{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kåring bidløs?
  • #1   9. mar 2013 Tror godt, man kan vise den til ridebedømmelse bidløs, men nok ikke bygningen, da der kræves trense uden næsebånd...

• #2   11. mar 2013 Til bygningsbedømmelse skal de vises med bid på. Er faktisk ikke helt sikker på om det er samme regler til kåring som til stævne, men det vil jeg da egentlig også gerne vide.. Følger lige med her..

• #3   11. mar 2013 Har snakket med et par forskellige inde fra DI nu. Ingen ved det. smiley
    Nu har de sat sig for at undersøge det, og ringer tilbage til mig.

Dog mente den sidste dame, at reglerne for bid til kåringer var ret løse?

• #4   11. mar 2013 Spændende. Skriv gerne her når du får svaret. Jeg vil jo gerne ride bidløst på min Hilling, men planen er da at hun skal kåres..

• #5   11. mar 2013 Skriver svaret her inde så snart de ringer tilbage. smiley

Jeg har også leget med tanken om at Jódís skulle det. Men hun har aldrig været redet med bid, og skal det heller ikke hvis det står til mig.
    Det næste er så, om man stadig kan få en anden rytter til at vise sin hest, eller om man skal det selv. Men hvilken rytter ville tage bidløse heste ind?

• #6   11. mar 2013 Den, der viser hesten frem til ridebedømmelsen, må da for pokker tage hensyn til ejers ønsker - der er da absolut ingen grund til at smække et bid i munden på en hest, der aldrig har prøvet det før, bare fordi rytteren ikke synes, den skal rides uden ...

• #7   12. mar 2013 Enig med cæcilie. Desuden er min holdning at enhver rytter som ikke mener bidløs er lige så godt som bid, ikke dygtig nok til at ride min hest.
    Jeg er ret sikker på at Julie Hammer gerne vil vise hesten bidløs. Det er hende jeg vil bruge hvis jeg ikke selv bliver dygtig nok.
    Hun er ikke så kendt, men hun er en af de dygtigste ryttere jeg kender og så træner hun på hestens præmisser.

• #8   22. mar 2013 Hej folkens!
    De har haft det oppe at vende i avlskommiteen, og mener at hesten skal fremstilles med bid. Men det er ikke et endeligt svar. De har nemlig ikke noget decideret at skulle have sagt, og venter derfor på skriftligt svar fra "de højere magter". smiley
    De kan godt forstå det er underligt man godt må stille stævner bidløst, når man ikke (umiddelbart) må til kåring. De synes derfor spørgsmålet er yderst relevant, og vil gerne have det afklaret.

Jeg er blevet bedt om at skrive spørgsmålet skriftligt, så de der inde som vil undersøge det, har en konkret bagrund for at gå videre med det - nemlig at en rytter har spurgt.
    Det gør jeg selvfølgelig.

Er der nogen som har forslag, ideer synspunkter som jeg burde have med?
    Jeg forelægger mit eget eksempel, nemlig at hesten adrig har været vandt til et bid, og derfor ikke vil blive fremvist under sine optimale forhold, som man jo ellers tilstræber sig at vise dem under.

Håber at høre fra jer. smiley

Hilsen Mette

• #9   22. mar 2013 Ih hvor dejligt.
    Et godt argument kunne også være at ikke alle heste faktisk egner sig til at gå med bid og vil finde det ubehageligt bare at stå med det på, hvilket vil lede til koncentrationsbesvær og stor irritation hos hesten. (Sådan en hest har jeg selv haft nemlig, hun blev super hidsig af bidet)

Og så er der jo argumentet om at man sagtens kan træne vise hesten lige så godt uden bid hvis man bare er dygtig nok, og det burde jo heller ikke gøre nogen forskel for dem der skal bedømme.

• #10   22. mar 2013 Jeps.
    Må jeg nappe det? smiley

• #11   22. mar 2013 Gerne smiley Er der mulighed for at man kan få lov at se brevet når du er færdig med det?

• #12   22. mar 2013 Selvfølgelig. Skrivet det i aften, og så kan jeg lægge det herind så I kan se/komme med ideer til forbedringer. smiley

• #13   22. mar 2013 Fedt, fedt. Men der er ikke vildt mange bidløse herinde, måske du kunne dele det nogle andre steder også for at få flere svar? Ellers kan jeg godt gøde det for dig hvis du synes smiley

• #14   22. mar 2013 Jeg deler det i andre foraer. Har også overvejet joras? smiley

• #15   27. mar 2013 Lyder som en fin Ide. Nu ved jeg dog ikke hvor mange bidløse der lige er derinde. Nogle steder bliver man bare mødt med en negativ stemning når man snakker om bidløs ridning. Men det er da værd at prøve i hvert fald smiley Men ellers synes jeg du skal prøve i nogle grupper herinde hvor der er flere bidløse samlet.

Kommentér på:
Kåring bidløs?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce