{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.339 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang. kåring {{forumTopicSubject}}

Jeg tænker, at I må kunne gøre mig lidt klogere! Er ret nysgerrig efter at vide mere om et emne jeg stort set ikke aner noget om...

Hvis vi nu f.eks. snakker kåring på Store Hestedag eller Roskilde Dyrskue, kan man så stille en hvilken som helst racetypisk hest op til IC/Tinker-kåring - eller SKAL mor+far være kårede/registrerede som IC'ere?

Hvordan ved man, om en ung hest er klar til at kunne håndtere at være med til sådan noget? Og hvad kan man gøre for at forberede den på det? Man tager vel ikke bare afsted, og satser på at den unge hest ikke bliver død-stresset og bange for alt?

Er der andet som er nyttigt at vide?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. kåring
  • #1   2. feb 2013 til race-godkendelse og avlskåring af hoppe kan du stille en uden afstamning både i ICS NL og ICS LTD
    hingste kan race-godkendes og avlskåres uden afstamning i ICS LTD men men kun racegodkendes i ICS NL
    hvor dan det er i DTF, ved jeg ikke præcis, men tror at det er som i ICS LTD

    ellers er der nok nogen som kan rette mig smiley

    med hensyn til hvordan din unghest vil tage der er der kun dig der kan svare på
    vi plejer at tage vores med ud, dels på gåture ned i byen og dels på markeder


  • #2   2. feb 2013 Tak, så blev jeg da lidt klogere smiley Kan man få gjort det på f.eks. Store Hestedag, eller skal man et andet sted hen for race-godkendelse og avlskåring?

  • #3   2. feb 2013 (link fjernet)

    Se evt på ICS LTD der er det nemt forklaret smiley


  • #4   2. feb 2013 Tak! Det hjalp lidt mere smiley

  • #6   3. feb 2013 Tak, sikke meget jeg lærer smiley

    Så hvis hesten ikke er racegodkendt, skal man deltage i det arrangement der er annonceret på (link fjernet) hvor man kan få racegodkendelse - før man kan få den kåret ved et skue (eller ved samme arrangement)?

    Gode råd! Jeg tror jeg skal træne en del mere, hvis det skal blive en realitet - men det er godt at have noget at arbejde med smiley

    Må man KUN stille unge heste op i grime - eller må man bruge en kapsun?
    Ifølge ovenstående hjemmeside SKAL hingste over 2 år fremvises med trense (altså med bid?)..


  • #7   3. feb 2013 Irish cob heste kan normalt ikke deltage ved dyrskuer, det er kun DTF heste
    hvilket faktisk er lidt snyd for Irish Cob er en eu-anderkendt race det tror jeg faktisk ikke tinker er (ret mig hvis jeg tager fejl)


  • #9   3. feb 2013 Ja det ved jeg godt, med hvorfor de fik den ret og hvordan de fik den er en helt anden sag, som jeg ikke vil diskutere
    men stadig væk er det for dårligt at vi ikke kan stille IC til skuer og at irish cob ikke kan få lov til at udskrive dk-pas netop fordi vi er underlagt EU regler om alt andet, så burde vi EU-race også have den fordel


  • #12   3. feb 2013 Vil lige rette længere oppe ang. st. hestedag - den er ja primært for blandingheste - MEN MEN MEN - det er der vi afholder vores internationale kåring for Irish Cob Ltd -netop fordi vi ikke må komme på dyrskue - da vi ikke registreret er under LU. Og der bliver de både racegodkendt og kåret alt på samme dag... Så der er også racerene heste på st. hestedag smiley www.theirishcobsociety.dk - som registrerer under moderstambogen i Irland

  • #13   3. feb 2013 Super! Det er godt at vide Tina. Så må jeg da overveje Store Hestedag smiley - Det er i hvert fald tættere på hvor jeg bor, så det ville være perfekt, hvis det altså skulle blive realistisk for os at deltage.. smiley

  • #15   4. feb 2013 Lige præcis Camilla - og der´for har vi de to foregående år - haft vores internationale kåring der smiley Og igen her i 2013 - denne gang er det meníngen - det skal forløbe over begge dage og ikke kun lørdag som de foregående år... smiley


  • #16   4. feb 2013 Jeg havde min hingst highway med i 2012 til irish cob kåring og det var en dejlig dag. Jeg kommer bestemt med ham igen i år og synes at det er skønt hvis det bliver begge dage i år.

  • #18   5. feb 2013 Vi vil glæder os til at se dig Bonnie og Kenzo'e Highway igen i 2013 - og se hvordan han har udviklet sig - hvilket han helt sikkert har smiley Kan jo bare se på egen hoppe der blev 4 i september - hvor meget der er sket det sidste års tid.

    Og Camilla ja det er dejligt - der også er nogle steder, hvor vi godt må komme smiley


Kommentér på:
Spørgsmål ang. kåring

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce