{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

Trailerlæsning.... HJÆÆÆÆLP {{forumTopicSubject}}

Jeg søger en der kan hjælpe mig med min vallak. Vi har problemer med trailerlæsning. Eller dvs han kan godt gå i traileren men han går i panik når han skal ud hvor han springer tilbage i bagbommen ligeså snart man begynder at åbne rampen. han har nu fundet ud af at hvis han går i knæ med bagparten så kan han komme under bommen og så kommer han bare flyvende som en raket. Det er jo livsfarligt. Han har før kunne køre i trailer uden problemer. Jeg har ingen anelse om hvad der er gået galt for ham. Vi har ikke haft nogen vilde køreture med hårde opbremsninger eller hurtige skarpe sving der kan ha gjort ham bange. Der bliver altid kørt meget forsigtigt med ham. Når man kører med ham er der ingenting. Han står helt stille og gumler hø.

Jeg mangler en der kan hjælpe mig med vores trailerproblem. Jeg bor i Vester Nebel lidt udenfor Esbjerg.


Kommentarer på:  Trailerlæsning.... HJÆÆÆÆLP
  • #1   8. nov 2012 Hvis jeg var dig ville jeg nok se om jeg kunne finde et kursus i trailerlæsning at tage hesten med til. Jeg kender ikke lige selv til noget i dit område, men det burde være til at finde.

  • #2   8. nov 2012 Problemet er bare at hvis jeg skal køre med ham så skal jeg ha fat i en lastbil for vil helst ikk ha ham i en trailer før han er ok med det.

  • #3   8. nov 2012 har du tænkt på at sætte bagbommen længere ned, så den ikke kan gå under, eller få en følplade i, har set flere der har haft dette, når de kørte med føl, for at de skulle ikke gå under, for så lære den at den ikke bare kan gå ud, og så er det vel bare at træne det med at bakke ud, indtil den kan gå roligt ud, tænker jeg
    held og lykke med det smiley


  • #4   8. nov 2012 Vi har prøvet at sætte bommen længere ned. Men han bliver ved indtil han kan komme ud. Den sidste bom ødelagde han fordi han blev ved med at kaste sig bagud i bommen. Den havde vi sat længere ned for at han ikke kunne komme under den.

  • #5   8. nov 2012 har i prøvet en af de trailer med front ud gang, det kan måske også være at det kunne være en løsning, heste er sjove og kan få sjove ider, har kendt nogle, der ikke ville bakke ud, eller have nogen med ind i traileren, en der bare ikke kunne have at bagbommen var på, hvor vi måtte køre uden, en der skulle have vat i ørene, en der altid skulle have et tov om røven, før den ville op, en der skulle have meget plads og en der ikke kunne stå en 1½ heste trailer og nu hende jeg har nu, har altid bare selv gået i traileren, bestemte sig en dag for at det ville hun ikke, og jeg ved heller ikke hvorfor, men nu går hun op igen, men vi snakker dog lidt om tingene og jeg skal gå med ind, men regner med at det ender med at hun selv gå ind igen smiley for hun er ikke bange og jeg tror bare hun prøver mig af, for har kun haft hende siden sidst i septemer her i år.
    men jeg håber i kommer ud at køre igen, for det er så dejligt at komme ud imellem andre smiley


  • #7   8. nov 2012 Hmmm.. nu ved jeg ikke hvor du bor, men Preben Nissen er, så vidt jeg har hørt, suveræn med heste med trailerproblemer. smiley
    Altsååå. Han har vist solgt sin lastbil og kører vist ikke med heste mere, så ved ikke, om han overhovedet vil hjælpe, men han skulle vist være ret sej til alt det der med "problem"heste og trailere.
    (link fjernet)
    Du kan jo overveje smiley
    Det lyder da som et kæmpe problem.. og det lyder egentlig herreunderligt, at han står pænt i traileren og gerne går derop, men at han så opfører sig sådan på vej ud?? smiley
    Herrefarligt faktisk!


  • #8   9. nov 2012 Ham tror jeg jeg vil prøve at kontakte... Mener ikk det er ret langt fra mig...
    Det er nemlig mega farligt for den der skal åbne rampen hvis han kommer under bommen og bare bakker... Så skal man ikk stå i vejen for ham... For han kaster sig bare tilbage og stopper ikke før han er helt ude af rampen...


  • #9   9. nov 2012 crazy smiley
    Hvor bor du henne, siden du siger, at det ikke er vildt langt fra dig? smiley Jeg bor nemlig selv meget tæt på ham.


  • #10   9. nov 2012 Jeg bor i Esbjerg

  • #11   9. nov 2012 Nå for søren. smiley Det er da et godt stykke fra os så. Men derfor tror jeg nu måske godt, at Preben kan/vil hjælpe alligevel. Prøv da at kontakt ham. Jeg garanterer intet, idet jeg ved, at han har solgt sin lastbil og ikke kører med heste længere, men hører bare, at han skulle være rigtig dygtig.

  • #12   10. nov 2012 Torben Andersen!!

Kommentér på:
Trailerlæsning.... HJÆÆÆÆLP

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce