{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad fodre i med ? :)
  • #1   1. nov 2012 Min bliver fodret med spillers foder og får ikke det samme vinter og i sæsonen.
    Om vinteren får begge heste (den ene er pensioneret distance hest)" Horse and pony cubs" dette svare til cool mix, det er blot på pille form. Grunden til dette et at om vinteren træner jeg primært dressur og derved behøver Marko ikke få meget energi holdigt foder.
    I sæsonen skifter vi så over til "slow realease cubs" som er et meget protein holdigt foder som derved ikke indeholder særlig meget hurtig energi, men derved langsom energi som en distance-hest skal bruge. Det går jo ikke at den har brugt al energien fra foderet efter 50km og derefter må tage på fedt-depoterne (som den i forvejen ikke har meget af).

    Grunden til jeg ikke foder med muslie men med cubs/pille foder er at dette er langt sundere for hestens mave, da det tager længere tid at fordøje og derved nedsættes risikoen for mavesår smiley


  • #2   1. nov 2012 Anette: Jeg svarede på hvad jeg fodret med og hvorfor. Men selv kodblodsheste har ikke godt af hurtig energi smiley

  • #3   1. nov 2012 Nej OX'ere har faktisk ikke særlig høj forbrænding smiley Og vil bestemt mene at uanset forbrænding skal distanceheste stadig have langsom energi, for vis de får meget kulhydrat-holdigt foder bruger de stadig energien fra foderet hurtigt og derved har de ikke energi til det sidste stykke.
    Selvfølgelig er der forskel på om hesten kun skal gå 20km eller om den går 50


  • #4   1. nov 2012 Døgngræs, wrap og st.hippolyt hestaleit mix. Og biotin.

    Jeg aner ikke hvor meget de får - det styrer opstalder, og det gør hun så godt at jeg ikke blander mig.


  • #5   1. nov 2012 Mr han får lige nu som det er et mål det svare vel til et halvt kg eller noget af kraft foder i pille form mogen og aften.
    Samt 3-6 gullerødder og 1-2 æbler smiley
    Og omtrent 4-6 kg hø både fordelt over dagen.
    Han får ikke halvt så meget som de andre heste i stalden som krybe foder. smiley
    Tilgengæld er han heller ikke tynd han er faktisk lidt butted og kunne godt tåle at tabe lidt XD
    Nu har jeg så bestilt lucerne med olie og Mash til ham som han kan få her i vinter perioden smiley
    Også vil jeg se hvordan han tager det hvis det virker godt får han lucerne fremover også smiley som suplement.
    Men overvejer om han måske skal over på noget andet kraft foder eller muligvis musli smiley


  • #6   6. nov 2012 Om sommeren får vores masser af græs, linamix, naturmusli fra hippolyt, e-vitamin og hvidløg. Op til stævnerne får de ydermere supercondition, fiberpiller og b-vitamin.

    Her om vinteren får de lidt græs (der er ikke helt så meget græs på deres vinterfold), masser af wrap, naturmusli, en hel del roepiller, lidt sort havre blandet med lucerne, linamix og så også hvidløg. Og ind i mellem får de æbler og gulerødder. I perioder har vi skiftet linamixen ud med olie istedet.

    Dette foder har vi brugt til alle slags heste som har gået distance. Det er både dv'ere, traver, araber og islænder. De har alle gået mindst 60 km. Klasser på dette foder.
    Det der er vigtigst om sommeren er at de får masser af olieholdigt mad da det er fedtet som de skal bruge til at gå langt på.
    Ups så glemte jeg lige saltet / elektrolytter som de selvfølgelig også får.


Kommentér på:
Hvad fodre i med ? :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce