{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

Uddanelse? (heste, fotograf mm) {{forumTopicSubject}}

Hej alle dejlige HGer....

Ja vi kommer jo alle til at stå i den situatuion, hvor vi tænker, ''hvilken uddanelse skal jeg vælge''. Jeg står selv i den lige nu, og håber i kan komme med gode råd, og måske nogle der er erfarne inde for dette område.

Jeg har studeret 10 år på Rudolf Steiner ( www.Steinerskolen-kvistgaard.dk ) og går nu i 9 klasse. Jeg skal d. 1 marst skrive under på hvad jeg vil næste år, og der regner jeg med hvad jeg vil derefter, da jeg jo planlægger mit næste år efter min fremtid.

Jeg vil enormt gerne arbejde med heste, det er det jeg satser stærtk på. Jeg har samtidigt allerede nu mit lille firma for fotografering J-Blossfeld Foto ( Bricksite.com/jbfoto ) og jeg har sådan lyst til at tage uddanelsen i Kastrup som fotograf! lyder så spændende, og lige noget jeg har lyst til. Under selve uddanelsen som jeg har forstået er man samtidigt i praktik hos en anden fotograf og på skolebænken. Jeg glæder mig næsten.
Dog vil jeg så gerne tage en uddanelse inden for heste. Og mit udgangspunkt er ligemeget hvad man arbejder for, inden for heste burde man hvertfald have hestepasser uddannelsen, og HELST dyrelæge uddanelsen. Men den bruger man jo også lige 5 år på..
Jeg er selv Akademisk rytter, jeg træner Akademisk Ridekunst til dagligt ( Akademiskridekunst.dk ) derfor griber jeg heller ikke lige en beridder uddanelse (ved godt den er nedlagt) da jeg ikke interessere mig for den slags ridning smiley - akademisk er en modsat verden.
Så jeg står sådan lidt i en situation og overvejer dybt at tage fotograf uddanelsen, og derefter måske arbejde hos en heste fotograf! (rejse rundt i verden og fotografere (vild) heste er jo den helt store drøm) men så kommer jeg bare lidt væk fra the horse world.
Hvilke uddanelser planlægger i at tage? og hvad har i taget? kan i rådgive og måske ANBEFALE noget, og noget der ikke er godt?

(Jeg ved godt det er lidt rodet, min pointe er bare : kan i anbefale noget inden for hesteverden, hvilke retninger i syntes om, og kan fortælle godt om)

Og så lige lidt basic hvis i vil fortællé om noget; hvor lang er uddanelsen, og hvilken uddanelsen skal man have taget for at komme ind på den? bare fortæl!! jeg vil blive så glad for jeres svar!!

På forhånd tak!

Jose

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uddanelse? (heste, fotograf mm)
  • #1   29. jan 2013 Hav en plan b. Det er de færreste der bliver fotograf. Den kræver du har et ordentligt kamera og objektiver. Kan tage andre billeder end de normale billeder vi amatører gør af heste og mennesker, det duer ikke.
    Det er møg svært at finde praktik plads også.

Så jeg vil foreslå dig at få en ungdomsuddannelse først, så du har noget at falde tilbage på. Det ligemeget om det er erhvervs, gymniasial osv.

Jeg går på HG og skal være blomsterdekoratør, har gået på gym, droppede ud, det var ikke mig overhovedet. Men det er dig der skal afgøre hvad du vil.

Mange mange hestepiger drømmer om at leve af heste eller at blive fotograf - men man får en bart opvækning når de finder ud af hvad det kræver.

• #2   29. jan 2013 Jeg går pt. på dyrepasser uddannelsen med speciale i heste, da jeg rigtig gerne ville en uddannelse med heste, dog var beridder min store drøm, men tvivlede for meget på mig selv til at tro, at jeg kunne gennemføre den.

Jeg har taget folkeskole, også en halv 10 klasse også et halvt år hvor jeg arbejdede, også startede jeg på den uddannelse. Der er ikke rigtig nogle "krav".
    DOG har jeg erfaret at mange køre død i den uddannelse, fordi de forventer at ride på deres praktikplads / læreplads, og det sker ikke på en dyrePASSER uddannelse, det er udmugning og pasning for det meste, det er selvfølgelig forskelligt fra sted til sted smiley
    Man kan også få FOR meget hest, og det tror jeg måske er sket for mig lidt.. Så overvejer stadig om jeg skal forsætte efter grundforløbet og tage ud på en læreplads i et år, eller om jeg skal vælge noget heeeelt andet!

• #3   29. jan 2013 Altså forstået på den måde, man mærker hurtigt om heste er arbejde for en eller om det er en hobby, hvis man kan sige det sådan smiley
    For når du har arbejdet med heste og ordnet stald hele dagen, også skal ride din egen bagefter, så får man måske nok. Hvor imod hvis du f.eks var fotograf, så kunne hesten være dit pusterum smiley

• #4   29. jan 2013 Krikken -

Ja det er helt rigtigt, men jeg er meget bevidst om det. Dog kan man jo altid blive overrasket.

Jeg går somsagt på Rudolft Steiner skole, hvor jeg tager gymnasie til 12 klasse, eller jeg tager på Gymnasiet efter 9. Det er det samme, om jeg kommer fra Steiner eller Gym. Var det den ungdomskole du mente?

Har du nogle råd du kan give hvis man vil i den retning?

• #5   29. jan 2013
    Ungdomsuddannelse er alt fra STX, HG, HHX også er der erhvervsuddannelser som tømre, sosu osv. Alt er ting du kan komme igang med direkte fra folkeskolen.

• #6   30. jan 2013 Altså, jeg går i 8. nu, og efter 9. eller 10. skal jeg hen på tradium og tage en HTX. Bagefter skal jeg starte som veterinærsygeplejerske, med speciale inden for heste..:D

Kommentér på:
Uddanelse? (heste, fotograf mm)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce