{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bid til springning..
  • #1   4. jun 2013 Jeg springer med alm. to delt bid (:
    Og nogle gange to delt muffebid(:

• #2   4. jun 2013 Springer normalt med et helt normale todelte trensebid. Har egentligt ikke så meget behov for stærkere.

Springer nogle gange med todelt pelham, men det er kun hvis jeg har redet dressur inden smiley

Han kan sagtens rides med kun det alm. trensebid når han springes, men pelhammen er også mest brugt i dressur.

• #3   4. jun 2013 Tredelt muffebid
    Skrifter nogen gange til et alm. Ridebid
    Men kan virkelig godt mærke forskellen smiley

• #4   4. jun 2013 Men et muffebid, ligger jo meget blødere i munden (på nogen heste)? Gør det ved jer at hesten lytter bedere efter? smiley

• #5   4. jun 2013 min er ligeglad hvor stærkt bidet er, han "tager" det stadig(: Så jeg tager bare et blød bid til ham(:

Bryder mig heller ikke meget om at springe/ride med de hårde bid(:

• #6   4. jun 2013 Jeg har sprunget med et 2 delt pelhams bid, men kan heldigvis styre min med alm 3 delt bid nu, hvilket jeg er glad for da de fleste heste bliver hårde i munden af de stærke bid smiley

• #7   4. jun 2013 Cecilie, Kurt &Frida:

Nu er jeg nød til at spørge hvorfor du rider dressur med et pelhamsbid? Det er da et voldsomt bid at ride dressur med? smiley

• #8   4. jun 2013 Altså jeg kan sagtens styre min pony, men for at komme videre og komme lidt højere skal jeg kunne gøre sådan at jeg også kan holde ham tilbage, hvilket jeg har lidt svært ved nogen gange da han godt kan blive lidt ilter smiley Og bare lige jeg bryder mig heller ikke om hårde bid

Men tak for svaret allesammen!

Stine Nygaard Andersen:
    Jeg ved ikke om det bare er mig, men synes det ser lidt vildt ud sådan et pelhams bid, nogle er med kæde var din det? smiley

• #9   4. jun 2013 jeg springer med muffebid

• #10   4. jun 2013 ja min var med kæde.
    Ja det er rigtigt kæden kan godt se lidt vild ud, men når man har fundet den ring kæden passer i til dig og hesten, kan man jo nappe det stykke af som hænger og dingler, jeg ved man også kan få sådan en "stof ting" som sidder hele vejen rundt om kæden, så man slet ikke kan se den, så ser det ikke så voldsomt ud smiley

• #11   4. jun 2013 Og jeg havde sådan en gummi dims under min kæde, for at kæden ikke lagde direkte ind på hesten smiley

• #12   4. jun 2013 jeg springer med mit almindelige tre-delts bid. det går fint:-).

• #13   4. jun 2013 Jeg springer med 3-rings bid smiley Og så har jeg bare tøjlen i den midterste ring smiley
    Min er nemlig også meget ilter smiley

• #14   4. jun 2013 Stine: Ja det er jo nok fordi hesten går godt på det bid? Er det måske ikke det vi alle himler sådan op for? At finde det bid der passer godt til hesten, og som hesten går godt med?

• #15   4. jun 2013
    Cecilie, Kurt &Frida: Jo og derfor spørger jeg dig lige så pænt. Nu ved jeg ikke om du er stævne rytter, men hvis du er det, må det da også være træls at ride med det bid til træning og så ikke kunne gøre det til stævne?

• #16   4. jun 2013 Er ikke stævnerytter, og syntes egentligt ikke det er et voldsomt bid at ride med, eftersom hesten går så fint på den som han gør.

• #17   4. jun 2013 Et pelhamsbid er et voldsomt bid at ride dressur med, min pony går også rigtig godt på det, hun gør fuldstændig som jeg beder hende om, netop fordi det er et så stærkt bid... Derfor er der nok rigtig mange ponyer/heste som vil gå godt på det, ifølge rytteren selv.

• #18   4. jun 2013 Jeg rider med to-delt, har før i tiden redet med tre-ringsbid, men det gjorde bare jeg næsten ikke turde røre tøjlen, så det smed vi væk igen...;-)

• #19   4. jun 2013 Ej, det kommer dælme an på hvordan det bruges - man behøver jo ikke just rive og flå i munden på krikken, og have en mega stram kæde under.

Og du kan egentligt ikke udtale dig om, at biddet er voldsomt mht. Prins og mig, eftersom det er forskelligt fra hest til hest. For vil da sige det er sært at han går ufatteligt pænt med en pelham, men f.eks. er en idiot i sidepull. Hvis han ikke har noget i munden er han en tosse, man kan ligeså godt droppe at lave noget, hvis han har bidløs på. Og det skulle jo være ih og åh så skånsomt osv..

Hvis han har sit trensebid på bliver han komplet stiv i den ene side, men putter man pelham på er han fin. Også selvom man bare skridter for lange tøjler.

Så nej, det er netop ikke voldsomt for os.

• #20   4. jun 2013 Jeg vil da mene at hans stivhed med et alm trense bid er noget der skal arbejdes med istedet for at bruge et skarpere bid. Der er jo en grund til at der er regler til stævner om hvilke bid man må bruge til dressur, og pelhamsbidet er ikke tilladt i dressur og det er der jo nok en særlig grund til - netop fordi det er et skarpt bid, iforhold til mange andre. (ved godt du ikke rider stævner)

• #21   4. jun 2013 Stine: Prøv at høre her. Gider slet slet ikke diskutere det med dig! Jeg rider ham som jeg gør af en grund, jeg får undervisning, og hesten trives. Han er ikke hård i munden, "æder" ikke sin bringe under ridning, og viser ingen tegn på ubehag. Så kan faktisk være ret så ligeglad med hvad du mener jeg burde og ikke burde, og ja, stivheden er da ikke normal, men sidste gang han var ved at være stiv var det bare tid til en omgang kiropraktik, hvilket han selvfølgeligt får.

Og hvor mange heste på 20 er ikke lige begyndt at være stive i leddene?

• #22   4. jun 2013 Du skrev jo at han var stiv når du red ham med alm bid. Og nu er han pludselig stiv når han mangler en omgang kiropraktik?
    Men lige meget gider heller ikke diskutere det.

• #23   4. jun 2013 Stine: (Ikke for at fortsætte, men du misforstod mig måske lige der). Han udviser noget stivhed på den ene volte (self. den volte han er svagest på) med trensebiddet, og sidste gang han gjorde det, var det tid til en omgang kiropraktik. Ikke at han er det hver gang, men at han generelt bare går bedre på pelhammen end på trensebiddet.

• #24   5. jun 2013 jeg springer med 3delt muffebid fra HS smiley det syns jeg virker helt fint, den reagere i hvert fald godt på det. så du er lidt nød til at prøve dig frem, den proces har min veninde lige været igennem (hun er også springrytter) hendes hest er forholdsvis rå selvom den er 8, den har ikke været redet i et par år, så prøvede de en masse forskellige bid for at se had der lå bedst i munden på den:) hun prøvede kandar og pelham. det går det rigtig fint på, og vi prøver igen med et helt alm. HS bid som den efterfølgene går bedre og bedre på.

Pellhamen er ikke et såkaldt *stærkt* bid. det ser måske voldsomt ud, men prøv lige at hør, hvis pelham var så stærk at hesten ville føle ubehag og alt det der, så ville den jo for fa*?!#€ heller ikke være lovlig til stævner søde stine..
    Myler har nogle bid der er ekstreme, de er simpelthen for skarpe og mange af dem er slet ikke tilladt i Dressur og spring i danmark! de var ude til et foredrag ved os fordi i havde hørt at det var noget der var godt. en dame købte et bid af hende og efter hun havde redet undervisning 1 gang havde den huller i laderne i munden! hun har på ingen måde hårdt fat og til daglig rider hun heller ikke så mange stævner, engang imellem. tænk lige lidt over det..
    Just say..

• #25   5. jun 2013 TEAM JUMPING: Pelhams biddet er også kun lovligt til stævner UDEN kæden smiley

• #26   5. jun 2013 Og det jeg skrev var at det var et stærkt bid at ride dressur med, som hun jo gør, og pelhamen er jo heller ikke lovlig til dressur stævner?

• #27   9. jun 2013 Når smiley havde lige overset det med dressur smiley er jo springrytter smiley - jo selvf. uden kæden smiley

Kommentér på:
Bid til springning..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce