{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
465 visninger | Oprettet:

Kåring bidløs? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Nu har jeg i en anden gruppe lagt spørgsmålet ud angående, om man må ride en islænderkåring bidløst. Ingen vidste rigtig noget, så jeg kontaktede DI. I halvanden uge nu har spørgsmålet været taget op i DI, fordi der åbenbart ikke er regler sat for det.
Avlskomiteen har haft det oppe på møde, og mener at hestene skal fremstilles med bid. Men de vil gå videre med det, fordi de egentlig er enige i, at det er en unødvendig regl i og med, at man godt må starte stævner uden bid.

Jeg er blevet bedt om jeg vil skrive en skriftlig henvendelse til DI så de har et konkret eksempel at gå ud fra når de går videre til "de højere magter" med spørgsmålet. smiley
Jeg tænkte om der var andre som gerne ville komme med ideer/inputs til den mail jeg skal skrive?
Jeg fremlægger umiddelbart mit eget eksempel, hvor min unghest aldrig har været redet med bid, og det derfor ikke vil være optimale forhold for hende at blive vist med bid til en kåring.

Meninger og forslag - også til den mail der skal skrives - er velkomne. smiley

Hilsen Mette

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kåring bidløs?
  • #1   23. mar 2013 uh et interessant spørgsmål.. jeg må nok lige tænke lidt over argumenter, da jeg er enig med dig, jeg kan nemlig ikke se hvorfor det ikke kan være valgfrit, hvis det er sådan hesten viser sig bedst..
    man kan self stille spørgsmålet hvorfor det er vigtigt at de rides med bid? er der nogen speciel funktion ved biddet som man gerne vil se til kåring men som man ikke behøver se til et stævne..? jeg ved det ikke, men jeg tror det umiddelbart ikke smiley

Kommentér på:
Kåring bidløs?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce