{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.572 visninger | Oprettet:

Låst heste inde! {{forumTopicSubject}}

Hej hg'ere,

Jeg har mine heste hjemme ved de gamle, og min bror har værksted i samme bygning. Vigtige ting plejer vi altid at have låst inde et andet sted.
Her til morgen kommer jeg så over for at skulle lukke ud, og finder at der er en hængelås på alle døre.. Min bror har så været doven, og ikke gider låse tingene inde, og har uden at informere mig om det, låst til hele stalden. Jeg kunne ikke komme ind, og vidste ikke noget om hvor nøglen var. Jeg sagde så til dem, at det ikke var okay - brugte eksemplet med, hvis nu der var opstået brænd... Men de blev faktisk sure over, at jeg reagerede sådan - de kan altså ikke se problemet i det..
Findes der ikke en regel omkring dette?
I må meget gerne komme med links så jeg har noget fysisk at vise dem - de forstår det nemlig ikke ellers..
Eller links til skrækhistorier herom?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Låst heste inde!
  • #1   29. jan 2016 Jeg kender ingen regler eller skrækhistorier, men jeg havde heller ikke været særlig glad for det hvis det var mine heste. Det er jo ikke kun brand, som kan opstå... I "ulykker"/farer, er det meget dumt at bruge tid på at finde en nøgle... smiley

• #2   29. jan 2016 Ubehageligt.
    Mener da der er en eller anden regel om, at de ikke må være låst inde. Hvis der nu skulle opstå en brand.

• #4   29. jan 2016 På den gård hvor min hest er opstaldet, er ca 40 af hestene låst inde om natten, så ret sikker på der ikke er nogen lov imod det.

• #5   29. jan 2016 Hvis der skulle opstå en brand? Så er det så smart at brandvæsnet enten kan klippe hængelåsen over, eller slå døren ind.
    Men selvfølgelig skulle du have været informeret omkring dette og jeg syntes heller ikke det er smart at have låst stalddøren, kan ikke se hvordan det er mere besværligt at låse de bestemte døre inde i staldbygningen.

• #6   29. jan 2016 Men i det mindste skal du da vide hvor nøglen er!

• #7   29. jan 2016 I forhold til brand, så bor jeg et sted, hvor det vil age brandvæsnet ca. 20 min at komme ud.. Så ville det være rart at kunne redde dem ud inden.. :3

Jeg synes personligt at det er helt forkert, og er der ikke en lov om det, synes jeg der burde være smiley

Men ja.. Dårlig start på dagen :3

• #8   29. jan 2016 Så vidt jeg ved er det faktisk ulovligt at låse ind til en bygning med levende dyr (altså stalde må ikke låses) lige præcis fordi der kunne opstå brand eller lignende.
    Jeg ser lige om jeg kan finde reglen smiley
    RETTELSE
    Beklager jeg kan ikke finde det smiley men så vidt jeg kan se kan der vidst opstå problemer med forsikringen.

• #9   29. jan 2016 Tvivler på der en regl, passet. Svin, og jo nærmest et krav at der var låst lukket så ingen kunne slæbe bakterier ind. Og ja kommer brændvæsen ud, så får man. En ødelagt dør. Rent sikkerhedsmæssigt nej syntes jeg ikke der skal være låst, for ja især brænd. Er man ikke hjemme, så skal andre hurtigt kunne komme ind og få heste ud. Så jeg syntes ikke det er ok at låse ind til hestene og slet ikke uden at sige det. Var blevet rasende smiley så kan sagtens forstå du er frusteret.

• #10   29. jan 2016 Hvis det er en landbrugsejendom ville jeg tjekke op med forsikringsselskabet omkring låsning af bygninger.
    Er værksted og stald i samme rum i bygningen? Vi har selv værksted og stald i samme bygning men i hvert sit rum og stalden er altid åben men alt andet låst om natten og når vi ikke er hjemme.
    Vi SKAL ikke låse iht. vores forsikring fordi det er landbrug - men gør det alligevel - har ikke lyst til at komme hjem til tømt sadelrum. Men stalden ville vi ALDRIG låse!
    mvh Ponymor

• #11   29. jan 2016 Mette: Det tror jeg så ikke det er, heste går ind under kategorien husdyr ligesom svin - og kender rigtig mange svinebestande hvor døren er låst når der ikke et medarbejdere i stalden. Især SPF svin er ofte låst inde smiley

Men jeg ville nu ikke selv låse mine heste inde.

• #12   29. jan 2016 Hestestald og værksted er i samme rum, ja.. - min bror plejer så selvfølgelig at tage hensyn til dem når de er kommet ind smiley
    Det er bl.a. En varmeblæser vi har, som jo er noget dyr. Den plejer at være låst inde i en anden del af stalden, så derfor plejer det ikke at være noget problem.
    Vi bor op til en stor vej, og dørene deroppe mod er ALTID låst, men døren ned til gårdspladsen og om til møddingen har vi aldrig låst før, netop af hensyn til hestene.

Hvis jeg nu fortæller, at en anden har låst, så kan de udemærket godt forstå det er forkert, men så snart det er dem selv, kan de ikke se problemet.. Derfor havde en lov været rar at kunne vise dem, men det kan jeg forstå, at man ikke kan finde smiley

Jeg reagerede bestemt også til den voldsomme side, så jeg håber da det har været en øjenåbner for dem, men tvivler..

• #13   29. jan 2016 Langt de fleste rideskoler her i stor kbh låser stalden for natten.
    Tænker at risikoen for idioter, der vil "lege" med hestene måske er større her på egnen end risikoen for brand?

Mine går i løsdrift, så de kan ikke rigtig låses inde smiley

• #14   29. jan 2016 Er den nemme løsning så ikke bare, at du ved hvor nøglen er, eller at der anvendes kodelås på døren. Så er problemet vel mere eller mindre løst? smiley

• #15   29. jan 2016 Reje: problemet er for sig heller ikke, at der er blevet låst.. Eller jo, det er jeg stadig i mod.. Men dét at da gør det uden at informere mig, og ikke ligger nøglen et synligt sted....

• #16   29. jan 2016 Jeg var virkelig blevet gal og havde ringet og sagt han skulle komme og låse op med det samme...

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #17   29. jan 2016 Måske så han det ikke som noget problem/en fejl at stalden blev låst smiley

og måske er det din reaktion på så "lille" en ting der gjorde dem sur smiley

Kommentér på:
Låst heste inde!

Annonce