Låst i hele kroppen og lidt skæv ryg hest {{forumTopicSubject}}
Hvor meget ville I gå igennem for jeres heste med disse problemer..? Min hest har haft en gang fys og en gang kiro.. Men da dette ikke rigtig er i orden endnu skal jeg snakke med kiro/heste dyrelæge på mandag om hurtigere tid .. Pt går han med mange smerter, og uvisheden om hvornår han egenligt kommer i gang med ridningen igen plager mig.. Mest med hans smerter, som er værst om vinteren .. Jeg skulle longere ham, men bare det at han skal trave gør ondt .. Han lægger ørene ned, giver nogle hop, og kan faktisk ikke forsvare sig selv på folden, da han ikke rigtig kan komme op med bagparten.. Ligeud i trav er det ikke så slemt.. Han galopere også underligt skævt på folden.. Er bange for det bliver en meget dyr omgang .. Nogle siger til mig han burde måske få fred i stedet .. Selv gnisten i hans øjne er væk .. Kun når der er foder og han bliver masseret kommer gnisten lidt igen .. Hvad er jeres mening eller holdning til dette, og hvad ville I gøre?? For hold da fast jeg savner at ride, og har knap nok redet i snart et halvt år nu
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Håber ikke den er så gal med Fleur, hun er også skæv men kan da longeres og bevæge sig uden at blive sur - det er kun når man trykker på rygmusklerne
Men hvis hesten ikke kan behandles inden for rimeligt tid så dens smerter og symptomer nedsættes drastisk, så vil jeg ikkee mene det er fair at lade hesten gå rundt og have ondt og være så udsat.
maj 2011
Følger: 25 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 57
maj 2011
sep 2007
Der er intet galt i gerne at ville have en ridehest, ej heller at man ikke vil bruge uendelige penge på hesten :o). Derfor har jeg også gjort det klart for mig selv at Fleur skal vise bedring efter osteopaten har været her, eller hende der kommer skal have en forklaring/løsning på det.
For jeg har ikke råd til røntgen og at sende en hest i røntgen man muligvis får af vide har kissing spines e.l er ikke fedt. Så hellere at hun aflives end at hun sendes videre med beskeden om at hun ikke må rides.
maj 2011
sep 2007
Fleur er også kun 7år og en skøn pony, jeg har ikke redet hende siden jeg begyndte at passe hende, kun været på jorden fordi hun har ondt. Men en ostopat koster jo så skal lige ha' til det først - hun lider dog ikke af bare og gå.
Det er røv hvad dårlig ridning, dårlig sadel mm. kan gøre.
Men sådan er det desværre bare. Fleur er en skøn hest og ville være skønt at have hende for evigt men pengepungen skal der også tænkes på.
maj 2011
sep 2007
Håber jeg bestemt også :o) Havde en massør ude som mente at der skulle en behandling til ved en osteopat også ville man begynde og kunne genoptræne, men vil ikke få for mange forhåbninger. Desværre er penge der først om to måneder, så der er lidt vente tid.
okt 2005
Følger: 41 Følgere: 63 Heste: 19 Emner: 3 Svar: 87
Du ved inderst inde hvordan du har behandlet din hest og har givet den gode minder, så er det også dig der må tage ansvaret nu:-(( selvom det måske betyder at jeres veje skal skilles.
Håber du finder det rigtige valg:-)
mange medfølende hilsner Helle
Låst i hele kroppen og lidt skæv ryg hest
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside