{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

hest som opføre sig undeligt {{forumTopicSubject}}

hej alle, je fik lige lyst til at skrive herinde angående min mors søde tinkerhoppe bellami

hun er til tider lidt en udfordring på den måde at hun kan være meget svingene af følsomhed, hun er en meget sød høflig stille hest, men også legesyg glad og arbejdslysten

lige nu får vi hjælp til hende af en adfærdsbehandler, efter det i eferårert gik meget ned af bakke med hende, hun var meget utryg ja næsten alle steder, farede sammen for et godt odr med jævne mellemrum båre i ridehus og ude på gåture, hun var tydeligt utryg og lignede en der forventede hovedet faldt ned i hovedet på hende ved en hver lejlighed,..

inden da havde vi en lidt turbolent men god sommer, mine forældre blev skildt, og hesten som altid har stået hjemme kom i opstaldning, og det tog hun pænt, og vi havde en lang god periode hvor hun var helt rolig og vi kune gå lange ture hvor hun bare slappede af og nød det, og vi kunne ride hende ligeså fint i ridehuset i ro og afslappethed, men da efteråret kom så vendte det som sagt.
det er jo ikke usædvenligt at de fjoller lidt når det blæser, og de er frisk når vejret skifter, men det her var temmeligt volsomt,,, og ja, jeg ville bare sådan ønske at man kunne spørge hende hvad der dog er galt, og lytte til hendes bekymringer.

vi har som sagt en adfærdsbehandler på siden d.1. 1 og det går fremad med hende, men det er en meget langvarig process at få hende til at stole på verden.
hun er virkelig den sødeste hest man kan tænke sig, hvis vi har hende løs i ridehus og øver lidt stille fridressur med hende, og hun bliver bange så vælger hun oftest at blive hos os frem og for flygte, og og bliver hun så bange at hun løber lidt væk så kommer hun straks igen , hun vil virkelig gerne men hun har bare sin usikkerhed imod sig

så tænkte på om der er nogle her i gruppen der har erfarrign med at have en bange hest, og at få en til at snakke med den


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hest som opføre sig undeligt
  • #1   29. mar 2013 billedet er fra 2012 hvor hun kun lige var ryttervandt, som i kan se var alt som det skulle være der, hun er meget tryg ved os og tilridning har der nærmest ikke været noget af, da hun har fuld tillid til mig og min mor som ejer hende...

    hendes føltid var lidt trist da hun 4,5 måned gammel måtte undværre sin mor, hun var meget syg i lungerne og vi måtte lade hende gå til himmel.
    derudover var hun så uheldig som lille at få et fjederled om benet og hun og de andre heste stak af i vild panik over markerne, det hele endte heldigvis godt, ingen kom noget til,, men tænker lidt o sådan en oplevelse kan have betydning, hun er meget følsom jo, synes ihverfald det var relavant


  • #2   29. mar 2013 jeg kan desværre ikke hjælpe smiley
    men hold da op en lækker hoppe smiley


  • #3   31. mar 2013 ja hun er bare jordens dejligeste hoppe, hun er virkelig virkelig sød og dejlig, bare ærgerligt hun er så usikker

  • #4   31. mar 2013 ja smiley

  • #5   27. jan 2014 jeg fik lyst til at give en update på søde bellami
    sidste år fik vi en til at snakke med hende og fin en rigtig fin beskrivelse af hende,, rigtig god oplevelse.
    men jeg oplever at hendes personlighed er lidt af en udfordring da hun er meget spontan og impulsiv,, mere end hun egentligt er bange
    og det passer rigtig godt på hende!

    nå men eftersom jeg selv intrasere mig rigtig meget for denne her spirituelle verden har jeg selv gjort nogle få forsøg med telepati men min forhåndværende hest, og med succes!
    det har givet mig lidt blod på tanden til at måske arbejde lidt med søde bellami gennem telepati
    men lige nu er jeg lidt på bar bund hvor jeg ligesom skal starte,, da det jo er meget personligheds relateret at hun laver sine hop,, hmmm ved jo fra mig selv at når man bliver overrasket og laver et hop så er det jo ikke noget man selv rigtig er herre over, og det er svært at kontrollere sin reaktion selvom man egenligt godt ved at der ikke er noget at være bange for smiley
    vi starter på undervisning hos adfærdsbehandler i midten af februar

    har så fundet ud af hun er bange for en ene ende af ridehuset fordi der er et hul i væggen hvor vinden suser og giver en skummel lyd,,, eller det er jeg i hvert fald ret sikker på smiley
    så tænker at starte med at forklare hende at det er hullet der giver den lyd hun ikke bryder sig om og at det er bare en vinden og det ikke er farligt

    jeg tror jeg vil skrive ned så jeg kan følge op på om der sker forbedringer/forandringer herefter smiley


  • #6   27. jan 2014 okay lige nu oplever jeg noget jeg finder særdeles interasant!

    hvordan skal jeg forklare det,,, jeg har på ingen måde haft til formål at kontakte bellami nu,, men ligepludselig nuher blev/bliver jeg nærmest bombarderet med et meget tydeligt billed af vores situartion

    jeg oplever en helt utroligt følelse af klarsyn ift. hvad bellamis problem er, via fornelmmelse og billeder har jeg ligenu en åbenlys fornemmelse for hvad bellami oplever:

    ting der er simple at forstå skræmmer ikke bellami,, hesten der sparker på væggen fx det ved hun hvad er og er ligeglad med, ting der ligger og flyder, nye objekter på ridebanen og andet der er til at tage og føle på synes hun er ok, og er hun i tvivl vil hun blot have lov at se det nærmere og så er det okay

    men lyde fra situartioner hun ikke kender og kun kan høre gør hende let forskrækket, følelsen af at kunne høre at der foregår noget men at hun ikke kan se hvad , det bryder hun sig ikke om.
    + hun let lader sig distrahere så hun lettere bliver overrasket når der foregår meget omkring hende

    hullet i enden ridehuset gør hende usikker fordi hun ikke forstår hvor den lyd kommer fra,
    heste og mennesker og andet der passere udenfor ridehuset gør hende usikker
    især hvis hun høre en hest løbe udenfor, for hvorfor løber den?

    jeg aner ikke hvor meget jeg selv tror på det her, men jeg har før prøvet at have følelsen af ligepludselig at se noget fuldkommen klart
    om det bare er min fantasi der spiller mig et pus eller om belami har taget kontakt til mig for at fortælle mig det her, aner jeg ikke

    men lige nu er jeg overhovedet ikke i tvivl om hvad der gør hende bekymret

    og når jeg vil snakke med hende så vil jeg prøve at snakke med hende om de ting hun kan høre udenfor

    hmmm ved ikke helt hvad jeg skal tro om mig selv ligenu smiley


Kommentér på:
hest som opføre sig undeligt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce