Drøm blev til virklighed - Min bedste ven døde. {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg har tænkt på en drøm - Eller rettere - et mareridt som blev til virkelighed.
Sagen er at d. 7 november døde min BEDSTE ven, Hans, som kun var 64 år gammel. Dette kom som et chok for mig, specielt fordi han var min bedste ven - Som altid har været som en far for mig. Han har altid være der for mig. Altid! Min mor og min papfar fandt ham død, væltet ned af hans stol.
Min verden gik under den dag. Intet har været det samme. Udover Hans, har jeg kun 3 venner jeg tør snakke med sådan rigtigt. Men han, var den jeg havde knyttet mig allermest til. Og alle vidste det. Stadig nu, er det som at få stukket en kniv i brystet, når man nævner hans navn, at der bliver spillet en af 'vores' sange i radioen, eller når jeg kommer hjem til min far, hvor han boede i samme hus inde ved siden af, og fornemmer den samme duft som da han var der. Jeg kan ikke holde ud at være hos min far, da hans dufte og alt omkring minder mig om ham. Det er det hårdeste at gå hen og tage let i døren og mærke den er låst. At jeg aldrig vil få ham at se igen. Det æder mig op levende. og jeg hader det. Jeg savner de nætter, hvor han lukkede mig ind klokken 3 om natten, fordi jeg savnede at have en at snakke med. Han laver suppe til mig, vi taler og griner - Spiller kort og rafler. Spiller om 1 kroner og 2 kroner. Jeg savner alt ved ham.
Her for et par dage siden - Den 22 december helt præcist, drømte jeg en uhyggelig drøm. Jeg har haft rigtig mange GODE drømme om ham siden han døde - Somom han stadig ville snakke med mig, stadig ville støtte mig.
Jeg drømmer ofte, at vi sidder ved hans bord, som vi altid gjorde. Det første spørgsmål der ryger ud af mig er: ,,Hans! Hvor er jeg lykkelig for at se dig! Du er jo død!" Han smiler til mig, og en tåre triller ned af hans kind. ,,Jeg er også glad for at se dig. Skal vi spille kort?" Og sådan fortsætter drømmen i hygge.
Indtil jeg, d. 20 december spurgte:
,,Hans, jeg er glad for at se dig. Men hvordan døde du? hvorfor? Led du?" Han kigger på mig. ,,Lad vær' med at bekymre dig om det, Lulle (Kaldte han mig altid) og lad os nyde tiden sammen".
Vi spiller, og jeg vågner frisk om morgenen.
Den 21 drømmer jeg ikke noget, til min store overraskelse.
Så, den 22, vågner jeg. Det er ikke det samme. Sådan foregår det:
Jeg drømmer at jeg åbner døren ind til hans lejlighed, og træder ind. Jeg vender blikket mod stuen, alt er som før hans død. Han vender sig om og smiler trist til mig, og vinker mig hen til ham. Jeg løber hen til ham, griner og sætter mig ved stolen. ,,Hvor er jeg glad for at se dig!" kan jeg huske jeg siger. Jeg vender hovedet hen imod vinduet, og ser min hest, Stjarni stå derude. ,,Lulle, må jeg gerne se din hest tæt på? Det har jeg altid gerne ville" jeg nikker, åbner vinduet, og kravler ud og henter stjarni. 'Parkere' ham ved vinduet og kigger ind. Der er mørkt indenfor. Jeg går indenfor, undrene og ser han ikke er der. Så høre jeg pludselig en meget ildevarslene lyd, som en der bliver kvalt. Og så en underlig tappen på noget hult. Jeg kigger ned, for jeg står ovenpå bordet. under mig, vedsiden af bordet, ligger hans og slår med noget (Kan ikke huske hvad) ind imod radiatoren. Han gisper efter vejret, og jeg vælter bagover, i ren og skær panik. Der opstår en meget uhyggelig slowmotion, da jeg ville række ud efter telefonen på bordet, og så høre jeg pludselig den underlige lyd fra radiatoren stoppe. Og så ved jeg han er død.
Så vågner jeg.
Drivvåd, og fuldstændig ude af mig selv - Panisk og simpelthen ikke til at få dæmpet ned. Der sidder jeg godt i 3 timer, indtil resten af min familie vågner op.
Samme dag, skulle vi ned til min far. Da jeg sidder i stuen som sædvanligt, siger min far pludseligt at han gerne vil sige noget uden at jeg skal blive bange.
Han siger, at han hørte en underlig tappe lyd på hans radiator, samme nat hans døde. Men han havde ikke lagt så meget i det. Men han havde tænkt på det samme dag, da hans var blevet fundet, om hvad det var. Og så var han gået ind, og tappet på radiatoren, samtidig med at min lillebror står ved radiatoren inde ved os - Det er den samme lyd. Han tror, at hans ville have hjælp. Det startede kl 1,30 ca og stoppede igen PRÆCIS 2,30. Han troede bare det var noget med rørene, indtil han havde været inde og teste det og tænkt over det.
Jeg sad fuldstændig lammet.
Jeg havde på det tidspunkt INTET sagt til min far. INTET. Ingen vidste noget. Kun min mor, som jeg havde sagt til jeg havde haft mareridt, uden at forklare hende detaljerne.
INTET havde jeg sagt til hende udover at jeg havde haft mareridt. Intet.
Hvad betyder drømmen? Har i forvejen en mega stor klump i halsen over at se min bedste ven dø - og dagen efter få min drøm 'bekræftet'.
Siden, har jeg ikke drømt om ham.
Nogen som vil hjælpe?
Knus
Den bekymrede Louise.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
han har sandsynligvis vist dig sin død.
apr 2010
Følger: 58 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 150 Svar: 1.550
Tusind tak for et dejligt svar - Jeg tror selv det er noget lign.
Men hvorfor vise mig sin død?
aug 2008
apr 2010
aug 2008
apr 2010
aug 2008
apr 2010
- Han var en stor del af mit liv - han var der mere for mig, end min egen far. Han har passet mig siden jeg blev født. Han har altid hjulpet mig. Så ønsker ikke at han har lidt, eller prøvet på at få hjælp uden at kunne få det.
aug 2008
Drøm blev til virklighed - Min bedste ven døde.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside