringsgjord og indspændingstøjler (ikke for stramme) smiley

• #4   10. okt 2012 du kan også få indspændingstøjler til longering smiley

• #5   10. okt 2012 Okaay, jeg glemte lige at nævne noget. Jeg har ingen penge til rådighed, da jeg lige har brugt alle mine penge på både ormekur og kur til ringorm, og rensning af dækkener og underlag pga. ringorm. Så har ikke råd til at købe noget longeringsudstyr smiley

• #6   10. okt 2012 måske er der nogle der har et du kan låne? smiley

• #7   10. okt 2012 Har du for nylig fået ham, så han har stadig ikke nogle muskler? For så skal han da motioneres stille og roligt, langsom men god træning giver en flot muskuløs hest, skal den bygge muskler, ville jeg bestemt ikke gå igang med motion 7x ugentligt. Det har hesten slet ikke godt af.
    Hvis han går flot og naturligt søger ned under rytter, burde han det også i longen da han så tydeligvis har ryg til det.
    Uden udstyr skriver du - longerer du ham med sadel og trense? For så ville jeg pille det af og istedet kun kapsun og benbeskyttelse.
    En chambon ville jeg slet ikke bruge til ham, da det lader til at han slet ikke har muskler til det. Det er lidt svært at forklare over nettet hvad man vil gøre anderledes, når man ikke har set hesten live smiley

• #9   10. okt 2012 Han har skam fået muskler smiley Jeg har haft i et år, og da jeg fik ham. Var det udelukkende kun træning fra jorden og det gjorde jeg i en måned hvor jeg striglede og nussede med ham og lærte ham at kende smiley Efter den måned begyndte genoptræning af ham, da han ikke var blevet redet i et år (kun ture, når tidl. ejer havde tid) men nu går han rigtig fint, søger selv ned og arbejder meget med bagparten smiley Ingen problem der smiley

Nej jeg longere ham ikke altid med udstyr, der er dog måske en dag eller to hvor han bare er umulig at ride også får han en tur i longen smiley Men ellers longere ham med trense eller grime på smiley (for sjov lidt løs longering og leg) Men selv når han longerings kun i grime, kan han finde på at løfte sit hovedet meget højt (han har fået en dum vane med det hovedet fordi tidligere ejere før mig, har redet dressur på forparten og har hivet ham i munden) da jeg begyndte med ham, gik han også med hovedet højt selvom jeg havde helt løse tøjler, men min træner sagde det var fordi han ventede på det øjeblik en person skulle hive ham i munden, han har fundet ud af han ikke bliver hivet i munden nu, og går glad og tilfreds og søger selv ned og det hele smiley

Men når der ikke er rytter på ham får han sin dumme vane igen smiley Og det er ikke så godt, da han jo kan ødelægge sin ryg ved at løfte sit hoved så højt. Dog er han helt afslappet når jeg løslongere ham, men det er nu mest fordi han er et KÆMPE legebarn, men den løslongering kræver også jeg er med i hans lille leg, ellers vil han ikke og står bare i et hjørne og protestere, og jeg kan ikke løbe med min ryg smiley Men når han har sit udstyr på ved han godt (nu skal vi arbejde) men han arbejder bare ikke når der ikke er rytter på... Så jeg sidder lidt i et dilemma smiley

• #10   10. okt 2012 Forstår dit dilemme, kan desværre ikke hjælpe, det lyder meget mystisk synes jeg smiley Og med så slem en ryg, begrænser det også dig meget - rigtig god bedring!

• #11   10. okt 2012 Jo tak smiley

• #14   11. okt 2012 Næsten helt enig med Line, har set et par gange at hesten løfter ryggen, men det er jo ikke noget der hjælper det egentlige problem - Indspændig = no go, for denne hest. smiley

• #15   12. okt 2012 Jeg har fundet en pige som vil ride ham nogen gange med undervisning fra mig, indtil min ryg har fået det beder smiley

• #16   12. okt 2012 Hvor godt at høre smiley Rigtig god løsning!

Kommentér på:
Longering

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce