{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Letridning Vs. nedsidning
  • #3   19. maj 2013 Hvis du er god til at sidde uden at bumpe i sadlen og med meget rolige hænder i trav, så kan du efter min mening selv bestemme hvad du lige er i humør til, men der er dsv. mange der bumper rigtig meget, der sidder og rykker hesten i munden når de laver nedsidning. Så lad vær hvis du hopper:) (men det skal dog trænes, så få muligvis en ud der vil longere dig på hesten, så de ikke går ud over den;))

  • #4   19. maj 2013 Jeg bruger altid letridning de første 10-20 meter når jeg rider trav, for at bekræfte overfor hesten det er rigtigt, nu rider vi trav. Jeg træner faktisk også en del uden sadel, så derfor sider jeg godt i nedsidning også. Jeg foretrækker at side i nedsidning, da jeg lettere kan arbejde med hesten på den måde. Det er fx lettere at dirigere med schenklen i nedsidning frem for letridning. smiley

  • #5   19. maj 2013 Tak for svar! smiley

    Karoline: Har flere gange fået afvide at jeg sidder meget stille i sadlen når jeg traver, så tror jeg vil prøve at blive ved med at ride nedsidning smiley

    Men bliver hesten ikke øm i ryggen hvis man sidder nedsidning vær gang?..


  • #7   19. maj 2013 Caroline: Haha smiley Havde også tænkt på om man fik højrer el. lavere karaktere til stævner når man feks. rider letridning?.. smiley

  • #8   19. maj 2013 Jeg synes det kommer meget an på hesten.
    Jeg fik engang at vide, at jeg altid skulle starte hesten i letridning i trav, for at skåne og lette ryggen i opvarmningen.
    Dog kan nogle heste godt blive forstyrret af det. Gør det f.eks ikke på de unge vi har. Er kun de lidt mere trænet heste jeg gør det på.
    Dog gør jeg det også altid når jeg træner på volter, netop for at gøre det lettere for hesten og hjælper den frem med en drivende opsidning.
    Til stævner er det forskelligt om jeg gør det eller ej. Jeg er også en dør til diagonaler. Men hvis hesten er ved at rende fra mig (Gjola) så rider jeg ofte letridning for at få hende ned og med mig smiley


  • #10   19. maj 2013 Min er ung, så jeg tør slet ikke give mig til at hoppe rundt på ryggen af ham endnu, haha ... min balance og evne til at ride nedsidning er blevet svækket, efter jeg fik unghest, det kan godt nok mærkes. Men på bane foretrækker jeg nedsidning, eftersom han der traver mere kontrolleret, og jeg kan korrigere ham med mit sæde, hvilket er svært i letridning, samtidig med at jeg bedre kan bruge mine ben. Men han har en meget stor trav, så det er fandeme svært at holde røven i sædet, når han først er i gang xD

  • #11   19. maj 2013 Vofah har også en mega lækker trav, absolut en af hendes bedste gangarter, så jeg kan svært sidde ned smiley
    derfor har jeg brugt at ride tur uden sadle, så jeg bedre kunne følge hendes bevægelser og jeg oplevede at hun blev blødere at ride, og fik ligesom mindre stress. Lidt som de andre beskriver at man ikke bruger letridning til ungheste, så var det også rart for hende at "få fred" på ryggen ved nedsidning uden sadle, i forhold til letridning smiley


  • #12   19. maj 2013 Før jeg fik egen hest red jeg altid nedsidning, men eftersom jeg fik min egen hest og en fast underviser, har jeg fra start fået at vide, at jeg skal lave nedsidning. Mest for at skåne hestens ryg, men selv føler jeg også at min hest kommer i bedre balance i traven, når jeg laver ledridning.. Jeg har overvejet at lave lave nedsidning til stævner, men jeg føler mig lidt som en sæk kartofler, Haha smiley

  • #13   19. maj 2013 Til stævner rider jeg stort set altid letridning i frygt for at hesten misforstår mine signaler, og evt kommer til at lave et galopanspring hvis jeg sidder ned smiley Det gjorde min gamle hoppe altid, og lige siden hende har jeg pr automatik altid bare redet letridning på ovalbane... Dum vane egentlig, men jeg gør det bare helt ubevidst smiley

  • #15   19. maj 2013 Tak for svar! smiley

    Tror jeg er blevet enig med mig selv om, at de første 5-10min i trav vil jeg ride letridning, og letridning på volter men ellers bare nesidning.
    Og nedsidning til stævner. smiley
    (Ret gerne hvis det lyder helt forkert)


  • #17   20. maj 2013 mine børn er meget uenige, de syntes det er nemmest på shetlænderen, og det kan man knap kalde en stor taktfast trav med sving ha ha ;D

  • #18   21. maj 2013 Hvis man har en hest med en stor trav, masser bevægelse gennem kroppen og svæv, kan det være svært at sidde på. Så for at man ikke sidder der og bumper hesten i ryggen. Men hvis man har en hest hvor det er let at sidde ned og man er god til at sidde ned og slappe af, og sidde stille, ser jeg intet problem i at sidde ned.

    Selv ridder jeg mest letridning, da jeg har ret svært ved at sidde ned, selvom min hests trav ikke er enormt svævende.


  • #20   21. maj 2013 Min 4 gænger vallak, har tølt som fortrukken gangart, og har tendes til at blive firtaktet trav, selvom den en stor og flot, så ham laver jeg letridning på.

    Min gamle 5 gænger hoppe var derimod meget travtaktet i tølten, og havde den største og sikreste trav, og på hende lavede jeg nedsidning:)

    Synes det kommer meget an på hesten, selv kan jeg bedst lide at lave letridning, men jeg synes også at nedsidning er lettere på heste med stor trav!



  • #21   21. maj 2013 Veg: Er meget enig! smiley

    Josephine: Min hoppe, har en meget stor trav (den er dog meget nem at sidde i) hun har svært med at tølten da den er pasagtig, har en helt ren 3-taktet trav. smiley
    nedsidning el. letridning??..


  • #22   21. maj 2013 Jeg rider storset altid letridning både for at hjælpe hesten med at holde takten og for at skåne hesten smiley
    Jeg rider altid letridning, når jeg rider på volte for at skåne det indvendige bagben smiley


Kommentér på:
Letridning Vs. nedsidning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce