{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Jordtræning og mere tillid {{forumTopicSubject}}


Hej. smiley

Jeg kunne godt tænke mig og min hest fik lidt mere tillid til hinanden. Har i nogen lege, øvelser eller andet man gøre for at få mere tillid? smiley
Kunne osse godt tænke mig lidt mere udfordring i jordarbejde, vi kan stoppe, bakke, lave fonpartsvending og bagpartsvending, kysse, næsten smile, løfte ben.

Vi ville gerne lære:

Schenkelvigning, hvordan gør man?
Smile, hvordan?
spanske skridt, hvordan?
ligge ned, hvordan?
Hente en bold, hvordan

Ville blive glad hvis i gad og forklar hvordan i lære jeres heste det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jordtræning og mere tillid
  • #1   6. nov 2012
    Hvad er det der gør at du mener i har brug for mere tillid til hinanden? :o)


  • #2   6. nov 2012 Hun må godt være mere fokuseret på mig, komme når jeg kalder sån nogle ting smiley

  • #3   6. nov 2012
    Det har ikke noget med tillid og gøre :o).

    At hesten kommer når man kalder er for det meste fordi den forbinder en med noget godt. Den forbinder fx. en med mad fordi man fodre den eller giver den godbidder når man henter den, fordi man nusser og kløer den, giver den opmærksomhed osv.

    Og fokuseret handler som regel bare om træning eller misforståelser :o)


  • #6   6. nov 2012 At hesten kommer når du kalder, er som tidligere nævnt, ikke noget med tillid, men noget med at den forbinder dig med mad, boks, nus, osv.
    Min veninde har en hest der altid kommer galoperende og vrinskende hen til en, og det gør hun altså ved alle, ligegyldigt hvem det er smiley

    Men hvis du gerne vil have den kommer, så tag lidt godt med ud til den, når du skal have den ind. Sådan har jeg nu lært min at komme, når jeg kalder på ham smiley

    At den skal være mere fokuseret på dig handler om koncentrationstræning. Glem nu ikke, at det ikke kun er hesten der skal være koncentreret omkring dig, du skal SELV give ligeså meget koncentration igen.
    Men ja, de fleste af de øvelser/tricks du vil lære din hest, kan du finde ved en google-søgning.. smiley

    Hvis du virkelig ønsker at din hest skal stole på dig og have tillid til dig, så øv en masse 'farlige' ting. Plastik, genstande den er skeptisk overfor, steder den er lidt usikker, pisk med plastik for enden, paraplyer, bolde, presseninger..
    Sæt evt. nogle farvestrålende ting op de steder i går, som ikke plejer at stå der.
    Hav en 'hjælper' med, der kan trække en slæde foran, ved siden og bag ved jer.

    Ja, der er mange gode øvelser. smiley Prøv at kig lidt på Klikkertræning, det bruger jeg i min omgang med min hest, og det er en fantastisk måde at indlære nye ting på.


  • #7   6. nov 2012 Enig med de andre.

    Husk også at du ikke skal vente på at hun giver dig sin opmærksomhed i øvelser. Hvis du f.eks. vil bakke hende ved at ryste tovet, og hun kigger den anden vej skal du ikke vente på at hun kigger på dig eller stå og kalde på hende. Ryst forsigtigt tovet, og hvis der ingenting sker, så ryst voldsommere (kun hvis du allerede har lært hende bak ved det signal.)

    Men samme princip ved andre øvelser. Vent ikke på hende. Så ved hun nemlig næste gang at det er en god idé at være opmærksom på dig, for så er hun altid med når du vil lave noget nyt. Og ROOOS hende for hendes opmærksomhed. Det skal være godt at hun er opmærksom på dig. Vær ALTID glad når hun giver dig sin opmærksomhed.


  • #8   6. nov 2012
    Luna & Bettemus smiley - Jeg er på din filterliste, ved ikke om det er meningen, men hvis det er så helt iorden ;o). Ville bare lige gøre opmærksom på det :o)!


Kommentér på:
Jordtræning og mere tillid

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce