Overvågning og det første føl {{forumTopicSubject}}
Hej alle avlere
Jeg skal til Juli have mit aller aller første føl.. eller det skal min yndlingshoppe selvfølgelig men det er vores begges første !
Det er med meget spænding og mareridt om natten allerede nu! Jeg er mildest talt pisse nervøs og spændt..
Jeg ved der er lang tid endnu, men forfanden det er nervepirrende
Jeg har jo læst alt, og går på en uddannelse der også handler om heste og ved jo næsten alt der kan gå galt.. så jeg ser nok lidt spøgelser overalt og tjekker hende hver dag! både patter og bagi.. hun er sund og rask og dyrlægen har scannet hende 2 gange og siger alt ser fint ud
Men puhha har nok bare lidt brug for at slå koldt vand i blodet
Men jeg har så tænkt mig at få sat et overvågningskamera op samtidig med folealarm. men hvilke overvågningskameraer og folingsalarmer er bedst??
Hvad har I gode og dårlige erfaringer med? og har i udover det gode råd til at man kan slappe lidt mere af? eller bare en solstrålehistorie om en god foling?
PÅ FORHÅND TAK
dec 2003
Følger: 140 Følgere: 139 Heste: 33 Emner: 24 Svar: 63
Hoppen kan også efter fødslen være så træt at hun forsøger og ligge sig ned og slappe af, og det kan ligne kolik tilfælde, for livmoderen begynder allrede efter at børen er smidt at trække sig sammen, og så får de opkneben maven og ligner noget der er løgn.
Men føler du hun har besvær med at få den lille ud, så kan du hjælpe hende med at holde føllet ude indtil hun får en presse ve og så holde den på plads, mens hun igen får en ve, og lige så snart den lille er presset ud, slipper du bare og lader den ligge hvor den lander. Så skal de nok slev finde hinanden.
Det er en lige stor oplevelse hvergang, man ser sådan en fødsel.
Men de klarer somregel det hele selv, du skal bare være der til at hjælpe den lille hvis det er nødvendigt. Og heldigvis er det sjældent det er nødvendigt.
Held og lykke med fødslen
okt 2009
Følger: 40 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 461
De fleste islænder folk har også sagt at jeg bare ska holde øje og så ellers lade hende være.. årh jeg sys bare det er så svært.. jeg er også bare en pyllermor af 1.klasse xD
jun 2005
Følger: 187 Følgere: 237 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
Så prøv lige at spørge om jeg var nervøs
i flere uger optil var jeg dødnervøs, og syntes bare jeg kunne se og mærke der var noget galt, men kl 3 om natten på terminsdagen lå der et lille føl da jeg var ude og tjekke
Hende af min fik lov til at fole ude hvor der var godt med plads, men jeg rendte nu ude ved hende engang imellem (også optil) og daa det var ved at være op over, der opsøgte hoppen mig selv
men i kan da lige se lille faxnir, et billede fra den morgen han blev født
okt 2009
Følger: 40 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 461
Hvor er han dog dejlig Rebecca
jun 2005
jan 2008
Følger: 30 Følgere: 47 Heste: 12 Svar: 36
Du er velkommen til at skive besked hvis du er interesseret i at leje den.
sep 2007
Følger: 80 Følgere: 68 Heste: 19 Emner: 6 Svar: 1.595
jun 2005
nov 2007
Følger: 64 Følgere: 63 Heste: 12 Emner: 74 Svar: 712
maj 2011
Følger: 18 Følgere: 14 Heste: 6 Emner: 21 Svar: 131
jan 2008
Følger: 30 Følgere: 47 Heste: 12 Svar: 36
Overvågning og det første føl
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside