{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.536 visninger | Oprettet:

Låst i hele kroppen og lidt skæv ryg hest {{forumTopicSubject}}

Hvor meget ville I gå igennem for jeres heste med disse problemer..? Min hest har haft en gang fys og en gang kiro.. Men da dette ikke rigtig er i orden endnu skal jeg snakke med kiro/heste dyrelæge på mandag om hurtigere tid .. Pt går han med mange smerter, og uvisheden om hvornår han egenligt kommer i gang med ridningen igen plager mig.. Mest med hans smerter, som er værst om vinteren .. Jeg skulle longere ham, men bare det at han skal trave gør ondt .. Han lægger ørene ned, giver nogle hop, og kan faktisk ikke forsvare sig selv på folden, da han ikke rigtig kan komme op med bagparten.. Ligeud i trav er det ikke så slemt.. Han galopere også underligt skævt på folden.. Er bange for det bliver en meget dyr omgang .. Nogle siger til mig han burde måske få fred i stedet .. Selv gnisten i hans øjne er væk .. Kun når der er foder og han bliver masseret kommer gnisten lidt igen .. Hvad er jeres mening eller holdning til dette, og hvad ville I gøre?? For hold da fast jeg savner at ride, og har knap nok redet i snart et halvt år nu

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Låst i hele kroppen og lidt skæv ryg hest
  • #1   9. mar 2013
    Håber ikke den er så gal med Fleur, hun er også skæv men kan da longeres og bevæge sig uden at blive sur - det er kun når man trykker på rygmusklerne smiley

Men hvis hesten ikke kan behandles inden for rimeligt tid så dens smerter og symptomer nedsættes drastisk, så vil jeg ikkee mene det er fair at lade hesten gå rundt og have ondt og være så udsat.

• #2   9. mar 2013 Håber jeg heller ikke for dig .. Det er simpelthen ubehageligt og gå rundt og tænke.. hvor ondt har han det i dag.. bliver det bedre etc. Uvisheden er virkelig det værste.. Kiro sagde sidste at han var meget slemt låst, lidt alvorligt nærmest .. Og han havde virkelig mange smerter.. smiley Men man elsker jo dyret ikke? og vil jo så gerne kunne fikse det .. For hvis han måske bliver fikset, så er chancerne for at det ikke kommer igen lille, og ville han kunne klare at komme op i lc i dressur f.eks. At se ham græsse ved siden af mig, at vrikke med hovedet af nydelse og min massage.. Jamen det giver jo lykke helt ind til knoglerne... Men må tilstå, jeg savner virkelig rideverden, og er bange for jeg virker for ego ved at sige at jeg gerne snart vil i gang, da jeg kan mærke det er det jeg vil .. og vil sq ikke sende ham videre hvis de nu ikke overholder reglerne..

• #3   9. mar 2013 Og er bange for at lyde endnu mere ego ved at sige, jeg kan ikke smide alverdens penge i det, for hvad nu hvis han skal have kiro eller fys hver månede.. og måske smertestillende.. det er jo ikke fair? det er bare, ellers er han sq en glad hest når jeg er hos ham og bare hygger om ham

• #4   9. mar 2013
    Der er intet galt i gerne at ville have en ridehest, ej heller at man ikke vil bruge uendelige penge på hesten :o). Derfor har jeg også gjort det klart for mig selv at Fleur skal vise bedring efter osteopaten har været her, eller hende der kommer skal have en forklaring/løsning på det.
    For jeg har ikke råd til røntgen og at sende en hest i røntgen man muligvis får af vide har kissing spines e.l er ikke fedt. Så hellere at hun aflives end at hun sendes videre med beskeden om at hun ikke må rides.

• #5   9. mar 2013 Krikken: lige præcis .. Man vil jo gerne det bedste.. Men pengene skal jo være til det .. og det er jo mange penge at smide til i røngten for at få at vide den ikke kan bruges .. lyder måske lidt ego, men det er jo sandheden .. Jeg vil kun det bedste.. Han er min første hest, og har virkelig ikke fortrudt han kom til mig .. For han har jo åbenbart haft ondt i laang tid jo.. Han er kun 10 år..

• #6   9. mar 2013
    Fleur er også kun 7år og en skøn pony, jeg har ikke redet hende siden jeg begyndte at passe hende, kun været på jorden fordi hun har ondt. Men en ostopat koster jo så skal lige ha' til det først - hun lider dog ikke af bare og gå.

Det er røv hvad dårlig ridning, dårlig sadel mm. kan gøre.

Men sådan er det desværre bare. Fleur er en skøn hest og ville være skønt at have hende for evigt men pengepungen skal der også tænkes på.

• #7   9. mar 2013 Ja det er utroligt .. Shaggy er kun blevet redet i en gammel brugt saddel igennem hele hans liv, uden at den blev tjekket .. Sådan noget kan pisse mig meget af, for nu lider hesten under det ..! Håber virkelig for dig at I kan komme i gang på en sund og rar måde smiley

• #8   9. mar 2013
    Håber jeg bestemt også :o) Havde en massør ude som mente at der skulle en behandling til ved en osteopat også ville man begynde og kunne genoptræne, men vil ikke få for mange forhåbninger. Desværre er penge der først om to måneder, så der er lidt vente tid.

• #9   10. mar 2013 Det er ejerens pligt at vurdere sin hest - og hvornår det er på tide at sige farvel. Hvis din hest har store smerter og pengene ikke er til det ville jeg få den aflivet. Lad være med at sælge/give den væk som foldbums du ved aldrig hvordan det ender.
    Du ved inderst inde hvordan du har behandlet din hest og har givet den gode minder, så er det også dig der må tage ansvaret nu:-(( selvom det måske betyder at jeres veje skal skilles.
    Håber du finder det rigtige valg:-)
    mange medfølende hilsner Helle

Kommentér på:
Låst i hele kroppen og lidt skæv ryg hest

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce